Klekotanie silnika Mazda 3 2.0L '04 +video

Postprzez jac0b » 10 sie 2013, 12:28

Witam forumowiczów.
Od wczoraj po prawie 3 latach użytkowania i przejechanych prawie 60k km (aktualnie 121k) mam pierwszy poważniejszy problem z moją Madzią, a mianowicie klekotanie w silniku niezależnie od tego czy jest ciepły czy zimny.
Przejrzałem wszystkie wątki na forum, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tą przypadłość, która jak widzę nie jest rzadkością.
Na wstępie odrzucam klapki virs, ponieważ silnik klekocze również po nocy (choć trochę ciszej) a i odpięcie czerwonej wtyczki nie niweluje odgłosu nakurwiania.

Bardzo proszę o odpowiedź, zwłaszcza tych których ten problem dotyczy/ł i wiedzą co dokładnie go powoduje.

Wrzucam nagrany filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=JuexQXWMBtk
Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 16:59
Posty: 10
Skąd: Kraków/Czchów
Auto: Mazda 3 TOP 2.0 '04 –> Mazda 6 MPS '08

Postprzez marcin255 » 10 sie 2013, 13:55

jakby łańcuch ocierał o osłonę ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez jac0b » 10 sie 2013, 13:59

Hm no nie do końca, ale można to tak interpretować.
Czyżby to panewki?
Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 16:59
Posty: 10
Skąd: Kraków/Czchów
Auto: Mazda 3 TOP 2.0 '04 –> Mazda 6 MPS '08

Postprzez nynuch76 » 10 sie 2013, 16:42

jac0b napisał(a):Czyżby to panewki?


Wszystko na to wskazuje.

Z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez jac0b » 10 sie 2013, 18:06

A można zrobić na tym jeszcze z 80km czy nie bardzo..?
Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 16:59
Posty: 10
Skąd: Kraków/Czchów
Auto: Mazda 3 TOP 2.0 '04 –> Mazda 6 MPS '08

Postprzez szweiki » 10 sie 2013, 18:17

przy odpalonym silniku połóż lewa dłoń pomiędzy pokrywą zaworów a pokrywą łańcucha lewa strona od wlewu oleju. Dodaj gazu na przepustnicy jak poczujesz stukot(tarcie) o którąś z części to będzie walnięty napinacz albo ślizg od łańcucha lub łańcuszka na wałkach. Proponuje nie jeździć bo jak się zerwie to będziesz miał spory wydatek.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez nynuch76 » 10 sie 2013, 19:22

jac0b napisał(a):A można zrobić na tym jeszcze z 80km czy nie bardzo..?


Próbować można tylko czy warto :|
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez jac0b » 11 sie 2013, 10:17

Ok dzięki za informacje.
Ryzyk fizyk.
Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 16:59
Posty: 10
Skąd: Kraków/Czchów
Auto: Mazda 3 TOP 2.0 '04 –> Mazda 6 MPS '08

Postprzez Marcis » 11 sie 2013, 12:51

Mi się nie wydaje że to panewki tylko łańcuch.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez jac0b » 16 sie 2013, 19:10

Natomiast mojemu mechanikowi się wydaje, że silnik trzeba zmienić na nowy, ponoć bardziej opłacalne.
Miał już takie przypadki w japończykach i pomimo naprawy uszkodzonych części pojeździły jeszcze 15k km i znowu to samo. Może mi to naprawić, ale nie daje gwarancji, bo i tak wie że to nic nie zmieni.

Ale lipa... I co teraz? Pozostaje szukanie silnika? Nie wie ktoś może gdzie można zadzwonić i popytać? Na allegro 2800 z przesyłka, god damn...
Nie miał ktoś podobnego przypadku?

Dopisano 16 sie 2013, 22:37:

Siema,

Znalazłem coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=z6URbuy0KEc
"2010-09-30- Swapped the engine and it is working great! More videos to come....",

komentarze:

Dylan Floyd 2 miesiące temu
"If it's super loud it's probably a spun bearing"

kylecan210 1 rok temu
"u could of replaced the bearings for way cheaper then a new engine"

Hmmm.

U mnie aż tak się nie tłucze, ale stan się pogarsza od momentu wystąpienia usterki (100km), na szczęście auto już u mechanika. Pozostaje wybrać jakąś opcję.
Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 16:59
Posty: 10
Skąd: Kraków/Czchów
Auto: Mazda 3 TOP 2.0 '04 –> Mazda 6 MPS '08

Postprzez Marcis » 20 sie 2013, 17:06

Najlepiej dla głupiego mechanika wymienić cały silnik i mieć spokój, a nie szukać przyczyny. Dlaczego nie chcą w wahaczu zmieniać tulejek tylko np: całe kompletne wahacze? Bo nie chce im się robić a skasują się tak samo. Moja rada? Przede wszystkim nie panikować! Przez to że jakiś pajac powie że to się tam w silniku urwało i to i to i pewnie to przez to też połamane <glupek2> jak można takie rzeczy wiedzieć skoro się nawet nie rozebrało silnika i nie widzi? Ciężko przez filmik zlokalizować gdzie to stuka. W Fordach w innych silnikach zdarzyło się że dał <dupa> napinacz łańcucha rozrządu, więc nie jest to taka tragedia.
Ja na Twoim miejscu jeśli masz mechanika taki co tam pracuje po cichu w garażu u siebie i jest rzetelny, to zaprowadził bym do niego auto. Rozbierałbym z nim silnik i powoli dochodził co tam w nim się stało. Gdyby już winowajca się znalazł to zrobiłbym wycenę części, po dzwonił bym po sklepach z częściami i allegro z rozbitkami. Wtedy wiesz jakie będą koszta i co się bardziej opłaca. Naprawa ze wszystkim może kosztować nie dużo lub być nie opłacalna. Drugi silnik może być dojechany, drogi a za włożenie też bulić trzeba. Napisałem Ci tak jak mój brat robi bo dorabia sobie po pracy. Czasem jak trzeba remont silnika zrobić a ktoś ma ciężką sytuacje z kasą to woli jak mu codziennie pomoże przy tej robocie i wtedy on szybciej zrobi więc ma na+ i właściciel ma + bo nie jest robiony w balona, wywali mniej pieniędzy i wie co było robione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323