Witam
Na samym początku dodam, że jestem nowym członkiem na forum i nie znam wszystkich obyczajów ale postaram się strasznie nie nabroić
Koledzy w mojej Madzi 3 z 2004 1,6 benzyna z gazem wyskoczył błąd P-2008.
Przeszukałem całe forum, ale chyba nie ma nikogo więcej z tym błędem, tylko ja mam takie szczęście.
Proszę o pomoc co mam zrobić aby naprawić tą usterkę.
Z góry dzięki
Błąd P-2008 jak go naprawić?
Strona 1 z 1
DTC P2008
Variable tumble control circuit/open
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the variable tumble control signal at PCM terminals 2AF and 2AJ. If the PCM turns the variable tumble shutter valve actuator to open or close but voltages at PCM terminals 2AF and 2AJ do not coincide with the PCM signal voltages the PCM determines that the variable tumble control circuit has a malfunction.
• Variable tumble control IC error.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• Variable tumble shutter valve actuator malfunction
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Poor connection at variable tumble shutter valve actuator or PCM
Variable tumble control circuit/open
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the variable tumble control signal at PCM terminals 2AF and 2AJ. If the PCM turns the variable tumble shutter valve actuator to open or close but voltages at PCM terminals 2AF and 2AJ do not coincide with the PCM signal voltages the PCM determines that the variable tumble control circuit has a malfunction.
• Variable tumble control IC error.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• Variable tumble shutter valve actuator malfunction
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal A and PCM terminal 2AJ
• Short to power supply in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Short to ground in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Open circuit in wiring harness between variable tumble shutter valve actuator terminal B and PCM terminal 2AF
• Poor connection at variable tumble shutter valve actuator or PCM
Dzięki klolego za szybką odpowiedź.Tylko nie mam pojęcia za co się zabrać aby to naprawić.
Może poradziłbyś co to może być i jak to ugryźć aby wszystko było ok.
Dodam jeszcze że błąd ginie po odpaleniu silnika 6-7 razy, potem jak silnik jest gorący to nie wyrzuca blędu, dopiero na drugi dzień jak silnik jest zimny.
Może poradziłbyś co to może być i jak to ugryźć aby wszystko było ok.
Dodam jeszcze że błąd ginie po odpaleniu silnika 6-7 razy, potem jak silnik jest gorący to nie wyrzuca blędu, dopiero na drugi dzień jak silnik jest zimny.
-
radik96
podbijam kto jeszcze miał? co jest najczęstszą przyczyną?
Witam
Trochę odkopię temat gdyż też zacząłem się borykać z tym problemem.
Przewody sprawdziłem, wtyczki siedzą na swoim miejscu i co jakiś czas pojawi mi się ten komunikat.
Z błędem P2008 jest trochę informacji w internecie ale dotyczących silników 2.0 i w górę lub innych mazd niż 3 tylko że tam piszą o wymianie/uszkodzeniu zaworu pompy próżniowej.
O 1.6 cisza jak by nikt nie miał z tym problemów, do tego nie udało mi się zlokalizować tej pompy próżniowej (solenoid) tak jak by w silniku Z6 było to inaczej rozwiązane, tylko jak ?
Prośba o pomoc osoby które miały z tym styczność.
Dziękuję
Trochę odkopię temat gdyż też zacząłem się borykać z tym problemem.
Przewody sprawdziłem, wtyczki siedzą na swoim miejscu i co jakiś czas pojawi mi się ten komunikat.
Z błędem P2008 jest trochę informacji w internecie ale dotyczących silników 2.0 i w górę lub innych mazd niż 3 tylko że tam piszą o wymianie/uszkodzeniu zaworu pompy próżniowej.
O 1.6 cisza jak by nikt nie miał z tym problemów, do tego nie udało mi się zlokalizować tej pompy próżniowej (solenoid) tak jak by w silniku Z6 było to inaczej rozwiązane, tylko jak ?
Prośba o pomoc osoby które miały z tym styczność.
Dziękuję
- Od: 24 sty 2015, 20:24
- Posty: 13
- Skąd: Dolnyśląsk
- Auto: Mazdy 3 BK
1.6 Benzyna
2007 rok
Nie pamiętam dokładnie ale kilka miesięcy temu przerabiałem temat zaworu zmiennych faz rozrządu.
Spaliła się cewka i wyskakiwał błąd. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wartość impedancji cewki to 7-8 omów. Do zmierzenia miernikiem. U mnie padło przy 248 kkm.
Zmierzcie tę cewkę. Wymiana trochę upierdliwa bo trzeba podnieść silnik i wykręcić poduszkę. Kiepski dostęp. Złącze patrząc na silnik na lewym boku nad kołem pasowym lekko z tyłu.
RP
Spaliła się cewka i wyskakiwał błąd. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wartość impedancji cewki to 7-8 omów. Do zmierzenia miernikiem. U mnie padło przy 248 kkm.
Zmierzcie tę cewkę. Wymiana trochę upierdliwa bo trzeba podnieść silnik i wykręcić poduszkę. Kiepski dostęp. Złącze patrząc na silnik na lewym boku nad kołem pasowym lekko z tyłu.
RP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości