Witam serdecznie.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce cisza. Rozrusznik nie "kręci'. Akumulator jest raczej w porządku – radio gra, kontrolki świecą. Po kilku próbach w końcu rozrusznik zaczyna pracować i potem samochód odpala bez problemu. Zaznaczam, że samochód stoi cały czas na dworze (brak garażu). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Elektryk twierdzi, że z kostką w stacyjce ok. Być może to coś z rozrusznikiem. Jeżeli ktokolwiek ma pomysł czego to może być przyczyna byłbym wdzięczne za poradę.
Samochód: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.
Pozdr.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce cisza...
Strona 1 z 1
miałem taka sama sytuacje, powodem byl zasyfiony rozrusznik, szczotki byly okey ale do wymiany byla taka mosiezna czesc... nie pamietam jak sie nazywala ("atak" ze sprezynka i takim tloczkiem, ale moge sie mylic...) jutro spytam sie mechanika w pracy, byla wytarta i kosztowala chyba ok 60-80 PLN, teraz pali jak szalony...
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
atak" ze sprezynka i takim tloczkiem
fajny opis. Chodzi o elektrowłącznik lub jak kto woli
Mam to samo, ale nie chce mi sie grzebać. Na razie za którymś razem łapie
Otwórz drzwi i posłuchaj czy po przekręceniu kluczyka cos "pyka", bo przy zamkniętej kabinie nie słychać. Jak pyka to masz pewność że to elektrowłącznik rozrusznika.
A i jeszcze pytanko. Czy w GF tez jest czujnik na sprzęgle uniemożliwiający zapłon bez wciśnięcia sprzęgła
Pytam z ciekawości bo jakoś do tej pory nie sprawdziłem bo wciskam sprzęgło zawsze odruchowo i jest to niezależne odemnie
Jesli szczotki – sprobuj wrzucic trojke i lekko pchnij samochod (tak zeby najlepiej nie wiecej niz jeden albo i nawet pol obrotu walem poszlo) – szczotka sie przesunie, zlapie styk i odpalisz jak zawsze. Nie polecam tego manewru za czesto, aczkolwiek jednorazowo doraznie pomaga. Po takim odpaleniu najlepiej od razu jedz do mechanika na wymiane szczotek (ew. czyszczenie)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
ja wiem co moze sie dziac.sprawdz czy kluczyk nie jest zuzyty.jak przekrecasz go w stacyjce to podniecs go maxsymalnie w gore.powinien zatrybic.mam to samo,czasami pali a czasami nie.ale jak go docisne do gory,bez problemu.powodzenia
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
spokojnie. Ja się rozrusznikami nie zajmuje a wiem o co ci chodzi. Tak po prostu napisałem bo jeszcze nie spotkałem takiego opisu
Dałem do przeczyszczenia rozrusznik. Okazało się, że elektromagnes (mam nadzieję, że nie pomyliłem nazewnictwa), w każdym bądź razie takie metalowe płytki były już wytarte i nie zawsze rozrusznik załapywał. Wymieniono mi to i ogólnie przeczyszczono rozrusznik (koszt ok. 140 zł). Jak narazie wszystko działa (naprawa wykonana była w styczniu 2010 r.). Pozdr.
Dobry 23
- Od: 21 paź 2009, 18:17
- Posty: 8
- Skąd: Kłecko k/Gniezna
- Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości