Mazda BJ problem z rozruchem przy ciepłym silniku
Strona 1 z 1
Mam Mazdę BJ 2000r silnik ditd 2.0 i mam problem z rozruchem na ciepłym silniku. Kiedy rano odpalam nawet na mrozie nie ma problemu, tzn muszę podgrzać ze dwa razy świecei chwilkę zakręcić (autko stoi pod chmurką) ale łapie bez problemu, gdy silnik pochod ok dwóch minut łapie na dotyk, problem występuje gdy silnik złapie temperaturę. Zapala ale muszę chwilę kręcić aż złapie. Co to może być? proszę o pomoc.
artiedd
- Od: 23 paź 2009, 17:36
- Posty: 5
- Skąd: kraków
- Auto: mazda 323f ditd 2000r
Poczytaj na forum diesla, takich pytań było mnóstwo. Bardzo prawdopodobne że pompa wtryskowa jest na wykończeniu. Przy niskich temperaturach podawana jest większa dawka paliwa dlatego silnik zapala lepiej, a na ciepłym sobie nie radzi z zapaleniem. Możesz zrobić prosty test odłącz czujnik temperatury na ciepłym silniku, jak zapali na dotyk to bardzo prawdopodobny jest remont pompy (czego nie życzę). Poczytaj forum a najlepiej zacznij od poradnika dla silników diesla.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Regeneracja pompy to ostatecznosc, posprawdzaj wszystkie bezpieczniki, wymien filtr paliwa.
Jesli to nie pomoze to jest duze prawdopodobienstwo ze masz przestawiony kat wtrysku i dlatego nie pali na cieplym silniku.
Pozdrawiam
Jesli to nie pomoze to jest duze prawdopodobienstwo ze masz przestawiony kat wtrysku i dlatego nie pali na cieplym silniku.
Pozdrawiam
u mnie też sie okazało że pompa, a dokładniej jakiś zawor pompy. koszt to 1300zł za zawór + 900zł pozostałe prace (demontaż, montaż, sprawdzenie na stole, ustawianie itd). Przy okazji wymieniaja rozrząd (ponad 2k). cała impreza mnie będzie kosztowac 4,5k. jeszcze auta nie odebrałem, ale dam znac jak tylko sie nim przejade
- Od: 9 paź 2009, 06:22
- Posty: 15
- Skąd: Tychy
- Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.
Ja bym sie tak nie spieszyl z ta pompa, czytalem ze jeden z forumowiczow mial ten sam problem z BJ i mial pzrestawiony kat wtrysku, zreszta ja tez mam z tym problem i probuje namowic ASO w Dlugolece zeby naprawili swoj spzret i zrobili mi, ale czy sie uda to sie okaze...
W duzej czesci mechanicy dla swietego spokoju, a szczegolnie zeby nabic kase to stawiaja na pompe!
A tak na marginesie ponad 2 k za razrzad to troche duzo! W mojej GF 626 2000r kumpel zrobil mi rozrzad za 1500 z wymiana popy wody :/
W duzej czesci mechanicy dla swietego spokoju, a szczegolnie zeby nabic kase to stawiaja na pompe!
A tak na marginesie ponad 2 k za razrzad to troche duzo! W mojej GF 626 2000r kumpel zrobil mi rozrzad za 1500 z wymiana popy wody :/
rozrząd 1100zł + amortyzator napinacza 500 + pompa wody 325 + 250zł robota i wyszło ponad 2k
mechanik mówił że jak uszkodzony jest amortyzator (a u mnie jest) to na ciepłym może również gorzej odpalać. ten amortyzator coś tam robi z napinaczem który ma inaczej pracować na ciepłym i zimnym.
w każdym razie proponuje oddać auto do zdiagnozowania problemu.
mechanik mówił że jak uszkodzony jest amortyzator (a u mnie jest) to na ciepłym może również gorzej odpalać. ten amortyzator coś tam robi z napinaczem który ma inaczej pracować na ciepłym i zimnym.
w każdym razie proponuje oddać auto do zdiagnozowania problemu.
Ostatnio edytowano 9 lut 2010, 19:40 przez aPa, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 9 paź 2009, 06:22
- Posty: 15
- Skąd: Tychy
- Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.
Trochę dziwny kosztorys i opinia fachowca.
Rozrząd z oryginału?
Rozrząd z oryginału?
- Od: 26 paź 2009, 16:08
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0D (GY)
witam,
właściwie chodzi o samo odpalanie, co więcej przyjechałem dzisiaj do znajomego i z braku miejsca musiałem zaparkować dalej, ale po upływie ok 30 min. , zwolniło się miejsce pod kamienicą i postanowiłem przeparkować. Auto było z trasy więc ciepłe i miałem duży kłopot z rozruchem. Kiedy już zapaliła po chwili walki przejechałem ok 150m i zaparkowałem. Nieopodal sąsiad ma warsztat samochodowy więc postanowiłem się tam udać i zapytać co może być przyczyną ,że tak się zachowuje. Gdy podszedłem z mechanikiem do auta jakie było moje zdziwienie gdy bez najmniejszego problemu zapaliła od dotyku trzy razy pod rząd!!!!!!!!!!! Niestety nie otrzymałem żadnej diagnozy.
Zauważyłem, że gdy postoi dłuższą chwilę (kiedy stygnie) to właśnie to się dzieje.
właściwie chodzi o samo odpalanie, co więcej przyjechałem dzisiaj do znajomego i z braku miejsca musiałem zaparkować dalej, ale po upływie ok 30 min. , zwolniło się miejsce pod kamienicą i postanowiłem przeparkować. Auto było z trasy więc ciepłe i miałem duży kłopot z rozruchem. Kiedy już zapaliła po chwili walki przejechałem ok 150m i zaparkowałem. Nieopodal sąsiad ma warsztat samochodowy więc postanowiłem się tam udać i zapytać co może być przyczyną ,że tak się zachowuje. Gdy podszedłem z mechanikiem do auta jakie było moje zdziwienie gdy bez najmniejszego problemu zapaliła od dotyku trzy razy pod rząd!!!!!!!!!!! Niestety nie otrzymałem żadnej diagnozy.
Zauważyłem, że gdy postoi dłuższą chwilę (kiedy stygnie) to właśnie to się dzieje.
artiedd
- Od: 23 paź 2009, 17:36
- Posty: 5
- Skąd: kraków
- Auto: mazda 323f ditd 2000r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość