Pompa wtryskowa? może coś z czujnikami...
1, 2
Witam Kolegów Madziowiczów
Mój wątek z problemami z zapłonem na ciepłym silniku już kiedyś poruszałem na forum, ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi.
Dużo czytałem o różnych przypadkach opisywanych przez kolegów, niektóre były podobne do moich inne nie....
Jednak nadal nie mam pewności co mojej Madzi jest.
Zapala jak chce, na zimnym nie ma kłopotu, schody się zaczynają gdy auto jest nagrzane, wystarczy nawet że stoi przodem do słońca!!!!!! i już trzeba się męczyć a właściwie to akumulator. Dawniej pomagało jeszcze polanie wodą zaworu SPV, teraz im cieplej to coraz gorzej!!!
Robiłem test pompy tzn. odpiołem czujnik temp. i zagadała od razu!!!!!!!!!! nie wiem czy cały obrót!!!!!!!!!! czy to jest 100% oznaka że pompa padła?
Poza odpalaniem to nie mam najmniejszych problemów, nie kopci nawet na wysokich obrotach, spalanie w normie, nie czka jej, silnik chodzi równiutko,tylko to odpalanie!!!!!!!!!!!
Byłem u kilku samochodowych "znachorów" ale wiekszość z nich jak widzi silnik ditd to na dzień dobry ma dość. Momentalnie diagnoza: POMPA KAPUT!!!!!!!!
Koledzy jakie są właściwie objawy klękniętej pompy?
Proszę o jakąś odpowiedź bo nie chcę niepotrzebnie inwestować w coś co może jest dobre. Może to jakiś zawór albo czujnik czy przekaźnik.
pozdrawiam
Mój wątek z problemami z zapłonem na ciepłym silniku już kiedyś poruszałem na forum, ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi.
Dużo czytałem o różnych przypadkach opisywanych przez kolegów, niektóre były podobne do moich inne nie....
Jednak nadal nie mam pewności co mojej Madzi jest.
Zapala jak chce, na zimnym nie ma kłopotu, schody się zaczynają gdy auto jest nagrzane, wystarczy nawet że stoi przodem do słońca!!!!!! i już trzeba się męczyć a właściwie to akumulator. Dawniej pomagało jeszcze polanie wodą zaworu SPV, teraz im cieplej to coraz gorzej!!!
Robiłem test pompy tzn. odpiołem czujnik temp. i zagadała od razu!!!!!!!!!! nie wiem czy cały obrót!!!!!!!!!! czy to jest 100% oznaka że pompa padła?
Poza odpalaniem to nie mam najmniejszych problemów, nie kopci nawet na wysokich obrotach, spalanie w normie, nie czka jej, silnik chodzi równiutko,tylko to odpalanie!!!!!!!!!!!
Byłem u kilku samochodowych "znachorów" ale wiekszość z nich jak widzi silnik ditd to na dzień dobry ma dość. Momentalnie diagnoza: POMPA KAPUT!!!!!!!!
Koledzy jakie są właściwie objawy klękniętej pompy?
Proszę o jakąś odpowiedź bo nie chcę niepotrzebnie inwestować w coś co może jest dobre. Może to jakiś zawór albo czujnik czy przekaźnik.
pozdrawiam
artiedd
- Od: 23 paź 2009, 17:36
- Posty: 5
- Skąd: kraków
- Auto: mazda 323f ditd 2000r
Witka
Trudny temat . Warsztaty od razu mówią że pompa . Mam podobnie tylko na zimnym silniku . Zapala zawsze nawet przy -30 ale nie za pierwszym kopem i z niskimi obrotami . Wydaje mi się że sam odpowiedziałeś na pytanie jak odpinasz czujnik temp. i auto bangla to zanaczy że tam trzeba szukać . Według mnie czujnik zbyt szybko odcina świece żarowe a one nawet w lecie są potrzebne . Bez nich autko nie działa.
Trudny temat . Warsztaty od razu mówią że pompa . Mam podobnie tylko na zimnym silniku . Zapala zawsze nawet przy -30 ale nie za pierwszym kopem i z niskimi obrotami . Wydaje mi się że sam odpowiedziałeś na pytanie jak odpinasz czujnik temp. i auto bangla to zanaczy że tam trzeba szukać . Według mnie czujnik zbyt szybko odcina świece żarowe a one nawet w lecie są potrzebne . Bez nich autko nie działa.
- Od: 28 mar 2004, 08:39
- Posty: 18
- Auto: 626 DITD
Cześć
Miałem podobny kłopot, gdy auto postało na słońcu nie chciało palić. Rano (ok 7) odpalałem auto normalnie popołudniu gdy postało na słońcu już musiałem trochę nakręcić rozrusznikiem. Wymieniłem filtr paliwa i jak narazie jest ok. Gdzieś wyczytałem że może być to problem z pompką do której wkręca się filtr.
Miałem podobny kłopot, gdy auto postało na słońcu nie chciało palić. Rano (ok 7) odpalałem auto normalnie popołudniu gdy postało na słońcu już musiałem trochę nakręcić rozrusznikiem. Wymieniłem filtr paliwa i jak narazie jest ok. Gdzieś wyczytałem że może być to problem z pompką do której wkręca się filtr.
- Od: 4 sie 2009, 19:47
- Posty: 20
- Skąd: Ozorków
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001
Niestety mylisz się. "Zdrowe" ditd odpala bez problemów bez łaski świec żarowych , zwłaszcza przy temp. powyżej 10 st. różnica jest ledwie wyczuwalna. Odpięcie czujnika temp. powoduje oszukanie "komputera", który 'myśli' wtedy, że jest -30 st. i daje sygnał pompie, że ma podać maksymalną dawkę paliwa. Jednocześnie, w takiej sytuacji, świecie żarowe grzeją maksymalnie długi czas mimo ciepłego silnika (w końcu niby arktyczna zima na zewnątrz). Normalnie, gdy silnik jest gorący. świece się nie włączają.AmadeosFather napisał(a):...jak odpinasz czujnik temp. i auto bangla to zanaczy że tam trzeba szukać . Według mnie czujnik zbyt szybko odcina świece żarowe a one nawet w lecie są potrzebne . Bez nich autko nie działa.
Te dwa czynniki powodują, że auto, które nie chce odpalić przy ciepłym silniku, odpala od razu. Opisane objawy najczęściej oznaczają rychłą potrzebę regeneracji pompy. W tym dziale Jest mnóstwo tematów opisujących problem.
Pozdrawiam
Czytałem nawet o prostszych, doraźnych, rozwiązaniach. Zwykły wyłącznik tego czujnika, zamontowany w kabinie. Mało eleganckie, ale ktoś tak jeździł rok (jeśli dobrze pamiętam).
artur etterle, jaki przebieg pokazuje licznik?
artur etterle, jaki przebieg pokazuje licznik?
Pozdrawiam
Auto ma wg. wskazań licznika 187tys.,
Jak długo można jeździć z takim "półśrodkiem"? co się stanie jak pompa padnie całkowicie?
Jak długo można jeździć z takim "półśrodkiem"? co się stanie jak pompa padnie całkowicie?
artiedd
- Od: 23 paź 2009, 17:36
- Posty: 5
- Skąd: kraków
- Auto: mazda 323f ditd 2000r
Nie chce zakładać nowego tematu więc pisze tu chodzi mi mianowicie o te oszukanie pompy za pomocą przycisku. Gdy kupiłem samochód to przycisk już był zamontowany i zdecydowałem sie na kupno ozywanie pompy ale nadal jest to samo bez przycisku nie odpali i ciężko odpala po wciśnięciu.
Czy może to wina jakiegoś czujnika na pompie a może problem ze sterowaniem pompy ?
Czy może to wina jakiegoś czujnika na pompie a może problem ze sterowaniem pompy ?
- Od: 10 maja 2011, 19:06
- Posty: 19
- Skąd: gdańsk
- Auto: mazda 323 2.0ditd 2001r.
Przycisku? Czyli poprzedni właściciel zamontował chwilowy wyłącznik czujnika temperatury hehe. Kupiłeś kolejną padającą pompę. Regeneracja Cię czeka.
Poza tym nawet nie wpisałeś danych auta, o podaniu ich w profilu nie wspomnę, proszę to uzupełnić.
Poza tym nawet nie wpisałeś danych auta, o podaniu ich w profilu nie wspomnę, proszę to uzupełnić.
Pozdrawiam
było wałkowane tyle razy i pomagała tylko regeneracja pompy, wiem że to nie fajna nowina i ja też bym chciał żeby to był mały pierdół i wszystko wróciło do normy ale niestety tak nie będzie
yez napisał(a):A gdzie najlepiej naprawić pompę bo słyszałem różne opinie ? jaki to może być koszt ?
Wątek wyżej masz temat z wszystkimi odpowiedziami na twoje pytania, dlaczego więc zaśmiecasz tutaj skoro odpowiedzi już padły i to nie raz? Czytanie to klucz do wiedzy na tym forum, a nie klepanie postów z pytaniami o to samo po raz setny to tylko zwykłe zaśmiecanie
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Mam również podobny problem.. A mianowice-mam mazde 626 kombi 98r 2.0 DiTD. 155tys. km. Sprowadzone z Holandii i z zamontowanym przyciskiem do świec żarowych (po kiego?-nie wiem.), aby podgrzewać owe świece. Problem polega na tym, że auto (jak jest zimne) odpala po znacznie dłuższym kręceniu (nawet 5 sek.); gdy jest rozgrzane – nawet w ogóle może nie odpalać..silnik kręci się i kręci ale mazda nie chce puścić pary.. Ostatni problem to taki, że w trakcie jazdy (np.100km, czy 40k. /h -obojętne), gdy wrzucę "na luz" bądź zmieniam biegu auto potrafi samoczynnie zgasnąć..
Byłem u mechaników, którzy po podłączeniu auta do komputera nie mieli pojęcia co maździe może dolegać..
Jadąc do innego-powiedział że pompa (jedynie patrząc nań z zewnątrz).
Po Waszych wypowiedziach mogę stwierdzić, że przyczyną tych problemów mogą być:
1.czujniki (do wymiany..) ?
2.pompa (do wymiany..) ?
Zgadza się? Nie ma innego wyjścia? Trochę kosztowny jest zabieg numer 2...
Byłem u mechaników, którzy po podłączeniu auta do komputera nie mieli pojęcia co maździe może dolegać..
Jadąc do innego-powiedział że pompa (jedynie patrząc nań z zewnątrz).
Po Waszych wypowiedziach mogę stwierdzić, że przyczyną tych problemów mogą być:
1.czujniki (do wymiany..) ?
2.pompa (do wymiany..) ?
Zgadza się? Nie ma innego wyjścia? Trochę kosztowny jest zabieg numer 2...
-
art89
Bandit napisał(a): Czytanie to klucz do wiedzy na tym forum, a nie klepanie postów z pytaniami o to samo po raz setny to tylko zwykłe zaśmiecanie
viewtopic.php?f=89&t=41713&p=1990236&hilit=na+ciep%C5%82ym#p1990236
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Witam, podłączam się pod temat, problem mam podobny, mazda na zimnym silniku pali natomiast na rozgrzanym są spore problemy (no chyba, że próbuje ponownie odpalać od razu po zgaszeniu rozgrzanego silnika, wtedy lepiej pali niż na zimnym). Przed oddaniem do mechanika chciałbym upewnić się czy to pompa i odłączyć czujnik temperatury silnika oraz delikatnie "ostukać" zawór SPV (jak doradzano na forum), mam tylko problem z lokalizacją tych elementów. Na zdjęciu http://zapodaj.net/30e4ad3401c4.jpg.html pod numerem 1 zaznaczyłem zawór SPV (znaczy wg mnie to jest ten zawór) a pod 2 wspomniany czujnik – mógłby ktoś znający temat zerknąć na zdjęcie i zweryfikować moje domysły?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 17 mar 2011, 08:45
- Posty: 4
- Auto: Mazda 626 GF DiTD, 101KM
Tak, pod 1 jest SPV, nie to nie ten czujnik pod 2. Czujnik który powinieneś wypiąć jest wyżej pod kolektorem ssącym i ma 3 kabelki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości