Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 16:21

Witam,
Moja Mazda nie wkręca się na obroty tak jak kiedyś, przyspieszenie sie pogorszyło. Długo nią nie jeździłem (jeździła żona) ostatnio wsiadłem i jakiś muł mi się wydał. Wydaje mi się że katalizator się przytkał ale czy to możliwe przy 100 tysiącach? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, spalanie jakoś nie wzrosło. Natomiast mazda przyspiesza jak z silnikiem 1.6... 150 KM to powinno fruwać chyba :) Ma ktoś jakiś pomysł? Może ma ktoś taką mazdę w Gdańsku aby można zrobić porównanie?

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Porter3 » 20 lut 2012, 16:25

Standardowo, czyli pewnie świece, kable WN, filtr paliwa, aparat zapłonowy, dolot, zalać dobrego paliwa, pojeździć trochę żwawiej <co?>
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Seraf » 20 lut 2012, 16:30

Nie sprawdzaj kabli wysokiego napięcia bo ich nie znajdziesz :D ale tak jak Porter3 mówi przyczyn może być mnóstwo i trzeba by to wszystko po kolei sprawdzić nie ma łatwego rozwiązania.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 16:32

Świece wymienione, ma cewki a nie WN, filtr paliwa jest w baku niewymienny teoretycznie, paliwo jest lane dobre...
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Seraf » 20 lut 2012, 16:36

dolot czysty? przepustnica nie zawalona? hamulce nie są przyblokowane? felgi się nie grzeją?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 16:50

Hamulce nie trzymają, przeczyściłem przepływomierz, obroty nie falują, sondy lambda wykazują prawidłową pracę na kompie... Ogólnie od zera mazda przyspiesza w miarę, problem jest na wyższych obrotach. Rozbujać powyżej 160/h też jest problem.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Seraf » 20 lut 2012, 16:56

może w takim razie za sondą coś się zatkało w wydechu <co?>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 17:08

No właśnie podejrzewam katalizator... Jestem ciekaw czy ktoś już wymieniał w 2.0...?
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez radzi89 » 20 lut 2012, 17:22

ADEK19 zmieniłem za Ciebie lekko temat na bardziej precyzyjny :)

Co do problemu, dobre świece zamontowałeś :) ? To jest ważne... i kiedy je wymieniłeś ?
Jak wygląda filtr powietrza ? Może jest jakaś nieszczelność w dolocie ?

Może pojedź zbadaj skład spalin?

Na wstępie pojedź na autostradę i przyciśnij Mazde pod prędkość maksymalną i niech się przedmucha?
Oczywiście wcześniej sprawdź olej i filtr...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 17:30

Dzięki za zmianę tematu:)
No świece ngk jakieś 10 kkm temu, filtr też niedawno... Dzisiaj się bujnę pod maksa :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Seraf » 20 lut 2012, 18:49

pierwszy chyba taki przypadek na forum nawet w dziale GG nie znalazłem takiego przypadku. Jak możesz to nagraj nam filmik z przyśpieszeń.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez akostarek » 20 lut 2012, 20:37

katalizator to chyba ostatnia opcja przy tym przebiegu,
samochód słabnie przy jakichś konkretnych obrotach ?
3750 RPM to granica dla VTCS
4750 RPM to granica dla VIC

Może dolot nieszczelny (-60,0 kPa na wolnych), wolne obroty bez obciążenia mieszczą się pomiędzy 600-700 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez artureck » 20 lut 2012, 21:32

Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach? Moja też była zamulona. Ciśnienie w granicach 12,6. Wymiana pierścieni przywróciła żwawość. Pisałem o tym w jakimś wątku o słabym silniku. Katalizator wymieniałem na używany. Z poprzedniego zostało parę kostek, które tłukły się w tłumiku. Spaliny masz czarne po dłuższym postoju? Bierze ci olej?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 21:40

Właśnie muszę sprawdzić ciśnienie w garach... Oleju nigdy nie brał ale dzisiaj zrobiłem kontrole i było poniżej minimum, dolałem 1l. Nie wiem czy dym leci czarny, jutro sprawdzę – czarny czy fioletowy. Piszesz że ciśnienie 12,6 – takie miałeś czy takie powinno być? Jaka twoja miała przebieg przy tym remoncie – na marginesie ile remont cie pochłonął? :)
Nieszczelność na dolocie raczej bym wykluczył, obroty trzyma 600-700.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez artureck » 20 lut 2012, 21:59

12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez akostarek » 20 lut 2012, 22:06

Standard: 1,400 kPa {14.28 kgf/cm2, 203.1 psi}[300 rpm]
Minimum: 980 kPa {10.0 kgf/cm2, 142.2 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}

@ https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00100.html

żeby było śmieszniej:
kPa {kgf/cm2, psi} [rpm]
Engine type LF
Standard 1,720 {17.54, 249.5} [300]
Minimum 1,204 {12.28, 174.6} [300]
Maximum difference between cylinders 196.1 {2.0, 28.5}

@ http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 00W02.html

BTW ten silnik to chyba mechanicznie bliźniak fordowskiego 2,0 Duratec?
tam ciśnienie sprężania wygląda tak:
prawidłowe: 1,5 – 1,7 MPa
minimum: 1,3 MPa
Ostatnio edytowano 20 lut 2012, 23:04 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez artureck » 20 lut 2012, 22:19

Nie miałem różnic między cylindrami.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez ADEK19 » 20 lut 2012, 22:21

ciekawe... Jutro sprawdzę, oby miał 16 bar uśredniając :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez marcin255 » 21 lut 2012, 00:07

artureck napisał(a):12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.


dziwne bo dane techn. mówią
Sprężanie 11,2:1
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez artureck » 21 lut 2012, 00:20

Ja nie podałem stopnia sprężania, tylko ciśnienie w cylindrach.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323