Strona 1 z 1

Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 12 sty 2018, 16:33
przez Kali47
Niestety przed świętami stała się rzecz straszna , przy prędkosci okolo 100 km/h szarpneło silnikiem obroty wzrosły jak by przy zmianie biegu z 5 na 1 oglnie szok. :( .
Megi została zcholowana do mechanika proba zakrecenia i odrazu słychac ze silnik nie ma kompresji,pierwsze wskazanie zerwał sie łancuch a tłoki spotkały sie z zaworami i bum. Wstepny koszt okolo 2000-3000zł . Niestety po rozebraniu rozrządu okazało sie ze lancuch cały ale bardzo mocno napiety. Przyczyna niewiadoma? Mechanik głowice sćiagnal pojechala do Zakladu zajmujacego sie glowicami a tam pogiete wszystkie 8 zaworow ssacych , plus listwy zaworowe. Dzis czekam na wycene wszystkiego najprawdopodobniej czeka mnie jeszcze wymiana pierscieni na tłokach wiec życzcie powodzenia .Ps. Mazda 5 dni wczesniej była na wymianie oleju przebieg to okolo 230 000 km co śmieszne prawidzwy, silnik był pierwszy raz rozbierany.
Mazda
Głowica
1500
Uszczelka głowicy
160 ajusa
Uszczelka kolektora ssącego zestaw
66 ajusa
Uszczelka pokrywy zaworów zestaw
77 ajusa
Uszczelka kolektora wydechowego
36 reinz
Uszczelka obudowy termostatu
43 oryginał
Łańcuch rozrządu
259 febi
Pierścienie na 1 tłok x4
69 kolbenshmidt
F oleju
20 valeo
5w30 5L
120 castrol
Śruby głowicy kpl
148 elring
Masa uszczelniająca x2
29 reinz
Uszczelniacz wału przód
42 reinz
Płyn 8L
63 k2
Pasek alternatora
63 bosch
Pasek klimy
48 bosch
Świeca x4
38 denso iryda
Rolka napinacza
34 dexwall
Razem 3165 w towarze.

PostNapisane: 12 sty 2018, 20:46
przez Płomień
To nie lepiej i taniej poszukać używanego silnika? Albo może i nawet okazja na swap na L3?
Jak koniecznie chcesz remontować, to możesz też poszukać samej głowicy, to ona tutaj robi cenę.

Re: Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 12 sty 2018, 22:16
przez Kali47
silniki lf w jakikolwiek stanie to koszt około 3000 plus przekładka to łącznie prawie 4000 , wolę dołożyć 1000 i mieć lf po kapitalce, co do l3 swap to około 8000 k dochodzą wiązki mapy całą reszta pierdół. Zobaczymy jaki będzie koszt końcowy. Mam nadzieję że zmieszczę się w 5200 i będę szczesliwy posiadaczem lf po remoncie.

Re: Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 13 sty 2018, 14:41
przez MyaS
Mi wyszło 4800zł z robocizną.
Robiona głowica, wymieniane pierścienie i uszczelniacze zaw.
Myślałem chwilami nad używką, ale to loteria, tymbardziej w naszych silnikach. Zaniedbywane okresy wymiany oleju i kaplica.
Robisz remont tego co masz, dbasz i cieszysz się długo niezawodnością jednostki.

Są jakieś dwie osoby na forum które zajmują się remontem naszych silników i robią to taniej. Jak masz bliżej do nich ode mnie to możesz to uznać za alternatywę. Podobno chłopaki dają radę.

Jeden to 'MAZVAGTECH' z Jaworzna, a drugi to 'tadziol'

PostNapisane: 13 sty 2018, 14:59
przez Płomień
Fakt, tadziol potrafi zrobić silnik tak, że nawet KaeL przestaje brać olej, ale słyszałem że ciężko u niego z terminami. Co jednak nie zmienia faktu, że jakbym miał remontować silnik, to nawet bym się nie wahał i zamawiał paletę żeby wysłać motor, tyle dobrego o nim słyszałem :D

Re: Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 13 sty 2018, 15:05
przez Kali47
Mam nadzieje że do końca przyszłego tygodnia zostanie odebrana. Wtedy zostanie już tylko cały wielowachacz z tyłu i będzie igła :)

Re: Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 13 sty 2019, 21:22
przez Izmaj1984
Witajcie . Odświeże temat , czy wiadomo jaka była przyczyną twojej awari ?

Re: Kapitalny Remont silnika 2.0 LF

PostNapisane: 3 mar 2019, 13:05
przez Kali47
Pęknięcie łańcucha rozrządu.