Stukanie/Klekotanie zaworów na zimnym silniku

Postprzez gt44 » 16 lis 2012, 14:44

miro.rogi napisał(a):Witam ,mialem ten problem na oleju 5w40 ,po zmianie na 0w30 Amsoil jest zdecydowanie lepiej , a przynajmniej trwa to bardzo krotko


dobry olej ma znaczenie, szczególnie w czasie "zimnego startu", wtedy najbardziej wałki izawory dostają po <dupa>

btw. wydawało mi się, że wybrałeś millersa 5w30 zamiast amsa 5w30, a tu widzę amsa 0w30; Croom Cię przekonał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 22:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez miro.rogi » 16 lis 2012, 21:22

polecam http://www.zmienolej.pl/ u kolegi Croom-a można się dużo dowiedzieć o olejach i oczywiście fachowo dobierze każdemu smarowidło <spoko> <spoko> <czytaj>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 18:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Tolek » 16 lis 2012, 21:59

Ja u siebie mam Mobila 5W50. Podobno jest przeznaczony do pracy w trudnych warunkach. A "świerszcza" pod maską też mam.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 17:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez 3mm3 » 22 sty 2013, 21:01

Witam,
Zauważyłem że przy porannym uruchomieniu silnika chodzi głośno, a przy ruszaniu chodzi jak diesel, z każdymi metrami chodzi ciszej, a jak się zagrzeje to go nie słychać wcale :)

Więc pytanie czy Wy też tak macie czy mam się zacząć bać... <płacze>
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 17:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez szweiki » 22 sty 2013, 21:22

Tez tak mamy to normalne w tego typu silnikach zwłaszcza zimą . Chyba że ten klekot jest wyjątkowo głośny to może być konieczność wymiany szklanek na zaworach
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 22:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez teti77 » 22 sty 2013, 23:27

Mam tak samo, klekot ustaje po przejechaniu paruset metrów lub porządnym rozgrzaniu silnika na postoju. W ASO potwierdzili historię ze szklankami, koszt może być wysoki niestety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez lukaszm » 22 sty 2013, 23:28

ten typ tak ma :) tak jak pisali inny po przejechaniu cichnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez gt44 » 22 sty 2013, 23:41

teti77 napisał(a):W ASO potwierdzili historię ze szklankami, koszt może być wysoki niestety :(

a jaki konkretnie? szklanki + robocizna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 22:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez teti77 » 23 sty 2013, 01:11

Najpierw ekspertyza czyli zostawiasz auto "na noc" aby odpalili na zimnym i stwierdzili co stuka.
"...Parę stówek Pan przyszykuje..." – powiedział Pan w ASO...
Podziękowałem i wyszedłem. Spytałem tylko czy w czymś to przeszkadza/coś się przedwcześnie zużywa, itp. i na szczęście nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez RobertPi » 23 sty 2013, 22:31

Jedynym efektem ubocznym będzie coraz słabszy silnik i coraz głośniejsze klekotanie :D .
Ale człowiek to takie zwierze, które przyzwyczai się do wszystkiego ;) .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Didi » 23 sty 2013, 22:52

aż któregoś ranka nie odpali bo zgubi ciśnienie przez podparta szklankę :D
ale to już musi wtedy sporo klekotać:D
Wierz w Boga,
ale samochód zamykaj.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2011, 19:14
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Auto: Rozbita Mazda 323F BG 1992. 1.6 16V 76kW
Benzyna+Gaz
Polowanie na kolejna eFke!

Postprzez bigboy177 » 24 sty 2013, 17:08

Mój Ford Escort klekota od 18 lat i nic mu nie jest :P trochę głośniej klekota aniżeli moja "trójka", ale nie sposób mu się dziwić.

@3mm3 nagraj dźwięk klekotania na telefon/dyktafon – wrzuć gdzieś, to Ci napiszę czy podobnie moje klekoty klekotają ;P
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 21:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez 3mm3 » 24 sty 2013, 20:55

Trochę się pocieszyłem:) a właściwie pocieszyliście mnie:)

W sobotę nagram jak mi klekocze benzynodiesel :)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 17:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez Mibay » 27 sty 2013, 10:38

Mam to samo :D też się zastanawiałem czy to normalne, ale jeździ nic się nie dzieje. Silnik złapie temperatury i jest cichutko. Czasami się zastanawiam czy ten silnik tam jeszcze jest <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 14:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez dzux » 27 sty 2013, 11:32

spokojnie ten typ tak ma zrobi się cieplej i będzie lepiej -byle do wiosny :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

PostTen post został usunięty przez lukaszm 15 maja 2013, 17:21.
Powód: off

Postprzez RobertPi » 27 sty 2013, 18:59

3mm3 tak w celu uzupełnienia informacji.
Jaki masz aktualny przebieg i jakim olejem zalany jest silnik?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez 3mm3 » 28 sty 2013, 18:50

Aktualny przebieg 113tyś. km, "potwierdzony książką"... Olej był zalewany według niej 5W30 firmy nie znam, przy przebiegu 105tyś km.

Niestety nie udało mi się nagrać tego dźwięku ponieważ na biegu jałowym prawie nie słychać klekotu dopiero gdy puszczam sprzęgło i jadę to słychać głośny klekot diesla <płacze> Dziś było trochę cieplej to ciszej było i szybciej przestało klepać, raczej to zawory tak mi się wydaje...

Na dniach zmienię olej, też na 5W30 Mobil-a. i filtr oleju bo poci się wokoło niego.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 17:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez teti77 » 28 sty 2013, 22:15

U mnie wymiana oleju nic nie dała (zalałem Dexelię), tak samo tankowanie "lepszego" paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez szweiki » 28 sty 2013, 22:42

Panowie będąc w Gdyni miałem przyjemność usiąść w maździe 3 z 2012 roku. Po poruszeniu tematu jaki tutaj mamy czyli klekot zaworów na zimnym silniku zaproponowano mi krótką jazdę testową mazdą 3 z silnikiem 1.6 czyli dokładnie ten jakie posiadamy w naszych mazdach . Najciekawsze w tym wszystkim jest to że auto przebieg 5 tysięcy i klekot na zimnym silniku ma identyczny jak w mojej maździe z 2005 roku z tym samym silnikiem. Jedyna różnica w silnikach to przebieg u mnie 132 t.km a tu 5 t.km. W pracy silnika nie zauważyłem różnicy jeden jak i drugi klekocze na zimnym identycznie . Ten typ tak ma . Więc nie ma się czym przejmować. Jedyne wskazówki ze strony serwisu to na 120 tysięcy jest kontrola rozrządu jak i zaworów osłuchowa . Słowa mechaników ,przy normalnej jeździe Z rozrządem jak i zaworami do 300 tysięcy km nie ma prawa się z tym silnikiem nic dziać pod warunkiem zalewania go olejem o parametrach zalecanych przez producenta oraz o terminach jego wymiany. Tak tylko jeździć i cieszyć się z użytkowania naszych Madzi.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 22:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323