Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie

Postprzez roni946 » 13 cze 2017, 20:44

Witam od dłuższego czasu śmigam z zapaloną kontrolką silnika. Z autem ogólnie nic się nie dzieję złego, pomimo tego, że spalanie jest według mnie dosyć duże ( wedlug komputera 8,6/100 ) plus jest zamulony.
Po przeszukaniu info na forum odnośnie tego problemu dzisiaj zrobiłem dystans na sondzie aby obniżyć zużycie paliwa. Jak z paliwem będzie zobaczymy za jakiś czas oby to pomogło. Natomiast Check dalej się pali iż wyskoczył błąd odnośnie czujnika stukowego. Czy myślicie że lepiej jest kupić jakąś używkę czy odrazu nowy aby ten cholerny Check zniknął. Bardzo proszę o pomoc i rady
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2017, 18:33
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 1.6 B6ZE 2004

Postprzez roni946 » 13 cze 2017, 20:47

Ok to daj znać jak poszło z czujnikiem bo jestem ciekaw bo sam mam podobny problem z czujnikiem i checkiem
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2017, 18:33
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 1.6 B6ZE 2004

Postprzez wieloryb20 » 29 cze 2017, 15:16

Niestety wymiana nie pomogła na zimnym silniku miał dobry parametr na uruchomionym zły tak samo oryginał. Podobno coś musiało się uszkodzić przy płytce z komputera.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2012, 10:51
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 3 1.6 2005 hatchback activ sport BK

Postprzez piotrx » 4 lip 2017, 23:37

Dałem mechanikowi wymienić nowy czujnik który kupiłem i nie działał. Mechanik wmawiał, że zły kupiłem to oddałem do firmy która stwierdziła, że mógł się pomylić w remanencie. Oddałem samochód do innego mechanika ale po jakimś czasie ręce mi opadły i w końcu sam kupiłem w mazdaparts czujnik i wymieniłem, co już opisałem. Mija 3 rok i spokój nic nie świeci. Wydaje się, że jak chcesz mieć dobrze zrobione to zrób sobie sam. Dodam, że na zimnym dobrze było a jak się nagrzał to wywalał błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2013, 01:12
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda 3 BK Z6 1,6 2004

Postprzez wrorad » 17 lip 2017, 22:10

Jeśli to czujnik spalania stukowego to polecam od razu zakup oryginalnego zamiennika. Ja sam kupiłem na Allegro jakąś podróbkę, zapłaciłem 100 zł i po kilku dniach czujnik znowu padł. Oryginał 4x droższy, ale już dwa miesiące prawie działa bez problemu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2017, 23:36
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK, 2004, 1.6 105KM

Postprzez Zoomi » 17 lip 2017, 22:16

moment....ale to że masz wskazanie spalania stukowego to nie musi znaczyć że czujnik jest walnięty. Jeśli jeszcze poza tym słabego kopa ma silnik i dużo pali to ja bym obstawiał że zalałeś jakieś chrzczone czymś paliwo. W poprzednim aucie nie miałem takiego czujnika ale pamiętam raz sytuację gdy na pewniej stacji na O zatankowałem na pusty bak paliwo, a silnik nie mógł rozwinąć nawet 120km/h (w ogóle) i spalił mi po trasie jakieś 13L/100km, podczas gdy był to silnik 1.3. Wracając zatankowałem na innej stacji do fulla, sprawdzona już od dawna stacja i silnik zapierd.... na maxa ile fabryka dała w 3 osoby na pokładzie przy średnim spalaniu 7,5L/100km. Spróbuj spuścić to paliwo i zatankować na dobrej stacji zanim się władujesz w koszty wymiany części. Własnie po to jest ten czujnik by dać Ci znać że syf zalałeś!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Szymmon83 » 19 lip 2017, 18:36

Tez mam ten problem raz się pali raz nie pokazuje czujnik spalania stukowego generalnie może być kilka usterek nie sam czujnik
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2017, 18:38
Posty: 42 (0/1)
Auto: BK 1.6 2007

Postprzez piotrx » 6 sie 2017, 20:49

Na pewno czujnik <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2013, 01:12
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda 3 BK Z6 1,6 2004

Postprzez Szymmon83 » 25 sie 2017, 10:15

witam dzisiaj zadzwonilem do ASO w Łodzi o cene czujnika ktora wynosi 426 jednak koles z serwisu powiedzial zeby sie tak nie spieszyc z wymiana samego czujnika bo prawdopodobnie do wymiany bedzie uszczelka pod kolektorem ktora jest duzo tansza, ktos wymienial ??? pomogło??
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2017, 18:38
Posty: 42 (0/1)
Auto: BK 1.6 2007

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2017, 02:51

Podbijam pytanie... do osób, które zdemontowały oryginalny czujnik.
Czy na przewodzie jest informacja, kto jest producentem czujnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez wieloryb20 » 18 wrz 2017, 10:53

Mi Mechanik wymienił czujnik stukowy na oryginalny ale używany i działa – cena 150 zł
Początkujący
 
Od: 31 mar 2012, 10:51
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 3 1.6 2005 hatchback activ sport BK

Postprzez radzix27 » 26 lut 2018, 19:32

Witam
U mnie również od jakiegoś czasu pojawia się błąd P0328. Sprawdzałem napięcie na przewodzie:

– wtyczka od czujnika odpięta, zapłon włączony, napięcie między wtyczką a PCB – 4,73 V
– wtyczka od czujnika podłączona, zapłon włączony, napięcie na przewodzie – 2,52 V
– rezystancja między wtyczką czujnika a masą 0,56 mΩ (nowy używany czujnik [jeszcze nie zamontowany] – identycznie)

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 24,706 %
Temperatura płynu chłodzącego = 20 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa – bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -3,125 %
Obroty silnika obr./min = 1 256,25 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 10 °
Temperatura powietrza na wlocie = -5 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 4,62 g/s
Położenie przepustnicy = 12,157 %
Czas od włączenia silnika = 120 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 0 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 62 km
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 92,9 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 14,515 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 23,922 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,938
Względna pozycja przepustnicy = 0 %

Czy w tych informacjach jest coś niepokojącego, czy raczej będzie to zwyczajnie walnięty czujnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez marz » 18 lis 2018, 23:45

Mi błąd p0328 wyskoczył po zmianie oleju silnikowego. Na razie jednorazowo, po trzecim z kolei odpaleniu samochodu (przejazd po kilka metrów). Skasowałem błąd, potem się już nie zapalił (przejechałem prawie 300 km). Zdarzyło się komuś podobnie? jest jakiś związek z wymianą oleju lub filtra oleju? wg mnie nie, ale ciekawe... Silnik 1.6 bezn
Półki co:
-średnie spalanie wg kompa 6,3-6,4 l/100 km, moc bez zmian, silnik pracuje równo
Ostatnio edytowano 20 lis 2018, 21:21 przez marz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez siwus90 » 20 lis 2018, 00:57

mi sie ciagle swieci, wymieniane 3 czujniki itp. prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem nie dociska. Po tym jak się zagrzeje, rozszerzy, problem znika (przez 30 sekund trochę mniej mocy), olałem, jeżdżę już rok, spalanie wg. obliczeń 8,4.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2011, 16:39
Posty: 60 (6/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK Z6, 2003

Postprzez yama » 21 lis 2018, 18:19

Panowie zależy jakie czujniki kupujecie
Jak tanie to zapomnijcie przerabiałem temat wielkokrotnie
trzeba wybulić ponad 240 i spokój
Drugim newralgicznym miejscem jest złączka w pobliżu dolotu z biegiem czasu guma twardniej i mimo że jest zapięta to tylko dotyka gniazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez marz » 22 lis 2018, 12:42

yama napisał(a):m newralgicznym miejscem jest złączka w pobliżu dolotu z biegiem czasu guma twardniej i mimo że jest zapięta to tylko dotyka gniazda

dzięki za podpowiedź, ja podejrzewam właśnie to miejsce, bo błąd zapalił się po zmanie oleju i filtru oleju, a próbowałem go od góry też odkręcić, więc mogłem coś tam dotknąć.
Czujnik mam jeszcze oryginalny (chyba – ja go nie zmieniałem)
Zauważyłem, że błąd p0328 zapala mi się na zimnym silniku, jak przejadę kilkaset metrów co najmniej, wykasuje błąd, to ponownie zapala się po zimnym uruchomieniu silnika. Nie wiem czy wiązać to z uszkodzonym czujnikiem czy osprzętem silnika...
Dziś poprawiłem wtyczkę, ale nie wyglądała na uszkodzoną lub odpiętą.. Dalej obserwuję. Edit: Poprawa wtyczki nic nie pomogła.

Dopisano 22 lis 2018, 14:21:

yama napisał(a):przez radzix27 » 26 lut 2018, 19:32

mam pytanie: Jaki jest związek niedociskanej uszczelki kolektora dolotowego (na zimnym silniku) i pewnie przelotów powietrza z wyskakiwaniem błędu odnotowanego przez czujnik stukowy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez yama » 23 lis 2018, 19:49

czujnik stukowy to najprościej pod oscyloskop
to działa trochę jak mikrofon jak masz spalanie detonacyjne wtedy piezzo przesyła sygnał
w styczce sprawdź szpilki i gniazdo /łopatologicznie/ brak śniedzi ciemniejszy materiał; później spinasz wtyczkę chwyć obie strony jak masz niewielki luz to może nie stykać lub mieć luz w gnieździe wtyczki.
Najprościej weź kawałek drucika do czujnika stukowego od tyłu się wpinasz multimetr w dłoń drugą stronę szukać przy kompie, łapiesz za wtyczkę i ruszasz przerywa ??? wiadomo
"tylko " kolektor trzeba odkręcać :(
niestety czujnik stukowy
-jak zapala się i nie gaśnie
-jak zapala się i sam się wykasowuje z zimnego
-jak zapala się znika i pojawia po pewnym czasie
to na 90 % przyczyna jest czujnik niestety badziew. ponad 100K km i pada
raz zdażyło mi się że oberwało pada przy kompie najczęściej to złączką lub czujnik
eee???tzn jak masz uszczelkę zagniecioną przecież to dolega zawsze / na upartego wymienisz odchylając kolektor o ile łącznik elastyczny wytrzyma
może masz ciulowe paliwo i świece / wlej dobre jakości paliwo do prawie pustego baku z dobrej stacji sprawdź stan świec i przerwę/ skoro pali później dobrze to wtryski powinny być ok tak samo mieszanka
jak oki to=>
nowy czujnik np z fox rzeszów coś koło 250 PLN tańsze padają jak muchy ale nasz klient nasz Pan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez marz » 25 lis 2018, 01:13

@Yama, dziękuję za obszerną wypowiedź.
Pogrzebać więcej (tzn ściągnąć kolektor ssący) będę miał okazję dopiero za tydzień, wtedy też dokładnie sprawdzę ciągłość kabla, przy wtyczce już patrzyłem, ale rezultatu pozytywnego nie było (odpiąłem, przeczyściłem, zapiąłem, poruszałem).
U mnie jak się zapaliła lampka MIL, to nie gasła przez kilka uruchomień (na zimnym) ale za którymś z kolei razem odpalam auto a Check się nie pali (było +6 stopni i auto stało dwie godziny, może nie wystygło do końca).
Zauważyłem poprzednio, że jak już silnik był troszkę chociaż rozgrzany i wtedy wykasowałem błąd to się nie zapaliła lampka, aż dopiero po ponownym zimnym rozruchu, stąd moje zastanawianie się nad związkiem zimnego silnika i uszczelkami kolektora, chociaż ta teoria wydaje mi się nieuzasadniona, co innego jakby błąd dotyczył składu mieszanki czy czujnika obliczającego dawkę paliwa na podstawie powietrza.
Tankuję tylko na bdb stacjach (BP) od samego początku. Do świec nie zaglądałem nigdy (ponad 2 lata mam M3)
Więc na dwoje babka wróżyła, tak wiem, że czujnik tylko OEM, żeby raz więcej kolektora nie ściągać.
Zastanawiam się czy jest sens bawić się w wymianę uszczelek kolektora ssącego, czy nie lepiej od razu kupić nowy czujnik, bo nie mam swobodnej możliwości grzebania przy samochodzie, Twoje wskazania mówią, że to czujnik jednak. Jakbym miał możliwość, to bym sobie posprawdzał powoli świece itp, ale nie dysponuje takim komfortem.
Silnik chodzi równo i jest mocny, tyle że na zapalonym Checku wskazania zużycia paliwa są około 2-3x większe jak normalnie (w czasie przyśpieszania), moc taka sama.
EDIT: stan po wymianie
Wymieniono czujnik spalania stukowego na nowy OEM i nowe uszczelki pod kolektor ssący. Błąd znikł, nie pojawił się ponownie, silnik ma lepszą kulturę pracy. Jako ciekawostkę załączam zdjęcie jak wyglądał zepsuty czujnik (wylał się).
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez yama » 15 gru 2018, 18:23

hehe nie wylał tylko dostał zwarcie ale to detal nie działa to fakt :D
nio miałeś typowe objawy
prawidłowo zrobiłeś szkoda 2x robić to samo
do świec to zaglądaj one nie mają nieskończonego żywota osobiście nie kupuję platyn czy czego tam montują- tylko zwykłe ngk co 40k km wymiana, to tylko chwilkę pracy; ALE nasz klient nasz Pan można kupic 4x140 PLN L:D
odpinasz 6 zatrzasków sciagasz wszystkie plastiki rurę od kolektora na bok , Kable WN w dłoń i masz na wierzchu 30 min i jeden browar :D
cieszę się że pomogłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez RobertPi » 21 gru 2018, 23:59

Nie chcę się czepiać ale ja za komplet iryd płaciłem 160 a nie 560 jak sugeruje kolega. Skąd taka cena?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323