Strona 1 z 1

Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 29 mar 2012, 14:22
przez GEUGE
Czy ten pasek podlega wymianie czy jest dożywotni i czy rolka napinająca lub prowadząca też jest wymienna. Na mojej rolce ostatnio zauważyłem że bieżnia jest strasznie wyślizgana zaś powierzchnia paska robi się jakaś lekko różowa. Rowki na pasku nie wykazują zużycia i nie są popękane. Na razie nic nie piszczy, szumi itp ale nie chciałbym żeby coś kiedyś pękło w czasie jazdy.

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 29 mar 2012, 14:40
przez marcin255
Najpierw piszczy , szumi strzępi sie potem pęka .

PostNapisane: 29 mar 2012, 17:25
przez FTJ
Pasek podlega wymianie co jakiś czas, napinacz także ale rzadziej – właśnie jestem po wymianie napinacza (nie dociągał paska przez co był luźniejszy, napinacz z wiekiem się starzeje i ta sprężyna w środku też się zużywa, co kilka lat powinno się go wymienić). Nowe są też paski (2) i dodatkowo łożysko kompresora klimy bo się rozsypywało i to ono hałasowało (piszczało na zimno) – uff, że zdążyłem :D w przeciwnym razie kompresor by szlak trafił a to już grubsza liga $ :)

PostNapisane: 29 mar 2012, 18:23
przez marcin255
FTJ napisał(a):Pasek podlega wymianie co jakiś czas

instrukcja ,– paski napędowe -sprawdzić co 36 mies lub 60 tys.km -wyregulować naciąg i tak do 10 lat lub 180 tys.km potem instrukcja się kończy

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 29 mar 2012, 18:51
przez GEUGE
A jaki jest koszt tej operacji i czy oprócz okręcenia napinacza wymaga demontażu czegoś jeszcze.

PostNapisane: 29 mar 2012, 20:04
przez FTJ
GEUGE napisał(a):A jaki jest koszt tej operacji i czy oprócz okręcenia napinacza wymaga demontażu czegoś jeszcze.


Nowy napinacz jakieś 350, paski 60 + robocizna

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 29 mar 2012, 20:22
przez GEUGE
Chyba żart za to kółko 350zł. Mam nadzieję że to ceny części oryginalnych bo moim zdaniem to trochę dużo.

PostNapisane: 30 mar 2012, 16:12
przez FTJ
GEUGE napisał(a):Chyba żart za to kółko 350zł. Mam nadzieję że to ceny części oryginalnych bo moim zdaniem to trochę dużo.


Niestety zamiennik...Ale fakt faktem trochę przycięli panowie w Nastapolu jak to robiłem. Poza tym chcieli wysępić 1200 twierdząc, że mam tył zawieszenie do roboty, okazało się, że zawieszenie tył jest w dobrym stanie żadnych stuków luzów itp. Tak więc więcej do Nastapolu nie pojadę, rzekomo jednego z lepszych dużych serwisów w Łodzi. A tą rolkę kupisz już za 250 w dobrym stanie ;)

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 30 mar 2012, 20:28
przez GEUGE
No i super o to właśnie chodziło. Cenowo zrobiło się o wiele przyjemniej.

PostNapisane: 30 mar 2012, 20:40
przez marcin255
FTJ napisał(a):A tą rolkę kupisz już za 250 w dobrym stanie


używka ? Nowy SKF w IC 337 zł

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 30 mar 2012, 20:57
przez GEUGE
Marcin widzę że ty jesteś dobry w te techniczne klocki. Używki w to miejsce nigdy nie wstawię tylko mam nadzieję że znajdę coś w rozsądnej cenie, jeśli już naprawdę będę musiał tym tematem się zająć.

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 30 mar 2012, 21:00
przez marcin255
SKF to b.dobra firma do tego paski Continentala

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 30 mar 2012, 21:12
przez GEUGE
Dobrze że nie paski Gates, które z doświadczenia zawsze pękały. Marcin co to za 160KM w opisie twojej 3. O co kaman. Czyżby jakieś wzmocnienie silnika.

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 30 mar 2012, 21:20
przez marcin255
Tyle ma moja M wsio w moim temacie

PostNapisane: 31 mar 2012, 08:50
przez FTJ
GEUGE napisał(a):Marcin widzę że ty jesteś dobry w te techniczne klocki. Używki w to miejsce nigdy nie wstawię tylko mam nadzieję że znajdę coś w rozsądnej cenie, jeśli już naprawdę będę musiał tym tematem się zająć.


Pytałeś o niższą cenę to jedna z możliwości :) oczywiście, że używkę ryzyko wsadzać, też bym tak nie zrobił dlatego mam nowy napinacz, a jakiej firmy to nie wiem.

PostNapisane: 1 kwi 2012, 18:28
przez piotrekkk1985
Chlopaki w M6 wymieniali tylko same lozyska. Koszt niewielki i dziala :D mysle ze osprzet jest ten sam w M3 2.0 wiec powinno byc OK
viewtopic.php?f=60&t=58159&hilit=rolka&start=100

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 2 kwi 2012, 16:38
przez GEUGE
Przeczytałem to wszystko i w zasadzie to zgłupiałem. Już nie wiem czy te łożyska o podanych numerach to pasują do rolek od benzyny. A może pasuje rolka od Forda Mondeo III. A może to wszystko pasuje jedynie do diesla bo od tego chyba zaczzyna się ten wątek. Poproszę kogoś kto może uważniej to przeczytał o jasną odpowiedź czy do silnika 2.0LF benzyna pasują łożyska o podanych numerach w wątku.

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 10 sie 2015, 12:03
przez widmo82
Przy jakim przebiegu mniej więcej wymienia się pasek?
Nie piszczy, nie strzępi się, ale nie chcę też czekać do "niespodzianki" zważywszy, że cena nowego jest wręcz śmieszna.

Re: Pasek wielorowkowy napędu alternatora Mazda 3BK 2.0LF

PostNapisane: 8 paź 2015, 16:27
przez jaketherake
Tak dla potomności, bo kupione paski wielorowkowe Contitecha i pasowały bez problemu jako zamienniki oryginalnych. W mojej BK 2.0 Pb 2008r wskazane przez ASO:
– sprężarka klimatyzacji (LF51-15-908B), zamiennik 5PK716 Elast
– napędowy alternatora (LF51-15-909C), zamiennik 6PK1306