brzęczenie między 3000-2000 obrotów.

Postprzez lukaszm » 4 kwi 2013, 14:57

Hej. Na razie pisze w tym dziale bo nie wiem czy to tylko przypadłość mojego auta i jego silnika czy jeszcze ktoś coś takiego wyłapał.

Mam pytanko czy ktoś u siebie w benzynie 1.6 lub 2.0 lub też w dieslu słyszy takie grrrr jak tutaj: dźwięk
Dźwięk ten nie występuje zawsze więc dzisiaj specjalnie pojechałem pojeździć i zauważyłem że słychać go gdy obroty spadają z 3000 do 2000 na biegach, 2 i 3 czasem słychać go przy przyśpieszaniu w granicach wyżej wymienionych obrotów, już kiedyś wywaliłem wszystko z auta ale nie udało mi się znaleźć przyczyny :(

Dźwięk słychać:
8-9sek,
16-17sek,
21-25sek,
37-38sek,
55-56sek,
1:09-1,17 min,
1:37 min
1:51 min


Całość zapisu z jazdy jest tutaj:całość z jazdy
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 15:18 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez misiek1 » 4 kwi 2013, 15:07

Witam
Miałem jakiś czas temu podobne brzęczenie. U mnie okazało się, że zawieszki środkowego układu wydechowego były urwane i obijały się o podwozie. W moim przypadku występowało to, gdy obroty silnika opadały pomiędzy 2500-1800, czasami przy żwawszym ruszeniu z miejsca. Druga rzecz, to luźna może być osłon katalizatora i się nabija...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez lukaszm » 4 kwi 2013, 15:17

też pomyślałem o sebringu ale po 3 latach żeby się dziura w nim zrobiła :/ chyba że to faktycznie zawieszka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez widmo82 » 4 kwi 2013, 15:22

Czytając sam temat to pomyślałem, że słyszysz EGR, ale Ty słyszysz ten dźwięk przy spadku obrotów a EGR słychać jedynie przy dodawaniu gazu od ok 2tyś do ok 3tys. Nie wiem tylko czy później się wyłącza czy też zagłusza go praca silnika i pęd powietrza? Powodzenia w diagnozie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 4 kwi 2013, 15:30

widmo82 napisał(a):Czytając sam temat to pomyślałem, że słyszysz EGR, ale Ty słyszysz ten dźwięk przy spadku obrotów a EGR słychać jedynie przy dodawaniu gazu od ok 2tyś do ok 3tys. Nie wiem tylko czy później się wyłącza czy też zagłusza go praca silnika i pęd powietrza? Powodzenia w diagnozie.


największy problem polega na tym że ten dźwięk raz jest innym raz go nie ma akurat dziś się pojawił więc pojechałem nagrać, krótko mówiąc coś mi pierdzi wg mnie od strony kierowcy jakby.

Dopisano 4 kwi 2013, o 17:26:

wywaliłem wszystko co możliwe z auta :) pozostało tylko kilka końcówek kabli które owinąłem szmatką i dalej brzęczy tylko że teraz było słychać ten dźwięk przy przyśpieszaniu tak ok. 2100 – 2500 obrotów. Jeszcze jedno małe spostrzeżenie ten dźwięk słychać dopiero jak silnik osiągnie temperaturę

dźwięk z fotela kierowcy

dźwięk z fotela pasażera

Czyli teraz wychodzi na to że widmo82 miał rację i to hałasuje EGR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez kudys25 » 4 kwi 2013, 22:01

może katalizator? mógł ukruszyć się wkład i teraz czasami lata w środku, powinieneś go słyszeć jak nim potrząśniesz.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 13:05
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 2006 LF Active 6MT
Honda Civic 1.4 1999

Postprzez lukaszm » 4 kwi 2013, 22:07

Gdzie go znajde?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez kudys25 » 5 kwi 2013, 09:14

Załączyłem zdjęcie, niebieska strzałka to kat. Od razu za kolektorem wydechowym. Jak się wychylisz za silnik powinieneś go widzieć. Z tego co widzę raczej nie uda Ci się nim potrząsnąć, jest sztywno zamocowany. Spróbuj puknąć w niego. Tylko nie młotem bo wtedy jak nie był to będzie ukruszony :D I uważaj bo będzie gorący.

Jesteś z łodzi więc ewentualnie możesz podjechać na Polną koło Limanowskiego do hurtowni tłumików, za 10-20 zł przepatrzą Ci cały wydech. Czasem mała nieszczelność na wydechu potrafi też podobnie hałasować.
Załączniki
Katalizator.png
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 13:05
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 2006 LF Active 6MT
Honda Civic 1.4 1999

Postprzez widmo82 » 5 kwi 2013, 11:59

lukaszm napisał(a):wychodzi na to że widmo82 miał rację i to hałasuje EGR

To myliłeś się wczesniej pisząc, że dzwiek słyszysz przy spadku obrotow? Musisz to precyzyjnie określić, aby potwierdzić usterkę EGRa kiedy terkoczy przy dodawaniu gazu nawet delikatnym. Wielu słyszy ten dzwiek. Ja go słysze od momentu zakupu swojej mazdy czyli kiedy na blacie mialem 47tyś. Jak jeszcze nie wiedziałem co to jest to mój kumpel twierdził wtedy, że zamiast do mechanika musze udać się do lekarza:) To tak jak z hałasującą pompą wspomagania, jedni wpadają w furię a inni uważają, że tak powinna pracować i robią na niej jeszcze 100tyś :)

Słyszysz ten dzwiek na postoju? Jeśli tak to czy przy dodawaniu obrotów, spadku? Nigdy na zimno? Przesiadałeś się na postoju i podczas jazdy na siedzenie pasażera ? Jak odczucia?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lukaszm » 5 kwi 2013, 15:28

widmo82 napisał(a):Słyszysz ten dzwiek na postoju? Jeśli tak to czy przy dodawaniu obrotów, spadku? Nigdy na zimno? Przesiadałeś się na postoju i podczas jazdy na siedzenie pasażera ? Jak odczucia?


Z ciekawości sprawdzę na postoju, bo tylko zwracałem na niego uwagę podczas jazdy. Na pewno słyszę go wtedy jak silnik jest rozgrzany :)

Z tego co gadałem z mechanikiem to mówił że to może być EGR jeśli go słyszę w przedziale 2000-3000 obrotów.

Jak padnie to wtedy będziemy myśleć na razie bezstresowo.

Tak z ciekawości zapytam czy orientuje się ktoś jaki jest nr katalogowy EGR do silnika 1.6 benzyna? Do 2.0 i 1.6 Diesel znalazłem ale 1.6 benzyna jakoś nie bardzo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yezior » 5 kwi 2013, 16:25

Tak z ciekawości zapytam czy orientuje się ktoś jaki jest nr katalogowy EGR do silnika 1.6 benzyna?


20 – 300

to z pewnością znalazłeś sam. Ale jaki symbol literowo – cyfrowy przed? A może w naszch 1.6 EGR to atrapa <rotfl> ?

Edit
wychodzi na to, że w 1.6 siedzi od 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez 3mm3 » 5 kwi 2013, 19:08

lukaszm

Ja miałem identyczny dźwięk... okazało się że plastiki pod kierownicą wydawały taki dźwięk w danym zakresie obrotów...

Sprawdź bo może być to... a szkoda rozebrać pół samochodu... przyczynę trzeba znaleźć bo to irytujący brzęk :)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 18:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez lukaszm » 5 kwi 2013, 19:52

hmm masz na myśli ten dolny plastik pod kierownicą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez 3mm3 » 5 kwi 2013, 20:12

Dokładnie tak, przywaliłem kiedyś kolanem i do dziś mam spokój z tym <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 18:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez tomek-waw » 5 kwi 2013, 22:45

Ja nie mogę tego odsłuchac na FF. <glupek2>
Naprawione.
Może to faktycznie plastik jakiś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez rudy rydz » 8 kwi 2013, 21:02

lukaszm, od dawna słyszysz te dźwięki? Czy może bardziej zimą?
Wg mnie to na bank plastiki w kokpicie, zimą są bardziej sztywne i łatwiej wchodzą w wibracje. Miałem to samo i zimą przy nienagrzanym wnętrzu też czasami coś takiego słyszałem – szukaj pod kierownicą, ta osłonka na zaczepach pod kierownicą tak jak 3mm3 pisze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 12:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez lukaszm » 8 kwi 2013, 21:49

widmo82 napisał(a):To myliłeś się wczesniej pisząc, że dzwiek słyszysz przy spadku obrotow?


dziś jechałem z Gliwic do Katowic i z powrotem w południe i gdy przyśpieszałem na każdym z biegów to od 2000 do 3000 obrotów nie było go tak słychać tego za to gdy puszczałem gaz dźwięk w tym zakresie obrotów się pojawiał. Więc tak jak pisałem raz słychać innym razem nie. Wieczorem kręciłem się po sośnicy i Gliwicach dźwięku słychać nie było. Próbowałem docisnąć panel ale nadal było słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez yezior » 8 kwi 2013, 21:54

a odblokuj i poruszaj kolumną. I tak parę razy. Może też posmaruj czym pod kolumną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez lukaszm » 18 maja 2013, 14:55

pod kolumną kierownicy bardzo blisko rurki mocującej kokpit są nawiewy włożyłem między nawiew, a tą rurkę kawałek maty jak na razie nie słyszałem tego brzęczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Schumi03 » 25 maja 2013, 01:00

Kurczę, że też dopiero teraz zobaczyłem ten temat. Sam od miesięcy męczę się dokładnie z tym samym objawem – brzęczy między 2000, a 3000 obrotów – zarówno kiedy obroty idą w górę, jak i w dół. Do tego czasem to słychać, a czasem jest cisza. Byłem nawet z tym w zaprzyjaźnionym ASO – chłopaki przejrzeli samochód na wszystkie strony, pospinali jakieś plastiki pod autem, które się poluzowały i mogły hałasować. I nic – dalej brzęczało. Aż kiedyś przypadkiem przytrzymałem plastik pod kolumną kierownicy – cisza. Więc chyba faktycznie to tak hałasuje, muszę się temu bliżej przyjrzeć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 19:50
Posty: 125
Skąd: Lublin / Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323