Strona 1 z 2

Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.3l

PostNapisane: 5 sty 2009, 16:19
przez stankop77
Witam

Mam pytanie czy ktoś posiada dokumentację lub spis filtrów do Mazdy 3 Sport Sedan, silnik 2.3, wersja amerykańska, automat, rok produkcji 2006. Mam problem z dobraniem z katalogu filtrów: oleju, powietrza, paliwa, itp.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję!


Edycja widmo82
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju co 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Obrazek

PostNapisane: 6 sty 2009, 00:00
przez Krisek
WIX 57203 Olej
WIX 42612 Powietrze
Skrzynia Automatyczna: 58617
Kabinowy: 24482

Wix filtr oleju produkuje w Polsce do tego modelu I rozsyla na swiat ... Duzo lepszy filtr niz orginal Mazdy/Motrocraft ....

www.wixfiltron.com.pl

Skontaktuj sie znimi niech .. ci powiedza gdzie je kupisz nie zawiedziesz sie na tych filtrach nie kupuj tanich wynalazkow ...

PS filtr oleju to filtr kartridzowy .. niema obudowy metalowej ... jak zmieniasz olej I dokrecasz pokrywke .. plastikowa uzywaja klucza dynometrycznego ... zeby nie uszkodzi moc dokrecania jest podana na dole obudowy

Re

PostNapisane: 6 sty 2009, 00:39
przez stankop77
Dziękuje bardzo za pomoc, jutro dzwonie po hurtowniach i szukam tych filtrów. Przymierzam się do wymiany wszystkiego (oleje, filtry, itp.), a te informacje bardzo ułatwią mi to. Spędziłem już sporo czasu, poszukując informacji o płynach i olejach, jednak nie znalazłem nic o filtrach do mojego modelu. Interesuje mnie jeszcze filtr paliwa, jaki będzie pasował i gdzie jest zlokalizowany? Jeszcze raz, dziękuję!

Pozdrawiam!

PostNapisane: 6 sty 2009, 00:50
przez Krisek
Filtr paliwa jest wbudowany w baku .. nie wymienia sie go samego tylko z pompa... Wiec nie martwil bym sie o niego ..

Olej 5w20 albo 0w20 ..
Skrzynia – ATV-MV ( To nie Mercon V ) ja bym zalal Redline drogi alee nie pozalujesz to sie zmienia raz na 100 lat ;)

I wersja twojego Auta to GT nie sport ;) Sport to te mniejsze 3

Re

PostNapisane: 6 sty 2009, 09:21
przez stankop77
Jeszcze raz wielkie dzięki. A co do wersji sugerowałem się tym jak nazywają tą wersję sprzedawcy. Wszyscy piszą 2.3 Sport, dziękuje za korektę.

Re: Re

PostNapisane: 7 sty 2009, 00:04
przez Krisek
stankop77 napisał(a):Jeszcze raz wielkie dzięki. A co do wersji sugerowałem się tym jak nazywają tą wersję sprzedawcy. Wszyscy piszą 2.3 Sport, dziękuje za korektę.


a widze ze poprawilem cie z tym sportem .. a moze i miales racje bo oni w US zaczeli pakiety nazywac juz nie nadwozia :D wiec mozesz miec sport

PostNapisane: 7 sty 2009, 18:20
przez travisowski
krisek stosowales u siebie w aucie filtry filtrona?robiles porownania z filtrami innych marek np:faltrami mazdowskimi ktore wkrecaja w serwisach? skad przekonanie ze filtrona sa takie swietne?nie to zebym podwazal to co piszesz ale nigdy nie stosowalem filtrona i chetnie bym sie czegos dowiedzial o tych filtrach.
ps. filtr oleju do 3 – ki 2,3l jest identyczny z filtrem stosowanym w mazdzie 6. Na stronie filtrona jaka podales nie moge znajezc nic do amerykanskiej 3-ki do szostek sa owszem.czy to miales na mysli piszac ze filtron robi do trojek US?

PostNapisane: 7 sty 2009, 20:14
przez Krisek
Aktualnie mam wykrecony filtr Motorocraft ktory byl zalozony przez dilera ma po wykrecane platki ... pewnie byl lekko za duzy

ja mowie o filtrach WIX ( Ktore sa robione przez Filtron ) na 1 rzut oka ich budowa ilosc platkow uzyte media wygladaja duzo lepiej niz filtr z Mazdy ....

to jest filtr WIX 57203 – Produkowany w PL. Ktory ja kupuje tu w Kanadzie jak do Mazdy 3 ale jako wiemy ze 6 i kilka innych fordow dzieli ten sam silnik wiec maja te same filtry ...

Niewiem jakie filtry wkladaja Polskie serwisy ... :)

Ale nieznam nikogo kto by sie zawiudl na Wixa-ch ...

przy analizie czasteczek wypadaja tez dobrze ..

Wymiana płynu chłodzącego (typ FL2)

PostNapisane: 13 sty 2009, 19:40
przez travisowski
Panowie w instrukcji mazdy 3 na m in. USA oraz Kanadę widnieje notka ( po angielsku ale kazdy napewno zrozumie):
Engine coolant
FL22 type *1 Replace at first 192,000 km (120,000 miles) or 10 years; after
that, every 96,000 km (60,000 miles) or 5 years
Others
Replace at first 96,000 km (60,000 miles) or 4 years; after that,
every 2 years
co to za płyn FL 22? czy to jest płyn zalewany fabrycznie?
chciałbym wiedzieć jaki mam płyn i dokładnie rozszyfrować date wymiany wg. producenta.
bardzo prosze o porady [/b]

PostNapisane: 13 sty 2009, 21:45
przez DeadlY
z plynem FL22
1 raz wymien po 192 t. km (120 t. mil) lub 10 latach
2 raz po kolejnych 96 t. km (60 t. mil) lub 5 latach i tak co 96 lub 5 lat
pozostale
1 raz po 96 tys km lub 4 latach
potem co 2 lata
az do zezlomowania ;)
z tego co napisales tak wynika, mam nadzieje ze wszystko dokladnie przepisales z instrukcji bo jak nie ma jakiejs kropki .... potem silnik zatrzesz ;)
a co to FL22 to nie badz leniem i sobie wygoogluj sprawdzalem i sa wyniki
EDIT

PostNapisane: 13 sty 2009, 23:52
przez Karwoś
Książka z usa określa trochę inaczej te others – chodzi o to że kanada i usa wymienia się jak w punkcie 1 a w innych krajach wymienia się częściej – u mnie w książce jako inne wyszczególnione jest puerto Rico – użytkując tam samochód wszystko wymienia się częściej – dla przykładu olej w silniku co 5000km. lub co 6 miesięcy.

PostNapisane: 28 sty 2009, 00:19
przez topik
cult1 napisał(a):Co do filtra oleju używam oryginałów kupowanych w ASO.


Witam! Jaka firma robi orginalne filtry do 3?

Witam! Krisek orientujesz się może w którym miejscu w Mazdzie 5 z silnikiem 2,3 litra sprowadzonej z USA jest filtr oleju i jaka firma w orginale na Stany robi filtry dla Mazdy? Pozdrawiam

PostNapisane: 28 sty 2009, 00:33
przez Krisek
Mniej wiecej na srodku silnika ...
filtr typu kardridz ... wiec zobaczysz taka plastikowa kopulke jego obudowa...
zalecam kupic orginalna nasade I dokrecac kluczem dynamometrycznym bo one lubia pekac ( Pekniecia jak wlos ) I cieknac !

Motorcraft – one sa za dlugie i sie gniata przy dokrecaniu ale aso sprzedaje !!!!!!!
Inne sa podobne do Purolatora ...

ogulnie to sie zmienia bardzo czesto nie nadazysz .. ja polecam Wix – Filtron ... gdzies o tym pisalem robione w PL ja je kupuje na 2 koncu swiata dobry filtr !

PostNapisane: 28 sty 2009, 00:57
przez topik
Krisek napisał(a):Inne sa podobne do Purolatora ...


Nie rozumiem.


Krisek napisał(a):ogulnie to sie zmienia bardzo czesto nie nadazysz


Kumpel sprowadził sobie tą Mazde i mówił, że ona miała w Stanach wymieniany olej co 3 tys. km. Znasz może numer katalogowy filtra firmy filtron? To jest ten sam co do 6 2,3 litra?

PostNapisane: 28 sty 2009, 01:01
przez Krisek
mialo byc od Purolatora ... Firma robiaca filtry :)....
Fajnie ze co 3 tys ... ale to strata oleju ... 8 tys ... i 6 miesiecy to minium na kiepskim oleju i wyzej na lepszych ...

Mazda 6 – nie uzywa filtra kardridza z tego co pamietam wiec nie ... poszukaj gdzies postu o filtrach jakis kolega z forum sie orientowal ja podawalem jakies linki ... moj numer WIX-a nie bedzie odpowiadal numerowi Filtrona ..

PostNapisane: 28 sty 2009, 01:05
przez topik
Krisek napisał(a):filtra kardridza


Masz na myśli wkład? Jeżeli tak to w M 6 2,3 litra taki jest montowany. Sprawdziłem to w katalogu Filtrona.

PostNapisane: 28 sty 2009, 01:09
przez Krisek
nom ...

Wymiana oleju i filtra w Mazda 3S 2.3L

PostNapisane: 12 sie 2009, 11:08
przez klukaszyk
Ja jestem zwolennikiem oryginalnych części.
Do Mazdy 3 z silnikiem 2.3L z USA polecam zakup wkład-filtr oleju MAZDA o numerze L321-14-302-9U.
Na tej stronce możecie zobaczyć jak wymienia się olej w Mazdzie 3 z silnikiem 2.0 i 2.3 -USA.
Jest tam kilka błędów m.in. numer filtra jest zamieniony.
http://mazda3revolution.com/how-to-guid ... a-3-23-20/
Pozdrawiam

PostNapisane: 12 sie 2009, 21:21
przez Krisek
Nie mysl ze Mazda robi te filtry bo tak nie jest ...
producenci zmieniaja sie bardzo czesto ... :)
I orginalne filtry mazdy haha czasami sa za dlugie zalezy od partji ...jak pozniej wykrecasz filtr jest lekko zkrecony :)


przedewszystkim w 2.3 trzeba sie za opatrzyc w orginalny klucz do obudowy filtra... te plastikowe obudowy lubia pekac ... i oczywiscie uzywac klucza dynamometryczego na obudowie jest napisane z jaka moca dokrecac .... :
)

PostNapisane: 13 sie 2009, 15:50
przez travisowski
Krisek napisał(a):Nie mysl ze Mazda robi te filtry bo tak nie jest ...
producenci zmieniaja sie bardzo czesto ...


zgadza sie

ja jednak zdecydowalem sie po raz kolejny na filterek mazdowski. dlaczego??
po pierwsze cena 28 zł (knecht 40zl, filtron około 40zł, mann jeszcze droższy), po drugie szukajac filtrow i porownujac wymiary roznych marek malo k....cy nie dostałem. kazdy filtr ma rozne wymiary a ja nie mam czasu na rozwodzenie sie nad bzdetami czy filtr za ktory zaplacilem bedzie idealnie pasowal czy nie, do tego nie znajac dokladnych fabrycznych wymiarów jaki musi miec filtr.

plusy?? tani, dobrze pasuje, eleganckie uszczeleczki w komplecie, łatwo dostępny.