Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 19 kwi 2014, 18:51.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 19 kwi 2014, 18:51.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 19 kwi 2014, 18:51.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 19 kwi 2014, 18:51.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 19 kwi 2014, 18:51.
Powód: Zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Wojtek 15 maja 2014, 18:40.
Powód: OT

Postprzez Marek 161BD081 » 20 kwi 2014, 11:20

Takie drobne OT w temacie do kol. puding
To ostrzeżenie nie bylo za "głupie pytanie" a jedynie za zbędne wypowiedzi pod kierunkiem innych użytkowników.
Takie dyskusje nie są nikomu potrzebne i znacząco odbiegają do tematu wątku.
Poza tym jak się zwracasz do kogoś to grzeczność wymaga zwrócić sie jak należy a nie "marek 16 coś tam"
Jeśli nie zgadzasz się z moją decyzja to możesz napisać do Zarządu Forum.

Później mam nadzieje, że ktoś tutaj posprząta.

PS. Mamy Święta więc czy jest konieczna taka dyskusja teraz?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bablich » 21 kwi 2014, 20:58

a'propos oryginalnych rozrządów do DITD to napiszę tak. 85 tyś temu zakupiłem ori rozrząd razem z pompą wody i teraz przy kolejnej wymianie również zakupię ori. To się po prostu opłaca. Wiesz co masz, wiesz, że Ci nie strzeli w najmniej oczekiwanym momencie. Nie ma się co zastanawiać. Pozdrawiam :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez xANDy » 27 kwi 2014, 15:46

Pasek rozrządu w DiTD i MZR-CD zawsze był problemem. Zamienniki pękały (była dość kosztowna akcja firmy Bosh, której paski nie wytrzymywały i musiała – honorowo – remontować wieeeele silników). Reszta firm nie dawała gwarancji zalecając wymianę przy dystansie max 60kkm. Większość zerwanych rozrządów była na paskach-zamiennikach.
Jeśli winny nie był pasek-zamiennik to bywały problemy z uszkodzonym (źle założonym) napinaczem albo padniętą pompą wody.

Podsumowując – jeśli ktoś wymieniał CAŁY rozrząd na nowy na ORYGINALNYCH częściach mazdy – zazwyczaj otrzymywał gwarancję (nawet w zwykłych warsztatach). Znam dosłownie jedną sytuację, gdy takowy rozrząd strzelił (wada fabryczna pompy wody, uznana, koszty remontu zwrócone odgórnie). Może znam ich za mało, ale za to znam setki (naprawdę setki) zerwanych zamienników. I jeden pasek mazdy...

W przypadku gwarancji na paski zamienników zazwyczaj kończyło się zwróceniem (w najlepszym wypadku) za koszt samego paska – np. 150zł.

Może ktoś ma inne doświadczenia więc nie twierdzę, że jestem wyrocznią – ale po prostu siedziałem w tej materii kilka lat, rozkręcając te silniki i pomagając MNÓSTWIE ludzi przez internet i telefon w naprawie samochodów. Takie były wtedy czasy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysiek24 » 11 maja 2014, 21:50

Witam, pszymierzam się do wymiany rozrządu w mojej Magdalenie, i mam takie oto pytanie – "Która pompa wody bedzie lepsza, GMB czy JPN?. Pozostałe części rozrządu oryginalne. Różnica w cenie to + 100zł z GMB.

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 99033.html

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-3 ... 97332.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez topik » 11 maja 2014, 21:56

Krzysiek24 napisał(a):i mam takie oto pytanie – "Która pompa wody bedzie lepsza, GMB czy JPN?


Witam. Ja myślę, że GMB. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 22:34

A ja przed podjęciem decyzji polecam przeczytać:
viewtopic.php?f=426&t=92063
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 11 maja 2014, 23:34

No i weź tu miej siłę po całej tej dyskusji do gościa, skoro i tak już się ''pszymierza''.... :/
Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 23:39 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:37

są inni wymagający większej cierpliwości i nerwów ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Krzysiek24 » 12 maja 2014, 08:24

W którymś z postów, Riki opisywał pompę wody GMB oraz oryginalną mazdy. GMB była podobno o wiele lepiej wykonana niż mazdy. Na pompie mazdy były nieogratowane nadlewy formy. No i również wiele osób chwaliło pompy wody GMB.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez kierownik » 12 maja 2014, 08:28

Szkoda gadać. Przeczytaj co dalej pisał. Pompy GMB jedynie do benzyn. Ostatnio ściągałem gościowi z powrotem rozrząd bo gdzieś rok wcześniej założył 'prawie' oryginalny. Chciał przyoszczędzić na pompie i tyle z tego wyszło.... czytajcie ze zrozumieniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Michał » 13 maja 2014, 15:19

A ile oryginalna pompa wytrzymuje tak z doświadczenia? Co drugą wymianę można spokojnie wymieniać?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez smile » 13 maja 2014, 19:22

Oryginalna pompa wody ma wytrzymałość gwarantowaną 180 tyś km w DITD a 240 tyś km w RF5C i RF7J.
I tyle spokojnie może jeździć.
Już widzę te głosy oburzenia.... hahaha Ale bezsprzecznie to fakt! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez puding » 13 maja 2014, 21:38

no to wytłumacz kolego,innym kolegom dlaczego w ditd 180 a w rf5 240, wolniej sie kreci czy co? a może jakas niewiadoma siła ją napędza? ciekawe ile by wytrzymała jakby ją założył do stara albo jelcza hahaha
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 13 maja 2014, 21:54

puding napisał(a):no to wytłumacz kolego,innym kolegom dlaczego w ditd 180 a w rf5 240
puding, nie jesteśmy kolegami :) Ty nie musisz wiedzieć :)
puding napisał(a):wolniej sie kreci czy co?
Zapewne tu jest tajemnica <lol>
puding napisał(a):a może jakas niewiadoma siła ją napędza?
Taaaak... <lol>
puding napisał(a):ciekawe ile by wytrzymała jakby ją założył do stara albo jelcza
Ja w rozważaniach zawsze przyjmuję zasady logiki... Tobie radzę to samo.

Jak będą inni zainteresowani, którzy podobnie jak Ty Panie Puding widzą same wspólne cechy silników RF2A i RF5C to może jakiś krótki wykład strzele na temat różnic znaczących :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron