Witam.
Jestem posiadaczem mazdy 3 2.0 150km benzyna+ lpg, 2004r. Przeprowadziłem w niej remont silnika: szlif wału, nowe panewki korbowodowe i główne, nowe pierścienie, głowica po planowaniu + wymienione uszczelniacze. Silnik po remoncie zalany olejem 10W40, moje pytanie jest następujące, jak dobrze dotrzeć silnik? Wiem że po około 1-2tyś muszę wymienić olej. Ale chodzi mi o styl jazdy jaki mam przyjąć przy docieraniu. Praca na biegu jałowym? Co jakiś czas wkręcanie go na wyższe obroty? Długie trasy przy stałych obrotach? Liczę na waszą pomoc
Docieranie Silnika
Strona 1 z 1
Jazda w pełnym zakresie obrotów , hamowanie silnikiem , najlepiej kręcić się po mieście
Witam!
Kolejne pytanie z mojej strony, na dotarcie silnika zalałem olej 10W40, czy mogę po zrobieniu 1,5-2tyś km zalać go 5W40 pełnym syntetykiem? Wiem że ogólnie nie przechodzi się niżej tylko o "oczko" wyżej, ale na niektórych stronach internetowych wyczytałem że przy dotarciu lepszy jest olej pół syntetyczny a niektórzy zalewają nawet mineralnym, w co ciężko mi uwierzyć...
Liczę na waszą pomoc bo zbliża się wymiana i nie wiem co za bardzo zrobić, jeśli nie uzyskam odpowiedzi to zaleje pełnym
Pozdrawiam!
Kolejne pytanie z mojej strony, na dotarcie silnika zalałem olej 10W40, czy mogę po zrobieniu 1,5-2tyś km zalać go 5W40 pełnym syntetykiem? Wiem że ogólnie nie przechodzi się niżej tylko o "oczko" wyżej, ale na niektórych stronach internetowych wyczytałem że przy dotarciu lepszy jest olej pół syntetyczny a niektórzy zalewają nawet mineralnym, w co ciężko mi uwierzyć...
Liczę na waszą pomoc bo zbliża się wymiana i nie wiem co za bardzo zrobić, jeśli nie uzyskam odpowiedzi to zaleje pełnym
Pozdrawiam!
-
Riordian94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość