m3 1,6 benzyna spalanie w czasie hamowania silnikiem

Postprzez mariusz11 » 30 wrz 2013, 20:14

Jestem nowy na forum więc witam wszystkich.
Znalazłem ten temat ale był bez odpowiedzi.
Jeździłem kilkoma samochodami z komputerem, który pokazuje spalanie chwilowe i w każdym z nich
podczas hamowania biegami komputer pokazuje 0,0 a w mazdzie 1,2-1,3l czy macie tak samo?
Czy jest to jakiś błąd?
Dzięki za odpowiedzi.
mariusz11
 

Postprzez marcin255 » 30 wrz 2013, 21:22

Na początku pokazuje 1.4 , potem 0.4 potem 0.0 , musisz dłużej hamować silnikiem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 1 paź 2013, 08:08

Nie jestem do końca pewien tego co piszę, ale zauważyłem, że poniżej pewnego poziomu obrotów, hamując silnikiem nie osiągniesz "0".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez RobertPi » 1 paź 2013, 19:24

Ja żeby osiągnąć spalanie 0 przy hamowaniu silnikiem musiałbym go zgasić :D .
Minimalnie co zaobserwowałem na wskaźniku chwilowego zużycia przy hamowaniu silnikiem to 0,6l/100km.
Mazda 3 nie pokazuje ( przynajmniej moja ) spalania 0. A M2 ojca już tak.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez iwon44 » 1 paź 2013, 21:05

Logicznie myśląc to nie możesz uzyskać zerowego spalania, jeżeli silnik pracuje, bo niby jak?
Podczas pracy silnika podawane jest paliwo, tłoki poruszają się, wykonują swoją pracę i potrzeba im, nawet tą dawkę 0.6 – 0.4l paliwa przy około 800 obrotach, czyli biegu jałowym, jadąc na "luzie".
Takie moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez marcin255 » 1 paź 2013, 21:14

iwon44 napisał(a):Logicznie myśląc to nie możesz uzyskać zerowego spalania, jeżeli silnik pracuje, bo niby jak?



" W momencie, gdy puszczamy pedał gazu, czujnik położenia przepustnicy, informuje o tym moduł sterujący i do wtryskiwaczy odcięty zostaje dopływ paliwa. Tak więc spalanie wynosi 0 ( perpetuum mobile ;) ). Dzieje się tak, do momentu aż silnik osiągnie określone niskie obroty, wtedy dopływ zostaje otwarty, aby utrzymać minimalne obroty silnika, które gwarantują równomierną pracę. Jednak gdy wtedy załączymy niższy bieg, obroty silnika skaczą do góry i znowu dopływ paliwa zostaje odcięty, aż do osiągnięcia granicznych niskich obrotów. Dlatego hamowanie silnikiem jest zdecydowanie bardziej opłacalne niż jazda na luzie, ponieważ jadąc na luzie spalamy cały czas określoną dawkę paliwa (możliwie niską). Podczas hamowania silnikiem natomiast praktycznie nie spalamy paliwa poza tymi momentami, gdy obroty silnika nazbyt nisko spadną. "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez RobertPi » 1 paź 2013, 22:42

Marcin generalnie masz rację. Ale spalanie zerowe według mnie nie istnieje.
Załóżmy, że komputer odcina paliwo przy obrotach 2000. Czyli nie mam paliwa = nie ma spalania = nie ma zapłonu. Auto toczy się siłą rozpędu.
Więc zrób eksperyment. Wyłącz w trakcie takiej jazdy kluczykiem zapłon. Przecież nie ma paliwa to nie ma zapłonu.
Ja to z ciekawości zrobiłem. Auto wyraźnie w tym momencie bardziej hamuje. Czyli coś się zmienia.
Uważam, że cały czas podawane jest paliwo a jego ilość faktycznie dobierana jest na podstawie wielu parametrów takich jak prędkość obrotowa silnika, obciążenie i pewnie jeszcze kilku innych.
Co oczywiście nie zmienia faktu , że należy hamować silnikiem bo wtedy spalamy znacznie mniej paliwa niż jadąc na luzie bo znaczną część energii potrzebną do pracy silnik pobiera z bezwładności toczącego się pojazdu.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez some1 » 2 paź 2013, 07:15

iwon44 napisał(a):Podczas pracy silnika podawane jest paliwo, tłoki poruszają się, wykonują swoją pracę i potrzeba im, nawet tą dawkę 0.6 – 0.4l paliwa przy około 800 obrotach, czyli biegu jałowym, jadąc na "luzie".
Takie moje zdanie.


Jazda na luzie a jazda na biegu to dwie zupełnie różne sytuacje.
Na luzie paliwo będzie podawane, na biegu nie, o ile silnik ma odpowiednio wysokie obroty (na oko powyżej 1500rpm). U mnie zerowe spalanie można w takiej sytuacji zobaczyć bez większych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez wafel » 2 paź 2013, 08:29

Poruszany temat na wielu forach...
Podczas jazdy z górki na biegu silnik jest napędzany przez samochód, a nie na odwrót i paliwo nie jest do tego potrzebne.
Inną sprawą jest to dlaczego w maździe pokazuje wtedy zużycie paliwa. Niestety tego nie wiem, ale w innych samochodach nie spotkałem się z tym.

Wyłącz w trakcie takiej jazdy kluczykiem zapłon. Przecież nie ma paliwa to nie ma zapłonu.
Ja to z ciekawości zrobiłem. Auto wyraźnie w tym momencie bardziej hamuje.

A nie bałeś się, że kierownica Ci się przyblokuje?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 20:11
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 3 BK 1.6 Z6 2007r

Postprzez RobertPi » 2 paź 2013, 15:58

Przy 50km/h na zamkniętej prostej i pustej drodze wewnętrznej nie bałem się ani o wspomaganie kierownicy ani hamulca. Poza tym inaczej reagujesz jak się spodziewasz braku wspomagania.
Ale i tak strach jest :P .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mariusz11 » 3 paź 2013, 09:27

Więc przy hamowaniu biegami silnik oczywiście nie pobiera paliwa(co chyba już wszyscy wiemy) czyli wniosek z tego, że to musi być błąd wskazań komputera?
mariusz11
 

Postprzez Esiek » 6 lis 2013, 18:29

U mnie na hamowaniu silnikiem spalanie pokazuje 0. Mazda 3 2007.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Postprzez teti77 » 6 lis 2013, 19:34

U mnie pokazuje 1.4 – 1.7 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez marecki3 » 6 lis 2013, 19:38

teti77 napisał(a):U mnie pokazuje 1.4 – 1.7 :)

U mnie też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez some1 » 6 lis 2013, 22:38

Widocznie ten silnik tak ma. W 2.0 PB zerowe spalanie wyświetla się sekundę/dwie po puszczeniu gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez tdy » 15 lis 2013, 11:13

Przychlam się do większości wypowiedzi, moja M3 też nie pokazuje spalania na poziomie 0, minimum do jakiego zszedłem (bo też mnie to nurtowało) to 0,9. W wiekszosci przypadków jest 1.3-1.6 (przy obrotach lekko powyżej 2k)
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 14:10
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: M3 BK, 2004, 1.6

Postprzez liwajs » 4 kwi 2014, 11:34

Witam ;)
A nie wiąże się to z potrzebą kalibracji komputera?
U mnie jest podobnie. Szukam na forum jakiegoś łopatologicznego poradnika odnośnie kalibracji, pomożecie? ;)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 13:18
Posty: 13 (0/1)

Postprzez tinek » 8 kwi 2014, 22:03

RobertPi napisał(a):Załóżmy, że komputer odcina paliwo przy obrotach 2000. Czyli nie mam paliwa = nie ma spalania = nie ma zapłonu. Auto toczy się siłą rozpędu.
Więc zrób eksperyment. Wyłącz w trakcie takiej jazdy kluczykiem zapłon. Przecież nie ma paliwa to nie ma zapłonu.
Ja to z ciekawości zrobiłem. Auto wyraźnie w tym momencie bardziej hamuje. Czyli coś się zmienia.

różnica w Twoim eksperymencie jest taka, że bez zapłonu silnik krokowy od wolnych obrotów się zamyka i masz pełne podciśnienie w dolocie, do tego pewnie przy hamowaniu silnikiem ecu steruje inaczej rozrządem (zmiennymi fazami) tak żeby bardziej "przedmuchiwało" cylindry i z tego powodu nie będzie czuć mocnego hamowania silnikiem.

teoretycznie komputer powinien pokazywać 0 podczas hamowania silnikiem (do ok 1,3krpm) różnica może wynikać jeszcze z korekt wtrysku w ecu – u ojca w m3 też są zawyżone wskazania, jak będę miał czas to będę testował, bo mam tam jeszcze do ogarnięcia lpg, które kiepsko jest wyregulowane.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez kandy82 » 23 lut 2015, 15:58

u mnie nigdy nie pokazuje 0, przy hamowaniu silnikiem. 2004 rok
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez tomi911 » 3 mar 2015, 17:52

Ostatnio robiąc małą trasę Kraków – Kalwaria Zebrzydowska – Wadowice – Kraków miałem okazję kilkukrotnie zaobserwować chwilowe spalania wyświetlane przez komputer podczas hamowania silnikiem i minimalna wyświetlana wartość jaką udało mi się za prawie każdym razem ustalić to 1.1 l/100km – nigdy poniżej tego poziomu nie spadło. Wniosek – pewnie komputer jest tak ustawiony, że mniej nie pokaże i już – po zatrzymaniu się nie wyświetlało się już nic (kreski).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323