Test sondy lambda (Mazda 3 1.6b 2005)

Postprzez reinmeiker » 17 sie 2010, 14:31

Witam forumowiczów

Mam maly problem mianowicie chce przetestowas sonde lambde w swojej madzi posiadam interface ELM 327 i do tego PCMSCAN jestem tam opcja testu lambdy i juz go przeprowadzalem tylko nie wiem jakie wartosci sa prawidlowe. Czy moglby mi ktos podac jakie powinny byc prawidlowe napiecia i na co zwrocic uwage.

Pozdrawiam
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez vqsoft » 17 sie 2010, 15:04

to jest pewno 1 voltowa sonda

Należy uruchomić silnik i po nagrzaniu się sondy lambda ( około 10 min przy 1000 obr/min) testera będzie wskazywał wtedy zmieniające się napięcie od 0,2 V do 0,8 V (dla sondy cyrkonowej 1v) i zmiany te powinny następować około 1 raz w ciągu sekundy. Jeżeli napięcie nie przekracza 0,5 V lub jego zmiany są zbyt wolne oznacza to, że sonda lambda jest zużyta i należy ją wymienić. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek zwarcia w obwodzie sondy lambda spowodują brak jej sygnału mimo, że sama sonda może być jeszcze w dobrym stanie.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez reinmeiker » 17 sie 2010, 15:33

dzieki za pomoc wlasnie sprawdzilem no i napiecie jest prawidlowe waha sie od 0,164V do 0,840V ale pely(?) cykl zmiany od min do max wydaje mi sie dluzszy niz jedna sekunda :/
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez vqsoft » 17 sie 2010, 17:22

fura rozgrzana ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez reinmeiker » 18 sie 2010, 18:20

raczej tak, silnik chodzil ok 15 wiec powinnien sie nagrzac. Zreszta i tak bardziej chodzi mi o to jakie sa wzkazania na zimnym silniku bo z tym mam problem strasznie mi duzo pali zanim sie nagrzeje i wogole jakies zamulone mam autko szczegolnie na 4 i 5 biegu nie ma za bardzo ochoty sie rozpedzac no i paliworzerna sie zrobila. Jednym z moich podejrzanych byla sonda lambda bo wydeszek jakis taki okopcony jest :)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez vqsoft » 18 sie 2010, 19:17

przepływka też może byc lekko walnięta
wtedy podobne objawy mogą byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez reinmeiker » 18 sie 2010, 19:31

przeplywka byla glownym podejrzanym ale najpierw zostala wyczyszczona i jak nie bylo poprawy to ja wymienilem no i nic :/ szukam dalej :)
Znasz moze wrtosci dla przeplywki to sobie ja zeskanuje moze jednak tam lezy problem
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez vqsoft » 18 sie 2010, 20:22

z przeplywką jest ciężko
najlepsza diagnostyka to jej wymiana
niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 18 sie 2010, 22:12

Najpierw sonda potem przepływomierz, co będzie następne? :D PS-co Ci się dzieje z Mazdą reinmeiker?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez reinmeiker » 18 sie 2010, 23:39

dokladnie co potem, najlepiej wymienic odrazu samochod :/

myshouek napisał(a): PS-co Ci się dzieje z Mazdą reinmeiker?

co mi sie dzieje a no polecialem na urlop do polski, samochod stal 2 i pol tygodnia na parkingu po powrocie nie poznalem samochodu. Zamulony byl strasznie nie chcial przyspieszac i szarpal w zakresie 2500-2800 begin_of_the_skype_highlighting              2500-2800      end_of_the_skype_highlighting obrotow. Wiec piersza mysl przeplywomierz, wyciagnalem przeczyscilem no i szarpanie ustalo zamochod zrobil sie bardziej elastyczny i odzyskal troche mocy ale tylko do 3 biegu jak tylko wrzucam 4 to jest zamula i brak mocy chyba ze na trojce go wkrece na 4000 obrotow :/ no i zaczal palic wiecej szczegulnie na zimnym silniku. Z tym 4 i 5 biegiem wyglada tak ze im bardziej wcisne gaz tym bardziej sie zamula, na 1, 2 i trojce wszystko jest ok bardzo szybko silnik sie wkrece na obroty i jest bardzo zrywny.
Najchetniej to bym go oddal jakiemus fachowcowi do obejrzenia ale serwisy mazdy w angli sa strasznie drogie no i nie jestem pewnien ich fachowosci a zadnego warsztatu za bardzo nie znam tutaj, zebym wiedzial ze zrobia dobrze :/
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez Mibay » 6 wrz 2010, 22:07

Panowie, gdzie się znajduje taka sonda ?? Reinmeiker, jak duże wychodziło CI to spalanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez reinmeiker » 9 wrz 2010, 20:02

Mibay napisał(a):Panowie, gdzie się znajduje taka sonda ?? Reinmeiker, jak duże wychodziło CI to spalanie ?


masz dwie sondy tak jakby z tylu silnika jedna zaraz na poczatku a druga dosyc gleboko z tylu :)
. spalanie wychodzi mi 12l na 100 mil jako ze w angli jestem i w milach mi pokazuje a wczesniej bylo 10,4-10,7l na 100 mil
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez Michał Leśniak » 1 lip 2013, 13:06

niestety pojawiła się pomarańczowa lampka Check Engine

program PCMSCAN odczytał błędy:
P0031 – obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S) – niska wartość
P00328 – obwód czujnika spalania stukowego nr1(blok cylindrów nr 1 lub pojedyńczy czujnik – wysoki sygnał wyjściowy

skasowałem błędy programem lampka CE zgasła, ale po ponownym odpaleniu silnika lampka CE pojawia się znowu i program odczytuje ponownie błąd P0031, błędu P00328 już nie ma

przebieg 148 tys, średnie spalanie OK, podczas zeszłotygodniowej trasy przy stałej prękości przy zejściu obrotami w okolice 2000-2500 zamuliło silnikiem i przy dodawaniu gazu zaczęło dławić, po przejechaniu kilku km na wyższych obrotach tych objawó już nie było, wczorajasza trasa 200 km bez żadnych objawów, spalanie 6,9, silnik żwawy, zapala normalnie

co może być do wymiany, sonda ? ( czytałem że są jakieś 4 i 5 kablowe, co sprawdzić, jaką kupić jak do wymiany ?)
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez Michał Leśniak » 18 lip 2013, 13:59

w sondzie padła grzałka
w 1,6 benzyna 2004 była sonda 4 biegunowa DENSO
została wymieniona na DENSO Dox-0331 za 250 PLN.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez tolkpp » 5 maja 2018, 13:59

Witam,
A co w przypadku gdy po wymianie sondy lambda przy uruchamianiu silnika wysakuje P0031? Jak skasuje to już się nie poajwia w czasie jazdy. Tylko przy uruchamianiu zimnego silonika . Sonda oryginał Denso DOX-0331.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2012, 12:38
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 HB benzyna +gaz
2004

Postprzez mmlolek » 21 sie 2018, 14:13

Witam
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam w tym.
Jestem obecnie na urlopie i po drodze zapaliła mi się kontrolka Check, pojechałem do tutejszego mechanika, na diagnostyce wykazało błąd P0031 awaria grzałki sondy lambda.
Mam do domu jakieś 450 km, auto śmiga bez problemu, pytanie – Czy dam rade wrócić do domu?
Mechanik twierdzi że dojadę i spokojnie wymienię na miejscu.
Pozdrawiam i dziękuje.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2012, 20:52
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323