Od jakiegoś czasu występuje u mnie dziwne opóźnienie połączone z lekkim szarpnieciem silnika podczas nagłego dodania gazu. Występuje podczas jazdy na każdym z biegów. Najlepiej to odczuć jak się jedzie ze stałą prędkością w zakresie 3tyś obr. na 3 lub 4 biegu i gwałtowanie muśnie na pedał gazu. Odczucie jest takie jakby auto chciało się zerwać do przodu ale dopiero po chwilowym zastanowieniu poprzedzonym szarpieciem silnika odczuwalnym na pedale gazu.
Na postoju, bez obciażenia ten efekt nie jest tak odczuwalny
Obstawiałem poduszki silnika, ale jakoś wszyscy mechanicy wzrokowo określają je za dobre.
Czy ktoś z Was ma podobnie, czy u Was po nagłym dodaniu gazu podczas jazdy ze stała prodkoscią auto przyśpiesza płynnie?
Dziwne opóźnienie wraz z szarpnieciem podczas dodawania gazu
Strona 1 z 1
Może coś w temacie sprzęgła ?
Wysłane z mojego GT-I9070
Wysłane z mojego GT-I9070
jest: M6 GH 2,0 Sport MX-5 NBFL , MX-5 NB 10th Anniversary, MX-5 NA, W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
- Od: 29 cze 2013, 09:32
- Posty: 211 (19/27)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: jest:
M6 GH 2,0 Sport
MX-5 NBFL
MX-5 NB 10th Anni
W203 Sportcoupe
była: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 MZR '02
Problem wykryty – temat zamknięty. Piętą achillesową okazała się poduszka pod skrzynią usytuowana pod obudową akumulatora. Muszę podkreślić, że zdemontowana poduszka nie nosiła śladów uszkodzeń, ale jak widać powodowała dziwne zachowanie silnika podczas jazdy. Z przyczyny braku innych zamienników, oraz wysokiej ceny oryginału (365zł) zdecydowałem się na poduszkę firmy TEDGUM (190zł). Zobaczymy jak długo wytrzyma Cieszy fakt, że silnik podczas przyśpieszania sztywniej się teraz zachowuje i jakby płynniej wchodzą biegi, znikneły szarpniecia podczas nagłego puszczenia i dodania gazu w czasie jazdy i co najbardziej mnie cieszy nie trzęsie autem podczas rozruchu – a to było najbardziej wkurzajace!
Jezeli ktoś miewa podobne problemy, to proponuje sprawdzić wspomnianą poduchę
Jezeli ktoś miewa podobne problemy, to proponuje sprawdzić wspomnianą poduchę
Nuno
U mnie objawy przed zmianą poduchy były ciut delikatniejsze niż u Ciebie. Problem nie występował podczas pracy na wolnych obrotach -silnik pracował równo bez wstrząsów, uciążliwe natomiast było samo odpalanie auta – było czuć takie pojedyncze wzdrygnięcie silnikiem połączone z metalicznym dźwiękiem podczas każdego rozruchu silnika. Ponadto podczas jazdy ze stałą prędkością np. na 3 lub 4 biegu i próby nagłego przyśpieszenia przez dodanie gazu następowało takie jakby uderzenie z lekkim opóźnieniem poprzedzające przyspieszeniu. Tak jakby silnik się na moment zawahał.
Jeździłem z tym chwilę, ponieważ nikt nie potrafił jednoznacznie wytypować usterki. Poduchy nie nosiły śladu uszkodzenia, lecz objawy najbardziej pasowały do poduszki pod skrzynią, więc zaryzykowałem i ją wymieniłem, co za skutkowało poprawą
Jeździłem z tym chwilę, ponieważ nikt nie potrafił jednoznacznie wytypować usterki. Poduchy nie nosiły śladu uszkodzenia, lecz objawy najbardziej pasowały do poduszki pod skrzynią, więc zaryzykowałem i ją wymieniłem, co za skutkowało poprawą
No jak narazie innego tropu nie mam, poczekam jeszcze do wiosny zobaczymy. Może akurat ktoś z forum miał podobny problem z wibracjami na budzie oraz przy odpalaniu.
Nie to na wiosnę zabiorę się za poduchę.
Trudno ją wyjąć/zamontować? Aku, obudowa i kable odłączyć i tyle ?
Pozdrawiam
Nie to na wiosnę zabiorę się za poduchę.
Trudno ją wyjąć/zamontować? Aku, obudowa i kable odłączyć i tyle ?
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2013, 16:23
- Posty: 150
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport
dawid.9s napisał(a): Trudno ją wyjąć/zamontować? Aku, obudowa i kable odłączyć i tyle ? Pozdrawiam
Czy trudno ją wymienić, ciężko mi powiedzieć, ponieważ nie uczestniczyłem w jej wymianie. Zostawiłem auto u mechanika na jeden dzień docelowo w celu wymiany łożyska poduszki lewego amortyzatora oraz wymiany przednich tarcz i klocków i poduchę zmienił na moje życzenie przy okazji.
Na pewno demontował obudowę akumulatora, oraz sąsiadującą z nią "puszkę" z elektroniką.
Ponieważ, oryginał poduchy był drogi i ciężko dostępny, zdecydowałem się na zakup jedynego dostępnego zamiennika firmy TEDGUM. Na razie sprawuje się dobrze.
Hej!
Odgrzeję trochę temat, ponieważ mam podobny problem jak kolega Nuno z szarpnięciami w BK LF
Jednak w moim aucie objawia się to w sposób następujący:
Podczas jednostajnej jazdy w przedziale obrotów 2000 – 3000 RPM, na 4, 5 i 6 biegu autem szarpie, jest to odczuwalne jak przerwania, jakby coś z zapłonem. Problem nie występuje poniżej 2000 RPM oraz powyżej 3000 RPM
Po wciśnięciu pedału gazu, auto płynnie przyspiesza. Przy uruchamianiu silnika, moim zdaniem również jest wszystko ok.
Czy uszkodzona poduszka silnika może powodować taki efekt?
Odgrzeję trochę temat, ponieważ mam podobny problem jak kolega Nuno z szarpnięciami w BK LF
Jednak w moim aucie objawia się to w sposób następujący:
Podczas jednostajnej jazdy w przedziale obrotów 2000 – 3000 RPM, na 4, 5 i 6 biegu autem szarpie, jest to odczuwalne jak przerwania, jakby coś z zapłonem. Problem nie występuje poniżej 2000 RPM oraz powyżej 3000 RPM
Po wciśnięciu pedału gazu, auto płynnie przyspiesza. Przy uruchamianiu silnika, moim zdaniem również jest wszystko ok.
Czy uszkodzona poduszka silnika może powodować taki efekt?
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości