Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]
Może guma na poduszkach już jest zużyta i przy niskich temperaturach nie pracuje prawidłowo.
Pytanie czy Twoje poduszki to oryginał czy zamiennik?
Przy padniętych poduszkach nie tylko karoseria drży, również w środku są duże wibracje.
Pytanie czy Twoje poduszki to oryginał czy zamiennik?
Przy padniętych poduszkach nie tylko karoseria drży, również w środku są duże wibracje.
Panowie zasada jest taka wkład poduszki do zamrażarki a obudowe do piekarnika i wszystko wchodzi bez walenia młotem . Taka moja rada wypróbowana. Lata doswiadczeń. Dzieki za dołaczenie do forum.
-
Dziwny
Moje poduszki raczej są oryginalne. Ja przy nich nic nie grzebałem, a pierwszy właściciel długo autem nie pojeździł. Przebieg mam niecałe 200 tys. km, więc być może poduchy wyzionęły już ducha. W tygodniu jadę do mechanika i mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni.
Na stronie nr 9 pisałem, że nurtuje mnie sprawa przenoszenia się drgań na biegu jałowym. Cały czas podejrzewałem poduszkę przy aku. Mam nowe spostrzeżenia.
Drgania na wolnych obrotach nasiliły się po wymianie poduszki przy chłodnicy – miałem zerwaną (ktoś wsadził od desela), wymieniłem na zamiennik jpn. Może guma za twarda w tej poduszce, ale odkryłem, że to m.in. ona przenosi drgania na belkę podłużną i dalej na karoserię – obserwowałem pracę poduszek na włączonym silniku.
Wymontowałem ją całkiem i teraz drgań prawie nie ma. Wymieniałem ją głównie ze względu na szarpanie przy ruszaniu. Co ciekawe na to w ogóle nie wpływa ! Z poduszką przy chłodnicy czy bez i tak szarpie czasami, jak dam więcej gazu i przytrzymam sprzęgło. Okazuje się, że również w wersji benzynowej ta poduszka nic nie robi.... zamontowałem starą zerwaną, żeby była jakaś asekuracja silnika z tej strony, ale żeby drgania się nie przenosiły. Zobaczymy jak będzie dalej....
Drgania na wolnych obrotach nasiliły się po wymianie poduszki przy chłodnicy – miałem zerwaną (ktoś wsadził od desela), wymieniłem na zamiennik jpn. Może guma za twarda w tej poduszce, ale odkryłem, że to m.in. ona przenosi drgania na belkę podłużną i dalej na karoserię – obserwowałem pracę poduszek na włączonym silniku.
Wymontowałem ją całkiem i teraz drgań prawie nie ma. Wymieniałem ją głównie ze względu na szarpanie przy ruszaniu. Co ciekawe na to w ogóle nie wpływa ! Z poduszką przy chłodnicy czy bez i tak szarpie czasami, jak dam więcej gazu i przytrzymam sprzęgło. Okazuje się, że również w wersji benzynowej ta poduszka nic nie robi.... zamontowałem starą zerwaną, żeby była jakaś asekuracja silnika z tej strony, ale żeby drgania się nie przenosiły. Zobaczymy jak będzie dalej....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):Cały czas podejrzewałem poduszkę przy aku.
W DITD po wymianie poduszki przy skrzyni poprawa nastąpiła podczas uruchamiania silnika, jałowych obrotów i jazdy do około 2500rpm.
redrum80 napisał(a):to moze byc poduszka?
Przy 7000rpm ma prawo zadrżeć, jak nie widzisz innych objawów to się nie przejmuj.
Sprostowanie mojej ostatniej wypowiedzi – co prawda bez poduszki przy chłodnicy mniej drży buda na biegu jałowym, to jednak ta poducha jest niezbędna i jej działanie jest znaczące – z zamontowanym zamiennikiem (do benzyny) szarpanie przy ruszaniu jest nieco rzadsze, ale co najważniejsze nie buja tak silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu, czasem w innych sytuacjach, no i nawet czuć na sprzęgle, że skrzynia stabilniejsza, ponadto nie piszczy mi łożysko sprzęgła przy ruszaniu. W związku z tym poduszkę przy chłodnicy z powrotem zamontowałem tę właściwą nową (zamiennik). Nie wystarczy sama asekuracja zerwanej poduchy. Ta poduszka musi być cała (w przypadku benzyny wkład "z poprzeczką").
Dalej natomiast nie mam pojęcia dlaczego buda drży mi na biegu jałowym (750 obr./min). Obroty przy tym bardzo stabilne..... czuć na kierownicy jak nie wiem...
Dalej natomiast nie mam pojęcia dlaczego buda drży mi na biegu jałowym (750 obr./min). Obroty przy tym bardzo stabilne..... czuć na kierownicy jak nie wiem...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
viewtopic.php?f=89&t=45344&start=780
Pierwszy post od góry – czyżby tu było rozwiązanie ? Chyba musze kupić oryginał poduszki przy rozrządzie.
Jest tylko jeden szkopuł – do silnika ZL poduszka prawa przy rozrządzie kosztuje prawie 1000 zł. Nienawidze tej mazdy... Pozostaje używka...
edit: Kupiłem używkę i jest to samo. To znaczy, że jednak to lewa poduszka powoduje u mnie drgania, a poducha prawa SRL daje radę, działa prawie jak ory.
Pierwszy post od góry – czyżby tu było rozwiązanie ? Chyba musze kupić oryginał poduszki przy rozrządzie.
Jest tylko jeden szkopuł – do silnika ZL poduszka prawa przy rozrządzie kosztuje prawie 1000 zł. Nienawidze tej mazdy... Pozostaje używka...
edit: Kupiłem używkę i jest to samo. To znaczy, że jednak to lewa poduszka powoduje u mnie drgania, a poducha prawa SRL daje radę, działa prawie jak ory.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Przestrzegam przed poduszkami Japan Line – są drogie a do wykorzystania tylko wkład gumowy. Oprawa metalowa źle pospawana, bez zachowania osi i kątów, w ogóle nie da się tego zamontować.
Kupiłem lewą przy aku i oddaję....
Kupiłem lewą przy aku i oddaję....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Panowie nie ma ktoś schematu tych poduszek z nr.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
wejdź na stronę www.allmazda.net dostęp do obrazków po zalogowaniu się a do numeru katalogowego bez logowania części występują do jakiegoś numer vin podane są końcówki, najlepiej przez google chrom to przetłumaczy stronę .
xedos1972
Witam panowie dziś kupiłem poduszkę przednią Yamato wygląda na bardzo dokładnie wykonaną guma mięciutka tulejka w środku ładnie pracuje cena 140zł. Muszę wymienić bo samochód mi szarpie przy ruszaniu i po zmianie biegów i gwałtownym przyspieszaniu zbyt się wychyla przód tył. (mam nadzieje że to wina poduszki ?)
Powiedzcie mi najlepszy dostęp będzie od spodu i czy da się to zrobić jak auto pójdzie na lewarku do góry czy niezbędny jest kanał ?
Powiedzcie mi najlepszy dostęp będzie od spodu i czy da się to zrobić jak auto pójdzie na lewarku do góry czy niezbędny jest kanał ?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
szarpie znaczy kangur? mechanik jakiś na to patrzył ?
tez walczyłem z poduszkami i powiem Ci ze ciezko bedzie wymienic na lewarku z regoly sruby sa zapieczone i trzeba dosc duzy klucz zeby ruszyc a na lewarku malo miejsca ale zawsze mozesz sprobowac. Druga sprawa to jak masz zerwana poduche przy chlodnicy i mocno buja silnikiem to grodziowa na bank tez jest zerwana, przerabialem to. Wymiana grodziowej bez specjalnego klucza to tragedia. Ja walczylem z ta poduszkz dwa razy bo za pierwszym razem kupilem tani zamiennik ktory sie rozpadl. Za drugim razem kupilem uzywke w dobrym stanie bo oryginal cena kosmos. Mam juz nawet dorobiony specjalny klucz...
Takze zerknij na poduszke grodziowa.
pozdrawiam
Takze zerknij na poduszke grodziowa.
pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
decadent napisał(a):Nie oczekuj żadnej większej poprawy...
Dlaczego nie oczekiwać poprawy ?
Czyli wymienianie poduszki nie ma sensu?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Ten post został usunięty
przez Neonixos666 16 wrz 2012, 12:18.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości