Błąd P-2008 jak go naprawić?

Postprzez radik96 » 27 lip 2013, 22:05

Witam
Na samym początku dodam, że jestem nowym członkiem na forum i nie znam wszystkich obyczajów ale postaram się strasznie nie nabroić :D
Koledzy w mojej Madzi 3 z 2004 1,6 benzyna z gazem wyskoczył błąd P-2008.
Przeszukałem całe forum, ale chyba nie ma nikogo więcej z tym błędem, tylko ja mam takie szczęście.
Proszę o pomoc co mam zrobić aby naprawić tą usterkę.
Z góry dzięki
radik96
 

Postprzez marcin255 » 28 lip 2013, 08:33

DTC P2008
Variable tumble control circuit/open
DETECTION CONDITION

• The PCM monitors the variable tumble control signal at PCM terminals 2AF and 2AJ. If the PCM turns the variable tumble shutter valve actuator to open or close but voltages at PCM terminals 2AF and 2AJ do not coincide with the PCM signal voltages the PCM determines that the variable tumble control circuit has a malfunction.
• Variable tumble control IC error.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE

• Variable tumble shutter valve actuator malfunction
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Poor connection at variable tumble shutter valve actuator or PCM
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radik96 » 28 lip 2013, 11:01

Dzięki klolego za szybką odpowiedź.Tylko nie mam pojęcia za co się zabrać aby to naprawić.
Może poradziłbyś co to może być i jak to ugryźć aby wszystko było ok.
Dodam jeszcze że błąd ginie po odpaleniu silnika 6-7 razy, potem jak silnik jest gorący to nie wyrzuca blędu, dopiero na drugi dzień jak silnik jest zimny. :|
radik96
 

Postprzez boroszlezsko » 12 lip 2014, 00:33

podbijam :) kto jeszcze miał? co jest najczęstszą przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez mp3zenek » 15 mar 2018, 11:54

Witam

Trochę odkopię temat gdyż też zacząłem się borykać z tym problemem.
Przewody sprawdziłem, wtyczki siedzą na swoim miejscu i co jakiś czas pojawi mi się ten komunikat.

Z błędem P2008 jest trochę informacji w internecie ale dotyczących silników 2.0 i w górę lub innych mazd niż 3 tylko że tam piszą o wymianie/uszkodzeniu zaworu pompy próżniowej.
O 1.6 cisza jak by nikt nie miał z tym problemów, do tego nie udało mi się zlokalizować tej pompy próżniowej (solenoid) tak jak by w silniku Z6 było to inaczej rozwiązane, tylko jak ?

Prośba o pomoc osoby które miały z tym styczność.

Dziękuję
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 20:24
Posty: 13
Skąd: Dolnyśląsk
Auto: Mazdy 3 BK
1.6 Benzyna
2007 rok

Postprzez radzix27 » 15 mar 2018, 13:09

mp3zenek, może te zrzuty z manuala będą pomocne (silniki ZJ i Z6)
Załączniki
Screenshot-2018-3-15 DTC P2008 [ZJ, Z6].png
Screenshot-2018-3-15 VARIABLE TUMBLE SHUTTER VALVE ACTUATOR REMOVAL INSTALLATION [ZJ, Z6].png
Screenshot-2018-3-15 VARIABLE TUMBLE SHUTTER VALVE ACTUATOR INSPECTION [ZJ, Z6].png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez jacekhaag » 6 sie 2018, 15:27

Miałem również błąd 2008.
Wyskoczył mi kilka razy po skasowaniu komputerem znikał na chwilę.
Miesiąc temu wyczyściłem przepływomierz i przepustnice specjalnymi preparatami i problem znikł.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2018, 19:05
Posty: 4
Auto: mazda 3 BK, 1.6 VTi, Executive, 2007

Postprzez RobertPi » 11 paź 2018, 22:35

Nie pamiętam dokładnie ale kilka miesięcy temu przerabiałem temat zaworu zmiennych faz rozrządu.
Spaliła się cewka i wyskakiwał błąd. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wartość impedancji cewki to 7-8 omów. Do zmierzenia miernikiem. U mnie padło przy 248 kkm.
Zmierzcie tę cewkę. Wymiana trochę upierdliwa bo trzeba podnieść silnik i wykręcić poduszkę. Kiepski dostęp. Złącze patrząc na silnik na lewym boku nad kołem pasowym lekko z tyłu.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323