Bagnet oleju mazda 3 2.0 benzyna 2006 rok po lifcie
Strona 1 z 1
Witam, czy może mi ktoś pokazać ja wygląda oryginalny bagnet do tejże Mazdy? Mam przeczucie ze mam jakiś zamiennik. Wlewam 4.3l i bagnet suchy...
-
tomyx1
Dziękuję za odpowiedź. Mój bagnet jest całkiem inny. Ma żółta rączkę do wyciągania i grubszy pręt zakończony jakimś dziwnym plastikiem z miarka. Nie jest tak pokrecony jak ten na zdjęciu. A jaka powinna być jego długość?
-
tomyx1
Witam.
Pytanie odnośnie wskazania ilości oleju na bagnecie w waszych M3.
Jestem 3 tyg po wymianie oleju. Ostatnio z ciekawości sprawdziłem sobie stan i okazał się taki jak na zdjęciu.
Było wlane jakieś 3.9-4.0L.
Stwierdziłem że doleję 2 setki bo nie będzie na suchym jeździł, ale jeśli chodzi o kolejny pomiar to nic się nie zmieniło. Za każdym razem pokazuje tak samo.
Od razu po zakupie auta, przed samą wymianą też pokazywało to co na obrazku.
Stan mierzyłem na równym terenie, na zimnym silniku po dłuższym postoju oraz na rozgrzanym do optymalnej temperatury i odczekaniu 5 minut po zgaszeniu auta.
Pytanie jak to u was wygląda? Nie chcę przelać oleju bo to też nie dobrze.
Wycieków nie ma, nie kopci, płyn chłodniczy czysty, bagnet i korek też.
Silnik zdrowy.
Dodam jeszcze że tak jak na zdjęciu widać poziom min-max. Ślady oleju są na samym dole i na górze, tak jakby bagnet nie zanurzał się w oleju tym wgłębieniem na którym jest miarka.
Ścianka górna (boczna) patrząc na foto jest w oleju do poziomu max...
Dopisano 11 lip 2017, 09:11:
Poszperałem trochę i znalazłem podobny temat więc nie tylko ja mam z tym gównianym bagnetem taki problem.
viewtopic.php?f=473&t=169564
Może jest jakiś normalny zamiennik do tego modelu który prawidłowo wskazuje stan?
Pytanie odnośnie wskazania ilości oleju na bagnecie w waszych M3.
Jestem 3 tyg po wymianie oleju. Ostatnio z ciekawości sprawdziłem sobie stan i okazał się taki jak na zdjęciu.
Było wlane jakieś 3.9-4.0L.
Stwierdziłem że doleję 2 setki bo nie będzie na suchym jeździł, ale jeśli chodzi o kolejny pomiar to nic się nie zmieniło. Za każdym razem pokazuje tak samo.
Od razu po zakupie auta, przed samą wymianą też pokazywało to co na obrazku.
Stan mierzyłem na równym terenie, na zimnym silniku po dłuższym postoju oraz na rozgrzanym do optymalnej temperatury i odczekaniu 5 minut po zgaszeniu auta.
Pytanie jak to u was wygląda? Nie chcę przelać oleju bo to też nie dobrze.
Wycieków nie ma, nie kopci, płyn chłodniczy czysty, bagnet i korek też.
Silnik zdrowy.
Dodam jeszcze że tak jak na zdjęciu widać poziom min-max. Ślady oleju są na samym dole i na górze, tak jakby bagnet nie zanurzał się w oleju tym wgłębieniem na którym jest miarka.
Ścianka górna (boczna) patrząc na foto jest w oleju do poziomu max...
Dopisano 11 lip 2017, 09:11:
Poszperałem trochę i znalazłem podobny temat więc nie tylko ja mam z tym gównianym bagnetem taki problem.
viewtopic.php?f=473&t=169564
Może jest jakiś normalny zamiennik do tego modelu który prawidłowo wskazuje stan?
Ostatnio edytowano 11 lip 2017, 18:37 przez MyaS, łącznie edytowano 1 raz
Pewnie dla tego że podałeś wątek BL nie BK. Ty widzę masz BK 07 i to zdjęcie które wrzuciłeś niestety ale nie obrazuje prawidłowego bagnetu do tego silnika i tej wersji.
Mam taki sam bagnet i jak dobrze pamiętam instrukcja przewiduje dwa rodzaje, w tym ten z obrazka.
-
borovvy
borovvy napisał(a):Mam taki sam bagnet i jak dobrze pamiętam instrukcja przewiduje dwa rodzaje, w tym ten z obrazka.
Dokładnie są stosowane w tych silnikach dwa rodzaje bagnetów. Jak twój się sprawuje, też masz takie problemy ze wskazywaniem? ...
Ja już nie wiem co mam myśleć. Dolewać już nie chcę bo mogę przelać. Aktualnie mam wlane z tym co było przy wymianie oleju i z tym co dolewałem osobiście jakieś 4,2-4,3L więc nie ryzykuje. Pytanie co jeśli rzeczywiście jest za mało...
Od czasu wymiany zostało zrobione jakieś 600km – jeśli byłby tak duży ubytek to raczej byłoby to zauważalne chociażby przez mocno niebieskie spaliny i smród przepalanego oleju.
Teoretycznie przy małej ilości oleju powinna się pokazać kontrolka, choć ona bardziej odpowiada za ciśnienie oleju w układzie, ale to jedno z drugim się pokrywa.
A widzisz nawet nie wiedziałem że były dwa rodzaje u wszystkich znajomych M3 były te co ja mam.
Jeśli chodzi o odczytywanie to nie mam najmniejszego problemu, chyba że jest świeżutko po wlaniu oleju to wiadomo ciężej zauważyć ale i tak bez większych problemów. Kup używkę za 10 czy 15 zł
Jeśli chodzi o odczytywanie to nie mam najmniejszego problemu, chyba że jest świeżutko po wlaniu oleju to wiadomo ciężej zauważyć ale i tak bez większych problemów. Kup używkę za 10 czy 15 zł
cisman napisał(a):A widzisz nawet nie wiedziałem że były dwa rodzaje u wszystkich znajomych M3 były te co ja mam.
Jeśli chodzi o odczytywanie to nie mam najmniejszego problemu, chyba że jest świeżutko po wlaniu oleju to wiadomo ciężej zauważyć ale i tak bez większych problemów. Kup używkę za 10 czy 15 zł
Używkę... a to dobre. Znajdź mi taki a postawię Ci dobrego browara
Dzisiaj po odebraniu auta od mechanika udało mi się sprawdzić stan 5 minut od wyłączenia silnika.
Żeby wskazanie było w miarę dobre muszę wsunąć czysty bagnet, poczekać jakieś 5-10 sekund i dopiero wyciągnąć, wtedy widać olej.
Jeśli od razu wyciągam bagnet to nie widać prawie nic.
I niestety. Na ciepłym pokazuje że jest ponad maks. Nieznacznie, ale zawsze... Obstawiam jakieś 100-200ml. Pytanie teraz czy odsysać czy dać sobie spokój?
Postaram się jeszcze sprawdzić na spokojnie na zimnym, bo wiadomo że na ciepłym silniku zawsze więcej pokazuje i olej jest rozbryzgany, ale przynajmniej wiem że jest i go nie bierze
A na szrocie patrzałeś tam można dużo "drobnych" detali wykopać? Bo zapewne mówisz że ciężko znaleźć na necie
A co do tego małego naddatku to z taką ilością dałbym sobie spokój
A co do tego małego naddatku to z taką ilością dałbym sobie spokój
Pytanie . Mam w M3 bagnet oleju inny tzn taki "skręcony" spirala i nie wiem czy taki występował w 2 litrowych benzynach . Dopytam jak prawidłowo sprawdzać poziom oleju bo na zimnym mam tylko lekko umoczony dół bagnetu
Znalazłem takie info na forum
Znalazłem takie info na forum
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
przed liftem był typ A po typ B – twój , umów się z kimś z regionu , porównaj
Ok mam ten co na zdjęciu z aukcji Allegro więc spoko – te którą opublikowałeś w 2016- sprawa wyjaśniona a przy okazji czy wymieniając olej trzeba wymienić w misce uszczelkę pod korkiem?
też już znalazłem a więc sprawa jasna
UNREAD_POSTprzez marcin255 » 20 cze 2015, 14:47
Tam oryginał jest alu ( ten na śrubie ) , zamiennik miedziany jest w IC , chyba płaciłem 60 parę groszy , wziąłem na zapas , wymiana przy każdej zmianie oleju
też już znalazłem a więc sprawa jasna
UNREAD_POSTprzez marcin255 » 20 cze 2015, 14:47
Tam oryginał jest alu ( ten na śrubie ) , zamiennik miedziany jest w IC , chyba płaciłem 60 parę groszy , wziąłem na zapas , wymiana przy każdej zmianie oleju
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość