"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

Postprzez tamburyn » 12 kwi 2017, 08:57

Coś nie tak z przepływem informacji i coś poknociłem z tym błędem.

Tak czy inaczej, problem chyba rozwiązany.

Uszczelka pod głowią była zła. Na sklepie nie ogarnęli i 2 razy ściągnęli nieodpowiednią, w której nie było otworu na doprowadzenie oleju do wariatora.
Wiec mechanizator pośrednio miał rację. Tłukł się wariator, ale przyczyną była uszczelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez kshysh » 21 maja 2017, 13:12

Cześć,
Wydaje mi się że to właściwy wątek, by opisać swój przypadek. Jechałem normalnie przyspieszając i w pewnym momencie odczułem chwilowy spadek mocy na 3 biegu, następnie usłyszałem jakieś metaliczne stuki spod maski. Przejechałem 200m i zaparkowałem na pobliskim parkingu.
Zgasiłem silnik i na zimnym po paru godzinach odpaliłem ponownie, stukało już równomiernie. Zwiększając obroty silnika stuki nasilały się, dźwięki jednostane bez przerw. Olej wymieniany regularnie, info w wątku. Przebieg około 232000, niby blisko wymiany rozrządu... poniżej nagranie pracy silnika.
https://www.dropbox.com/s/ssxd58qgbpyp481/20170519_204333.mp4?dl=0
Nie wiem skąd wydobywa się dźwięk tył przód?!?
Wyczytałem kilka diagnoz, m. in. rozrzad, VRIS, rozregulowane zawory, sprężarka klimatyzacji (serwisowana w sierpniu). Nie odpinałem wtyczki by sprawdzić czy to VRIS. Zrobię to dzisiaj.
Czy podzielilibyście się kosztami napraw z jakimi trzebaby się liczyć? Jeździć nie jeździć? Generalnie jestem zdania by lawetą zawieść do mechanika... na dniach oddam do naprawy. Bez auta jak bez nogi...

Dzięki za ewentualne podpowiedzi

Rozwiązane: wymiana rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2013, 19:54
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK LF '04 Top Sport

Postprzez atikow » 17 gru 2017, 23:01

Witam ja również podbijam temat po paru miesiącach. Robiłem remont głowicy (juz przed było słychac lekkie stukanie) wszyscy teoretycy mówili, że stukanie powodowane jest wypalonymi gniazdami zaworowymi bo zrobiłem na lpg jakieś 130k bez najmniejszej ingerencji. Teraz głowica na tiptop zrobiona a stukanie inne pojawia sie czasami. Odepne wtyczke od Vris żeby to sprawdzić jutro ale pytanie zasadnicze. Czy ktoś jeżdzi z odpiętą wtyczką ma cisze i nie widzi różnicy w osiagach spalaniu itd? Wystraczy odpiąć wtyczke czy trzeba jakoś wysterować zeby był otwarte cały czas?


Vris sprawny jakbyco a awaria jesli mozna to tak nazwać śmieszna bo okazało sie że podczas remontu koles nie dokrecił poprawnie jednej osłony i obcierała czasami o pasek od kompresatora klimy . Dokreciłe i dociagnąłem trytką na wszelki i nastała cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323