Luz zaworowy Mazda 3 2.0 lf 2004
Strona 1 z 1
Witam remontowałem głowicę jakieś 80 tys km temu i teraz przy sprawdzeniu luzu zaworowego wychodzi ze mam do wymiany 16 szklanek. Wszystkie mają za ciasno, podobno się ułożyły. Orientuje się ktoś czy pasuja szklanki z Forda bo Mazda wola 87 zł a ford 35 zł.
- Od: 11 paź 2015, 18:02
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Niestety nie uzyskałem pomocy
więdz zamówiłem jedną szklankę z katalogu Forda. Jeśli będzie pasować to dam znać żeby inni nie musieli się tak męczyć jak ja. Jutro biorę stare szklanki do zakładu zajmującego się głowicami z zapytaniem czy da radę ze szlifować szklanki od spodu.

więdz zamówiłem jedną szklankę z katalogu Forda. Jeśli będzie pasować to dam znać żeby inni nie musieli się tak męczyć jak ja. Jutro biorę stare szklanki do zakładu zajmującego się głowicami z zapytaniem czy da radę ze szlifować szklanki od spodu.

- Od: 11 paź 2015, 18:02
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Madzia złożona juz od tygodnia lata na starych szklankach po obróbce przez tokarza zdjął 0.15 setnych mm. Jak narazie silnik równo cyka zobaczymy jak będzie po kilku tyś. Dziś odebrałem orginalna szklankę z Forda po pomiarze wychodzi ze są takie same i będą pasować cenna 30 zł
tylko długi czas oczekiwania. Ja przy wymianie oleju z mierze jaki jest luz jak będzie wszystko ok to zostawiam stare jak nie to dzwonie do Forda
- Od: 11 paź 2015, 18:02
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Kamil ludzie nieodpowiadaja bo temat jest z "grubej" mechaniki i mało kto ma o tym pojęcie, fajnie że masz kumatego mechanika bo w mojej okolicy na 6 mechaników jeden by sie podjoł wymiany szklanek
Troche za pozno temat zauwazylem, ale potwierdzam ze szklanki pasuja od fordowskiego durateca 2.0. Co do szlifowania szklanek to są różne szkoły, ale jak już to powinno się je szlifować "od spodu" czyli po stronie trzonka zaworu a nie po stronie współpracy z krzywka...

Szklanki poszły do obróbki jako chwilowe rozwiązanie problemu. Fachowiec ze szlifował nie stety górę utwardzoną. Jak się o tym dowiedziałem to trochę przeraziło mnie to ale już było po. Madzia przelatala juz ok 2 tys km i jak na razie wszystko ok. Na początku Grudnia będę zmieniał olej i uszczelniał michę bo się trochę poci to i wtedy sprawdzimy luz .
- Od: 11 paź 2015, 18:02
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004
Czy podpowie / poleci ktoś warsztat w Warszawie który mi wyreguluje luz zaworowy w silniku 2.0 LF17??
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
Samo sprawdzenie luzów zaworowych to mały koszt. Od 60zł-100zł (Umnie mechanik bierze 70zł)
Regulacja luzów zaworowych przez szlif lub wymianę szklanek to juž wydatek od 400zł w górę niestety mało jest mechaników którzy się tym zajmują a z tego co się oriętowałem to biorą nawet 800zł
Sprawdź luzy i będziesz wiedział na czym stoisz
Regulacja luzów zaworowych przez szlif lub wymianę szklanek to juž wydatek od 400zł w górę niestety mało jest mechaników którzy się tym zajmują a z tego co się oriętowałem to biorą nawet 800zł
Sprawdź luzy i będziesz wiedział na czym stoisz
Byłem na sprawdzeniu luzów -koszt 50 zł ale niby wszystko ok. Niestety sprawdził kompresje i wyszło po 10.5 ale jeden 8.5. Ponieważ jezdze na gazie około 50 000 stwierdzil że to wypalony zawór w 3 cylindrze a reszta ok Jaka kompresje powinny mieć cylindry?Objawy to trzęsąca się buda samochodu
- Od: 16 gru 2012, 12:41
- Posty: 38
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B
Może się potwierdzić co mówi mechanik stopień sprężania mówi dużo o kondycji silnika i może być już zawór wypalony, stopień sprężania powinien być pomiędzy 12-18bar
Trzęsąca się buda to nie musi być to, może być walnięta poduszka silnika, sprawdź jak auto sprawuję się na zimnym silniku czy ma więcej mocy? lub czy przy dojeździe do świateł falują obroty.
Mechanik spisał tobie na kartce jakie luzy są poszczególne na danym zaworze?
Jak tak to napisz ile tam masz na szczelinach, czy piłujesz często samochód powyżej 140km?
Trzęsąca się buda to nie musi być to, może być walnięta poduszka silnika, sprawdź jak auto sprawuję się na zimnym silniku czy ma więcej mocy? lub czy przy dojeździe do świateł falują obroty.
Mechanik spisał tobie na kartce jakie luzy są poszczególne na danym zaworze?
Jak tak to napisz ile tam masz na szczelinach, czy piłujesz często samochód powyżej 140km?
o luzach powiedzial ze sa w normie i ze tu jest ok. Silnik pracuje rowniutko,mocy ma tyle samo czy na zimnym czy na cieplym. Raz w tygodniu jak na ryby jade to na autostradzie zrobie 150km w granicach 140-170km/h. Samochod ma orzejechne 135000 realnie z czego ponad 50 na gazie. Wymiana filtrow i ustawianie gazu co 10000 u ogarnietego gazwonika w Łodzi, co 12000 olej wymieniam Motula. Ostatnio wymienialem świece wszystkie ładnie i rowno wypalone. A tu taka nie mila niespodzianka. Zastanawia mnie to ze skoro mowil ze reszta ma po 10,5 sprezania i wedlug niego to jest ok to czy on ma o tym pojecie?
- Od: 16 gru 2012, 12:41
- Posty: 38
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości