Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna
Witam,
Moja Mazda nie wkręca się na obroty tak jak kiedyś, przyspieszenie sie pogorszyło. Długo nią nie jeździłem (jeździła żona) ostatnio wsiadłem i jakiś muł mi się wydał. Wydaje mi się że katalizator się przytkał ale czy to możliwe przy 100 tysiącach? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, spalanie jakoś nie wzrosło. Natomiast mazda przyspiesza jak z silnikiem 1.6... 150 KM to powinno fruwać chyba Ma ktoś jakiś pomysł? Może ma ktoś taką mazdę w Gdańsku aby można zrobić porównanie?
pozdrawiam
Moja Mazda nie wkręca się na obroty tak jak kiedyś, przyspieszenie sie pogorszyło. Długo nią nie jeździłem (jeździła żona) ostatnio wsiadłem i jakiś muł mi się wydał. Wydaje mi się że katalizator się przytkał ale czy to możliwe przy 100 tysiącach? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, spalanie jakoś nie wzrosło. Natomiast mazda przyspiesza jak z silnikiem 1.6... 150 KM to powinno fruwać chyba Ma ktoś jakiś pomysł? Może ma ktoś taką mazdę w Gdańsku aby można zrobić porównanie?
pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Standardowo, czyli pewnie świece, kable WN, filtr paliwa, aparat zapłonowy, dolot, zalać dobrego paliwa, pojeździć trochę żwawiej
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
Hamulce nie trzymają, przeczyściłem przepływomierz, obroty nie falują, sondy lambda wykazują prawidłową pracę na kompie... Ogólnie od zera mazda przyspiesza w miarę, problem jest na wyższych obrotach. Rozbujać powyżej 160/h też jest problem.
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
ADEK19 zmieniłem za Ciebie lekko temat na bardziej precyzyjny
Co do problemu, dobre świece zamontowałeś ? To jest ważne... i kiedy je wymieniłeś ?
Jak wygląda filtr powietrza ? Może jest jakaś nieszczelność w dolocie ?
Może pojedź zbadaj skład spalin?
Na wstępie pojedź na autostradę i przyciśnij Mazde pod prędkość maksymalną i niech się przedmucha?
Oczywiście wcześniej sprawdź olej i filtr...
Co do problemu, dobre świece zamontowałeś ? To jest ważne... i kiedy je wymieniłeś ?
Jak wygląda filtr powietrza ? Może jest jakaś nieszczelność w dolocie ?
Może pojedź zbadaj skład spalin?
Na wstępie pojedź na autostradę i przyciśnij Mazde pod prędkość maksymalną i niech się przedmucha?
Oczywiście wcześniej sprawdź olej i filtr...
katalizator to chyba ostatnia opcja przy tym przebiegu,
samochód słabnie przy jakichś konkretnych obrotach ?
3750 RPM to granica dla VTCS
4750 RPM to granica dla VIC
Może dolot nieszczelny (-60,0 kPa na wolnych), wolne obroty bez obciążenia mieszczą się pomiędzy 600-700 ?
samochód słabnie przy jakichś konkretnych obrotach ?
3750 RPM to granica dla VTCS
4750 RPM to granica dla VIC
Może dolot nieszczelny (-60,0 kPa na wolnych), wolne obroty bez obciążenia mieszczą się pomiędzy 600-700 ?
Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach? Moja też była zamulona. Ciśnienie w granicach 12,6. Wymiana pierścieni przywróciła żwawość. Pisałem o tym w jakimś wątku o słabym silniku. Katalizator wymieniałem na używany. Z poprzedniego zostało parę kostek, które tłukły się w tłumiku. Spaliny masz czarne po dłuższym postoju? Bierze ci olej?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Właśnie muszę sprawdzić ciśnienie w garach... Oleju nigdy nie brał ale dzisiaj zrobiłem kontrole i było poniżej minimum, dolałem 1l. Nie wiem czy dym leci czarny, jutro sprawdzę – czarny czy fioletowy. Piszesz że ciśnienie 12,6 – takie miałeś czy takie powinno być? Jaka twoja miała przebieg przy tym remoncie – na marginesie ile remont cie pochłonął?
Nieszczelność na dolocie raczej bym wykluczył, obroty trzyma 600-700.
Nieszczelność na dolocie raczej bym wykluczył, obroty trzyma 600-700.
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Standard: 1,400 kPa {14.28 kgf/cm2, 203.1 psi}[300 rpm]
Minimum: 980 kPa {10.0 kgf/cm2, 142.2 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
@ https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00100.html
żeby było śmieszniej:
kPa {kgf/cm2, psi} [rpm]
Engine type LF
Standard 1,720 {17.54, 249.5} [300]
Minimum 1,204 {12.28, 174.6} [300]
Maximum difference between cylinders 196.1 {2.0, 28.5}
@ http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 00W02.html
BTW ten silnik to chyba mechanicznie bliźniak fordowskiego 2,0 Duratec?
tam ciśnienie sprężania wygląda tak:
prawidłowe: 1,5 – 1,7 MPa
minimum: 1,3 MPa
Ostatnio edytowano 20 lut 2012, 23:04 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
artureck napisał(a):12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.
dziwne bo dane techn. mówią
Sprężanie 11,2:1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości