Niestabilna praca i błąd P0126
1, 2
Cześć, mazda odpala bardzo dobrze, lecz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania auto skacze od 200 do 800 obrotów i często gaśnie. Ostatnio zapalił mi się check P0126
Dodam że płyn chlodniczy jest na maksimum.
Dopisano 22 lut 2016, 19:00:
Czy z przepustnica wszystko jest dobrze?
Dodam że płyn chlodniczy jest na maksimum.
Dopisano 22 lut 2016, 19:00:
Czy z przepustnica wszystko jest dobrze?
- Od: 22 lut 2016, 18:56
- Posty: 10
Mam podobnie, przeczytałem kilka wątków na forum i kupiłem zawór elektormegnetyczny LF82-18-741. Czekam na przesyłkę. Innym pomagało, podobno to częsta usterka
Ew. moze to być Czujniki temperatury płynu chłodzącego.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wdpvC2m11bY[/youtube]
Ew. moze to być Czujniki temperatury płynu chłodzącego.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wdpvC2m11bY[/youtube]
Zablokowany termostat w pozycji otwartej = niedogrzany silnik , wymiana termostatu jeśli nie pomoże wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej
Byłem dziś u mechanika i powiedziałem mu co i jak jest z tymi obrotami. Podpiął mi komputer DELPHI, nie wykryło żadnego błędu. Kazał wstrzymać się z wymianą termostatu, bo temp mi nie szaleje a jedynie obroty. Dotarł też dziś do mnie zawór elektomagnetyczny, o którym wcześniej wspominałem. Za tydzień wracam do domu to podejmę się wymiany, chyba, że będzie mnie drażniło to podjadę do jakiegoś miejscowego serwisu.
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Pytanie: Gdzie dokładnie znajduje się czujnik cieczy chłodzącej? (2.0 150KM LF)
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Pytanie: Gdzie dokładnie znajduje się czujnik cieczy chłodzącej? (2.0 150KM LF)
Sprawdź czy masz pod termostat podłączona kostkę elektryczna. Tam pokazało że masz 66C temp. Normalnie rozgrzany silnik powinien mieć 90. Ten silnik rozgrzewa się bardzo szybko.
Kiedyś jak wracałem z nad morza, zacial mi się termostat, temp miałem podobna jak u Ciebie i obroty około 1000rpm
Więc jeśli masz walniety termostat i kostkę elektryczna do niego to może Ci świrowac komputer. Odłącz jeśli jest i sprawdź jak się zachowuje silnik i czy ten sam błąd.
Kiedyś jak wracałem z nad morza, zacial mi się termostat, temp miałem podobna jak u Ciebie i obroty około 1000rpm
Więc jeśli masz walniety termostat i kostkę elektryczna do niego to może Ci świrowac komputer. Odłącz jeśli jest i sprawdź jak się zachowuje silnik i czy ten sam błąd.
ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku??
dla mnie na 100% to nie termostat (chyba że dodatkowo jest padnięty) bo on niema nic wspólnego z obrotami poza tym że jeśli masz niedogrzany silnik = podwyższone obroty przy postoju do 500 rmp
z dwa tyg temu wymieniałem termostat i objawami padniętego jest to że:
np przy stałej prędkości wskazówka temp spada Ci do 3-4 kresek z środka.
Bardzo długo się nagrzewa i bardzo późno albo wgl niemasz ciepłego nadmuchu.
A przede wszystkim jak odpalisz i masz zimny silnik to po lekkim nagrzaniu do pierwszej – trzeciej kreski masz ciepłą lub ciepławą chłodnice sprawdzenie tego to 2 min roboty także
ja obstawiam przepływomierz walnięty lub czujnik położenia wału bo kolega w golfie miał identycznie tylko jemu nawet sam gasł w czasie jazdy i u niego te elementy były do wymiany:)
dla mnie na 100% to nie termostat (chyba że dodatkowo jest padnięty) bo on niema nic wspólnego z obrotami poza tym że jeśli masz niedogrzany silnik = podwyższone obroty przy postoju do 500 rmp
z dwa tyg temu wymieniałem termostat i objawami padniętego jest to że:
np przy stałej prędkości wskazówka temp spada Ci do 3-4 kresek z środka.
Bardzo długo się nagrzewa i bardzo późno albo wgl niemasz ciepłego nadmuchu.
A przede wszystkim jak odpalisz i masz zimny silnik to po lekkim nagrzaniu do pierwszej – trzeciej kreski masz ciepłą lub ciepławą chłodnice sprawdzenie tego to 2 min roboty także
ja obstawiam przepływomierz walnięty lub czujnik położenia wału bo kolega w golfie miał identycznie tylko jemu nawet sam gasł w czasie jazdy i u niego te elementy były do wymiany:)
cisman napisał(a):ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku??
Wyobraź sobie sytuację ,że ecu co 2 s dostaje info o temp. cieczy chłodzącej – raz jest to 100 *C raz 20 *C a innym 66 *C
marcin255 napisał(a):cisman napisał(a):ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku??
Wyobraź sobie sytuację ,że ecu co 2 s dostaje info o temp. cieczy chłodzącej – raz jest to 100 *C raz 20 *C a innym 66 *C
No wyobrażam sobie tylko w takiej sytuacji jak opisałeś nie jest winny termostat, a czujnik temperatury
termostat służy tylko i wyłącznie do otwarcia lub zamknięcia obiegu a czujnik i odczyty z czujnika do ecu to zupełnie co innego i jego ewentualna awarią może być zacięcie się w jednej pozycji jak otwartej to pół biedy gorzej jak zamkniętej
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości