Witam,
ostatnio pojawił się problem z moją mazdą, otóż przy delikatnym wciskaniu gazu auto między 2,2 tys a 3,5 tys mocno szarpie, ale kiedy wcisnę " w podłogę" nie ma żadnego problemu przyspiesza równo. dodatkowo na wolnych obrotach występuje minimalne wachnięcie. Po przeszukaniu działu podmieniałem już przepływkę( jak się odepnie to idzie pięknie), czyściłem przepustnicę(dość czysta)– bez różnicy. Sprawdzałem również czy przypadkiem nie łapie lewego powietrza.
Co ciekawe kiedy odpalę auto po nocce szarpanie jest zdecydowanie mniej odczuwalne
Wydaje mi się że jest to rozwinięcie problemu który zauważyłem około grudnia-otóż przy utrzymywaniu równej prędkości co jakiś czas delikatnie "wachnęło" obrotami- jakby gubiła zapłon.
Dodam tylko że problem występuje zarówno na benzynce jaki i na LPG chociaż wydaje mi się że na gazie jakby delikatniej.
Proszę o wsparcie w tym temacie
szarpanie przy delikatnym wciskaniu gazu+nierówne wolne obroty
Strona 1 z 1
Cześć, podpinam się pod pytanie. Jestem nowym użytkownikiem i posiadam swoją Mazdę 3 2.0 od niecałych 3 tygodni. Auto przeszło wymianę filtrów/oleju. Przeczyszczona została również przepustnica i sprawdzone czy przepustnica nie pobiera lewego powietrza. Wydaje mi się, że auto zbiera się odpowiednio jak na swoją moc (nie mam porównania, a wcześniej jeździłem Skodą Fabią 1.4mpi 68km to w porównaniu do tego wszystko lata).
Problemem jest jednak iż przy jednostajnej jeździe mając lekko muśnięty pedał gazu Maździe zdarza się szarpać (raczej przy prędkościach typu 80-100 km/h odczuwalne). Podczas przyspieszania nie czuć żadnego szarpania.
Czy rozwiązałeś może ten problem?
Pozdrawiam.
Problemem jest jednak iż przy jednostajnej jeździe mając lekko muśnięty pedał gazu Maździe zdarza się szarpać (raczej przy prędkościach typu 80-100 km/h odczuwalne). Podczas przyspieszania nie czuć żadnego szarpania.
Czy rozwiązałeś może ten problem?
Pozdrawiam.
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
U mnie w aucie rowniez wystepuje podobny problem. Auto szarpie na niskich obrotach a na "luzie" co kilka sekund zatrzęsie silnikiem. Niedawno zrobilem remont generalny silnika i dzisiaj podjechalem do serwisu i pokazal sie blad p0404- cos o slabym katalizatorze. Mechanik powiedzial ze jak auto palilo duze ilosci oleju przed remontem to prawdopodobnie zatkalo katalizator. W naszych mazdach niestety podobno brakuje zamiennikow i mechanik zalecił regeneracje instniejacego. Robił ktoś może coś podobnego? Ile moze kosztowac taka regeneracja? Nowe podobno kosztuja kilka tysiecy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości