Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

Postprzez sepamx3 » 8 wrz 2010, 23:43

Witam wszystkich mam pytanie odnosnie montarzu dolotu zimnego powietrza mazda 3 1.6benzyna jezeli jest mozliwosc montarzu to prosze o podpowiedz jak to zrobic pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez cult1 » 11 wrz 2010, 11:25

Są gotowe rozwiązania.
Znajdziesz je np. na stronie www.simota.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez radzi89 » 12 wrz 2010, 20:04

Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez grager » 13 wrz 2010, 00:34

radzi89 napisał(a):Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke :)


i jakie to dało efekty – był jakiś odczuwalny wzrost mocy/momentu? warto było wydać pieniądze?

widzę, że taki zestaw simota do 2.0 kosztuje gdzieś 1500zł; niestety ja, tak jak sepamx3, mam 1.6 i na allegro nie widzę gotowych zestawów; gdyby ktoś coś znalazł do kupienia w Polsce, proszę o linka
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez radzi89 » 13 wrz 2010, 10:05

Na hamowni tego nie sprawdzalem – przyznaje be zbicia.
Co do efektow- zauwazylem poprawe w konfroncji z innymi autkami, a na pewno zwiekszyl sie V- max. Co za tym idzie moc musiala sie troche zwiekszyc.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez grager » 13 wrz 2010, 15:28

spoko, nie jestem takim dewiantem, żeby chcieć wykresy z hamowni ;)
właśnie chodziło mi o subiektywne odczucie, czyli warto się zainteresować...

znalazłem w końcu jakąś listę dystrybutorów simota, więc podzwonię i popytam się czy mają coś do 1.6

w sumie przyznam się, że tuningiem się nie zajmowałem, a że na Mazdzie się zawiodłem (wydaje mi się, że jest mniej zrywna niż moja stara honda vi 1.5 vtec-e), to chętnie bym poprawił co się da;

mógłby mi ktoś powiedzieć czym różnią się te układy?
http://search.simota.com/search_03.php?pid=855
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1201
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1673

który da najlepsze efekty?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez aRcek » 13 wrz 2010, 17:32

w mazdzie 2.0 dolot simota daje około 8-9 KM (zmierzone przez kolegę na hamowni), a co do Hondy 1.5 vtec-e to nie dziwne, że jest bardziej zrywna, porównaj sobie choćby masę obu samochodów, 3HB waży 1300 kg, a civic z tego co pamiętam tonę :)
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez grager » 13 wrz 2010, 18:13

masa własna wg dowodu różniła się tylko o niecałe 200kg (mazda 1240 a honda chyba 1060 [nie mam już dowodu od hondy], ogólnie wychodziło niecałe 200kg – 3 sedan vs vi liftback) i myślałem, że dodatkowe 15koni na 200kg (praktycznie identyczny stosunek mocy do masy) zapewni osiągi podobne a jednak nie do końca

znalazłem już, że taki dolot może podnieść moc/moment gdzieś o ok 5% (w sumie nawet do 12koni w zależności od mocy początkowej silnika);

ale dalej nie wiem czym (oprócz budowy :) ) różnią się podane wyżej doloty :(
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez radzi89 » 13 wrz 2010, 18:41

Tez nie do konca wiem o co chodzi z tymi dolotami. Wydaje mi sie, ze dwa sa na filtrach stozkowych a jeden na wkladkach.
Z tym przysostem to moim zdaniem bardzo przesadzacie :)
Z tego co pamietam to w 2,0 calkowite CAI AEM dalo 7 KM, K&N 8 KM.
Producent K&N podaje chyba 6 KM. Nie wierzcie w przyrost 12 KM z silnika wolnossacego...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez grager » 13 wrz 2010, 19:40

no ale zgadza się: 5% od 150 koni to 7,5, czyli tak jak piszesz; jakby wsadzić coś takiego do 240 konnego silnika to powinno wyjść ok 12 koni...

to który będzie lepszy filtr? stożkowy czy ten na wkładkach?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez lukaszm » 7 maja 2013, 23:45

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tomek-waw » 10 maja 2013, 11:36

lukaszm napisał(a):który byłby najlepszy?

Odseparowany najlepszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez gt44 » 14 maja 2013, 16:13

dolot zakupiony? jeśli tak – to napisz swoją opinię... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez lukaszm » 14 maja 2013, 16:55

napisałem do simota ale nic nie odpisali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tomek-waw » 14 maja 2013, 17:14

Tego nie widziałeś ?
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=410

Napisz do nich , niech sami sprawdzą u producenta.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lukaszm » 15 maja 2013, 14:56

napisałem do nich http://filtry.simota.home.pl/filtry/ i dostałem odpowiedź:


Na którykolwiek z tych dolotów trzeba będzie poczekać około 2-3 miesiące ponieważ nie posiadamy takich na stanie. Ceny też będą wysokie, jakie dokładnie musiał bym ustalić bezpośrednio u producenta. Można tego typu rozwiązania zastąpić uniwersalną rurą, tylko trzeba dobrać długość oraz kąt gięcia a do tego dokupić odpowiedni łącznik elastyczny (średnica) plus taki airbox:

http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... 5x130.html


hmm
Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 15 maja 2013, 14:58

lukaszm napisał(a):Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.


Sam dolot – krótki pogorszy dół a dolot bez osłony się ugotuje
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 15 maja 2013, 15:26

A nie masz żadnej firmy tuningowej w łodzi, która wyspawałaby Ci CAI na zamówienie z nierdzewki ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez lukaszm » 17 maja 2013, 19:19

Marcin ma chyba najbogatsze doświadczenie i jeśli mówi że zmiana dolotu nie poprawi dołu to nie ma sensu wykładać kasy tylko po to aby fajnie wyglądało pod maską. Lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego co poprawi komfort jazdy bądź wygląd zewnętrzny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 17 maja 2013, 19:38

Krótki dolot nie poprawi dołu pogorszy , długi trochę poprawi o ile nie będzie się gotował , ja mam krótki zabudowany i na teraz mam 2 *C większą temp. w dolocie niż otocznia , bez obudowy temp. sięga 60 *C
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323