Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!
Witam wszystkich.
Czy to prawda ze w tych silnikach DiTD trzeba wymieniac rozrzad to tylko oryginalny mazdy bo jak sie nie wymieni na orgyginalny to po 1-3 tys km strzela pasek i wszystko trafia? cena oryginalu na allegro to 1160,to duzo? oplaca sie?
Czy to prawda ze w tych silnikach DiTD trzeba wymieniac rozrzad to tylko oryginalny mazdy bo jak sie nie wymieni na orgyginalny to po 1-3 tys km strzela pasek i wszystko trafia? cena oryginalu na allegro to 1160,to duzo? oplaca sie?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Kupiłem za 1140, wymieniłem, zrobiłem już 3tys km, jeszcze nie strzeliło nic = warto 
Na poważnie, nie zastanawiaj się nawet tylko kupuj oryginał, będziesz spał spokojnie przez kilkadziesiąt tys km.
Te 1160 to z ory pompą wody (nie musi być ory, może być GMB)? Z tego co wiem wymienia się ją co druga wymianę rozrządu. Bez pompki wyniesie Cię około 900.
Na poważnie, nie zastanawiaj się nawet tylko kupuj oryginał, będziesz spał spokojnie przez kilkadziesiąt tys km.
Te 1160 to z ory pompą wody (nie musi być ory, może być GMB)? Z tego co wiem wymienia się ją co druga wymianę rozrządu. Bez pompki wyniesie Cię około 900.
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Siwy19 napisał(a):Witam wszystkich.
Czy to prawda ze w tych silnikach DiTD trzeba wymieniac rozrzad to tylko oryginalny mazdy bo jak sie nie wymieni na orgyginalny to po 1-3 tys km strzela pasek i wszystko trafia? cena oryginalu na allegro to 1160,to duzo? oplaca sie?
opłaca się...
Nawet możesz iść dalej i choć na allegro tego nie ma to w ASO kup sobie tą sprężynkę do rolki napinającej, ostatnio była jeszcze za 26 zł.
Nie ma co gryźć się o kilka złotych, bo przez to masz mieć przecież spokój na kolejne prawie sto tysięcy kilometrów (dokładnie 90 000).
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
Było o tym 100 razy.
Bez kombinowania ze śrubkami, sprężynkami i innymi ustrojstwami.
Tylko oryginał, pompa (też oryginalna) co 180 000 km.
Chyba, że 90 000 km robisz co dwa tygodnie.
Wszystko w poradniku w podpiętych.
Pozdrawiam.
Bez kombinowania ze śrubkami, sprężynkami i innymi ustrojstwami.
Tylko oryginał, pompa (też oryginalna) co 180 000 km.
Chyba, że 90 000 km robisz co dwa tygodnie.
Wszystko w poradniku w podpiętych.
Pozdrawiam.

- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
Oni sprzedaja tylko oryginaly iu zamienniki
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1022612841 dzieki serdeczne za odpowiedzi

1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Witam. Ten komplet rozrządu sprzedaje serwis mazdy. Ostatnio na allegro orginalny rozrząd bez pompy wody widziałem za 770 zł z kosztami wysyłki. Nowe paski rorządu mają napis Mazda Power Grip HTD a starsze Unitta. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Ja kupiłem wszystko oryginalne części oprócz pompy wody. Pompa wody była niparts i po 3 tysiacach pękła zębatka zerwał się pasek rozrządu popękały popychacze. Remont kosztował 2700
wiec proponuję oryginalne
-
wojdzik
Ja oryginalną pompę wody kupowałem w serwisie Mazdy Emil Frey w Krakowie. (Salon Subaru). Wyniosła mnie 320 pln brutto.
W innych serwisach Mazdy chcieli wytargać ode mnie 450 pln.
Z Gliwic do Krakowa nie masz daleko, a za różnice ceny się za ,,darmo'' przejedziesz autkiem:)
W innych serwisach Mazdy chcieli wytargać ode mnie 450 pln.
Z Gliwic do Krakowa nie masz daleko, a za różnice ceny się za ,,darmo'' przejedziesz autkiem:)
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
- Od: 15 wrz 2008, 12:20
- Posty: 18
- Skąd: Kraków
ja mam przejechane na pasku gates 60 tys.wymienialem tylko rolki i pasek.napinacz byl w stanie idealnym.nie bede czekal do 90 tys,wymienie przy 80 tys ,komplet [napinacz rowniez]oglolnie cena rozrzadu[orginaly]to okolo 800 pln.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Panowie wtronce się zamawiam części u gościa prze tel. Kupiłem rozrząd rolki NTN pompa HELP pasek CONTITECH napinach NTN Wymianę zrobiłem sam i ten zestaw wydaje mi się bardzo dobry. wytrzyma 60K Chyba ze ktos chce ryzykowac nawet na orginale 90K bo nie wiem czy nawet orginał wytrzyma cisnienie pompy wtryskowe tyle czasu. A nawet rozrząd trzeba wymieniać co trzy lata tak jest zalecenie producentów samochodów. Chyba ze ktoś robi więcej przez te trzy lata.
-
jacek o
jacek o, gratuluje...odwagi?
Twój pierwszy post, mam nadzieję, że przeglądałeś dział pod kątem rozrządów. Na otrzeźwienie pierwszy lepszy przykład do przestudiowania:
viewtopic.php?f=89&t=92063
Przyczyna (jeden z postów autora ww wątku):
.
Postów o podobnych zdarzeniach jest mnóstwo.
Ps. Jadąc 3000 km poza kraj wolę wiedzieć, że nie mam zamienników i raczej wrócę o własnych siłach.
viewtopic.php?f=89&t=92063
Przyczyna (jeden z postów autora ww wątku):
Oczywiście pompa nie była oryginalna. Cóż nie ma ryzyka nie ma adrenalinyAlbatrosGrodno napisał(a):Wszystko wiadomo..dzwonili z serwisu.Pękło koło od pompy wody i pasek z automatu za nim.Powiedziano mi że czekają na rzeczoznawce..nie wiem tylko po co?Będą ściągać głowice czyli szykuje się wymiana uszczelki przy okazji:)
Postów o podobnych zdarzeniach jest mnóstwo.
Ps. Jadąc 3000 km poza kraj wolę wiedzieć, że nie mam zamienników i raczej wrócę o własnych siłach.
Pozdrawiam
Sorki pomyłka w nazwie produktu pompy wody taką założyłem. " HEPU 40 lat jako dobrze znany producent wysokich jakościowych wodnych pomp dla pojazdów motoru."
Kolega Riki to nie teoria tylko praktyka. Bo ta pompa na kole zębatym ma wytłoczę NTN. A co do paska cytuję
„przez topik » 10 kwi 2009, 06:32
marcell napisał(a):Możecie coś powiedzieć o pasku CONTITECH??
Witam! Contitecha do DiTD nie polecają a ja na nim zrobiłem 50 tys. km i po zdjęciu paska okazało sie, że zrobił bym 60 tys. km. Ja go polecam. Ten pasek robi firma Continental.
marcell napisał(a):Co ile kilometrów jest zalecana jego wymiana??
Co 60 tys. km
Jeżeli pozostałe części zakładasz orginalne to nie lepiej również założyć orginalny pasek. Na orginalnym rozrządzie możesz przejechać 54 lub 60 tys. mil. Pozdrawiam”
I nie ma co się bąć samodzielnej wymiany rozrządu jak ktoś ma trochę minimum doświadczenia w motoryzacji w rozbieraniu silnika.
PS Prywatną Mazda robię 25K rocznie służbową 13K miesięcznie. I nic nie pęka
Pozdrawiam
Kolega Riki to nie teoria tylko praktyka. Bo ta pompa na kole zębatym ma wytłoczę NTN. A co do paska cytuję
„przez topik » 10 kwi 2009, 06:32
marcell napisał(a):Możecie coś powiedzieć o pasku CONTITECH??
Witam! Contitecha do DiTD nie polecają a ja na nim zrobiłem 50 tys. km i po zdjęciu paska okazało sie, że zrobił bym 60 tys. km. Ja go polecam. Ten pasek robi firma Continental.
marcell napisał(a):Co ile kilometrów jest zalecana jego wymiana??
Co 60 tys. km
Jeżeli pozostałe części zakładasz orginalne to nie lepiej również założyć orginalny pasek. Na orginalnym rozrządzie możesz przejechać 54 lub 60 tys. mil. Pozdrawiam”
I nie ma co się bąć samodzielnej wymiany rozrządu jak ktoś ma trochę minimum doświadczenia w motoryzacji w rozbieraniu silnika.
PS Prywatną Mazda robię 25K rocznie służbową 13K miesięcznie. I nic nie pęka



Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 maja 2010, 22:18 przez jacek o, łącznie edytowano 2 razy
-
jacek o
Znam historie nieorginalnych pomp wody
Bardzo dobrze..
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
Witam. Zgadza się tak napisałem i tyle przejechałem na tym pasku bez awarii. Pozdrawiam
Edit: Ale teraz jeżdzę na orginalnym rozrządzie i pompie wody.
Edit: Ale teraz jeżdzę na orginalnym rozrządzie i pompie wody.
Ostatnio edytowano 16 maja 2010, 09:48 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Nie jestem mechanikiem.
Jednak warsztat mam 50m od domu.
Paski contitech już kilka razy przyjechały zmielone w mazdzie na lawecie. Żaden z nich nie dożył 60kkm. Na kilkadziesiąt DiTD tylko jedna mazda jeździła na conti i dożyła bez zerwania paska – wymienialiśmy zanim pękł. To wyjątek – pierwszy "w mojej 5 letniej karierze". Pasek rozrządu w DiTD tylko oryginał i koniec dyskutowania na ten temat.
Napinacz to nie "sprężynka" kolego Yans. Hydronapinacz da się rozebrać – a nawet złożyć – ale nie należy go zakładać z powrotem. On ulega mechanicznemu wyrobieniu i popuszcza na ściankach tłoka (aluminium się wyciera i jest za duży luz). Dlatego "poci" się z czasem, zaczyna się "spieniać" i przestaje amortyzować. Kończy się przeskoczeniem – i potem zerwaniem rozrządu.
Zastanawiam się nad sensem istnienia tego wątku, bo właściwie niewiele wnosi a ludzie się denerwują. Na DiTD nasze forum zęby zjadło, bo to serwisy uczyły się od nas – myśmy jeździli tymi autami a oni ich nawet nie sprzedawali (więc i nie serwisowali). Warto więc zaufać tym, którzy tutaj się już dawno temu wypowiedzieli.
Riki już nawet nie polemizuje – wychodzi z założenia, że jak człowiek nie chce przyjmować konkretnej pomocy to niech się przekona na własnej skórze, wtedy się nauczy na całe życie (być może krótkie, jak skończy mu się silnik akurat przy wyprzedzaniu a z przeciwka Tir...).
Jednak warsztat mam 50m od domu.
Paski contitech już kilka razy przyjechały zmielone w mazdzie na lawecie. Żaden z nich nie dożył 60kkm. Na kilkadziesiąt DiTD tylko jedna mazda jeździła na conti i dożyła bez zerwania paska – wymienialiśmy zanim pękł. To wyjątek – pierwszy "w mojej 5 letniej karierze". Pasek rozrządu w DiTD tylko oryginał i koniec dyskutowania na ten temat.
Napinacz to nie "sprężynka" kolego Yans. Hydronapinacz da się rozebrać – a nawet złożyć – ale nie należy go zakładać z powrotem. On ulega mechanicznemu wyrobieniu i popuszcza na ściankach tłoka (aluminium się wyciera i jest za duży luz). Dlatego "poci" się z czasem, zaczyna się "spieniać" i przestaje amortyzować. Kończy się przeskoczeniem – i potem zerwaniem rozrządu.
Zastanawiam się nad sensem istnienia tego wątku, bo właściwie niewiele wnosi a ludzie się denerwują. Na DiTD nasze forum zęby zjadło, bo to serwisy uczyły się od nas – myśmy jeździli tymi autami a oni ich nawet nie sprzedawali (więc i nie serwisowali). Warto więc zaufać tym, którzy tutaj się już dawno temu wypowiedzieli.
Riki już nawet nie polemizuje – wychodzi z założenia, że jak człowiek nie chce przyjmować konkretnej pomocy to niech się przekona na własnej skórze, wtedy się nauczy na całe życie (być może krótkie, jak skończy mu się silnik akurat przy wyprzedzaniu a z przeciwka Tir...).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości