Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)
1, 2
Są gotowe rozwiązania.
Znajdziesz je np. na stronie www.simota.com
Znajdziesz je np. na stronie www.simota.com
Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke
radzi89 napisał(a):Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke
i jakie to dało efekty – był jakiś odczuwalny wzrost mocy/momentu? warto było wydać pieniądze?
widzę, że taki zestaw simota do 2.0 kosztuje gdzieś 1500zł; niestety ja, tak jak sepamx3, mam 1.6 i na allegro nie widzę gotowych zestawów; gdyby ktoś coś znalazł do kupienia w Polsce, proszę o linka
- Od: 7 mar 2010, 20:03
- Posty: 55
- Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b
Na hamowni tego nie sprawdzalem – przyznaje be zbicia.
Co do efektow- zauwazylem poprawe w konfroncji z innymi autkami, a na pewno zwiekszyl sie V- max. Co za tym idzie moc musiala sie troche zwiekszyc.
Co do efektow- zauwazylem poprawe w konfroncji z innymi autkami, a na pewno zwiekszyl sie V- max. Co za tym idzie moc musiala sie troche zwiekszyc.
spoko, nie jestem takim dewiantem, żeby chcieć wykresy z hamowni
właśnie chodziło mi o subiektywne odczucie, czyli warto się zainteresować...
znalazłem w końcu jakąś listę dystrybutorów simota, więc podzwonię i popytam się czy mają coś do 1.6
w sumie przyznam się, że tuningiem się nie zajmowałem, a że na Mazdzie się zawiodłem (wydaje mi się, że jest mniej zrywna niż moja stara honda vi 1.5 vtec-e), to chętnie bym poprawił co się da;
mógłby mi ktoś powiedzieć czym różnią się te układy?
http://search.simota.com/search_03.php?pid=855
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1201
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1673
który da najlepsze efekty?
właśnie chodziło mi o subiektywne odczucie, czyli warto się zainteresować...
znalazłem w końcu jakąś listę dystrybutorów simota, więc podzwonię i popytam się czy mają coś do 1.6
w sumie przyznam się, że tuningiem się nie zajmowałem, a że na Mazdzie się zawiodłem (wydaje mi się, że jest mniej zrywna niż moja stara honda vi 1.5 vtec-e), to chętnie bym poprawił co się da;
mógłby mi ktoś powiedzieć czym różnią się te układy?
http://search.simota.com/search_03.php?pid=855
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1201
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1673
który da najlepsze efekty?
- Od: 7 mar 2010, 20:03
- Posty: 55
- Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b
w mazdzie 2.0 dolot simota daje około 8-9 KM (zmierzone przez kolegę na hamowni), a co do Hondy 1.5 vtec-e to nie dziwne, że jest bardziej zrywna, porównaj sobie choćby masę obu samochodów, 3HB waży 1300 kg, a civic z tego co pamiętam tonę
[color=#80BFFF]
- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
masa własna wg dowodu różniła się tylko o niecałe 200kg (mazda 1240 a honda chyba 1060 [nie mam już dowodu od hondy], ogólnie wychodziło niecałe 200kg – 3 sedan vs vi liftback) i myślałem, że dodatkowe 15koni na 200kg (praktycznie identyczny stosunek mocy do masy) zapewni osiągi podobne a jednak nie do końca
znalazłem już, że taki dolot może podnieść moc/moment gdzieś o ok 5% (w sumie nawet do 12koni w zależności od mocy początkowej silnika);
ale dalej nie wiem czym (oprócz budowy ) różnią się podane wyżej doloty
znalazłem już, że taki dolot może podnieść moc/moment gdzieś o ok 5% (w sumie nawet do 12koni w zależności od mocy początkowej silnika);
ale dalej nie wiem czym (oprócz budowy ) różnią się podane wyżej doloty
- Od: 7 mar 2010, 20:03
- Posty: 55
- Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b
Tez nie do konca wiem o co chodzi z tymi dolotami. Wydaje mi sie, ze dwa sa na filtrach stozkowych a jeden na wkladkach.
Z tym przysostem to moim zdaniem bardzo przesadzacie
Z tego co pamietam to w 2,0 calkowite CAI AEM dalo 7 KM, K&N 8 KM.
Producent K&N podaje chyba 6 KM. Nie wierzcie w przyrost 12 KM z silnika wolnossacego...
Z tym przysostem to moim zdaniem bardzo przesadzacie
Z tego co pamietam to w 2,0 calkowite CAI AEM dalo 7 KM, K&N 8 KM.
Producent K&N podaje chyba 6 KM. Nie wierzcie w przyrost 12 KM z silnika wolnossacego...
na stronie simota jest kilka rodzai dolotów
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=828
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=36
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=726
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=865
który byłby najlepszy?
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=828
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=36
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=726
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=865
który byłby najlepszy?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
napisałem do simota ale nic nie odpisali.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Tego nie widziałeś ?
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=410
Napisz do nich , niech sami sprawdzą u producenta.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=410
Napisz do nich , niech sami sprawdzą u producenta.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/
napisałem do nich http://filtry.simota.home.pl/filtry/ i dostałem odpowiedź:
hmm
Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.
Na którykolwiek z tych dolotów trzeba będzie poczekać około 2-3 miesiące ponieważ nie posiadamy takich na stanie. Ceny też będą wysokie, jakie dokładnie musiał bym ustalić bezpośrednio u producenta. Można tego typu rozwiązania zastąpić uniwersalną rurą, tylko trzeba dobrać długość oraz kąt gięcia a do tego dokupić odpowiedni łącznik elastyczny (średnica) plus taki airbox:
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... 5x130.html
hmm
Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.
Sam dolot – krótki pogorszy dół a dolot bez osłony się ugotuje
A nie masz żadnej firmy tuningowej w łodzi, która wyspawałaby Ci CAI na zamówienie z nierdzewki ?
Marcin ma chyba najbogatsze doświadczenie i jeśli mówi że zmiana dolotu nie poprawi dołu to nie ma sensu wykładać kasy tylko po to aby fajnie wyglądało pod maską. Lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego co poprawi komfort jazdy bądź wygląd zewnętrzny.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Krótki dolot nie poprawi dołu pogorszy , długi trochę poprawi o ile nie będzie się gotował , ja mam krótki zabudowany i na teraz mam 2 *C większą temp. w dolocie niż otocznia , bez obudowy temp. sięga 60 *C
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości