Późno gasnąca kontrolka ciśnienia oleju.

Postprzez misb » 10 lip 2009, 18:13

Witam !
Ostatnio zauważyłem w mojej Maździe niepokojący objaw. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 1-1,5 sekundy od uruchomienia silnika. Mazda zapala bez problemów, po pół obrotu wału, ale właśnie ta kontrolka świeci się jeszcze chwilkę. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Olej i filtr oleju wymieniony jakieś 1000km temu, olej ELF full syntetyk. Aktualny stan oleju to nieco poniżej MAX. Jeśli silnik był zgaszony krótko – kilka, kilkadziesiąt minut, to kontrolka gaśnie praktycznie natychmiast po zapaleniu silnika. Przebieg silnika jest niezbyt wielki i realny – 190tys. Oczywiście później, zarówno na wolnych jak i dużych obrotach nie ma problemu, kontrolka nigdy jeszcze nie zaświeciła się.
Czy takie zachowanie jest normalne, czy jest coś nie tak ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez freshbratek » 10 lip 2009, 20:01

Obrazek

u mnie jest tak
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez marek cygan » 10 lip 2009, 22:05

U mnie na elfie też tak było
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez misb » 11 lip 2009, 13:25

freshbratek:
No u Ciebie gaśnie praktycznie natychmiast. U mnie jeszcze nie dawno też tak było, a od niedawna gaśnie dopiero po chwili. Myślałem że może to mieć coś wspólnego z przygodą która mi się ostatnio przydarzyła, bo wjechałem parkując auto na placu w taką zarośniętą dziurę tak że mazda oparła się spodem o glebę, i musieli mnie na lince z tego wyciągać. Ale pojechałem na podjazd żeby sprawdzić czy coś nie przygiąłem od spodu, i wszystko jest ok, a ślady zaglebienia są tylko na poprzecznej belce pomiędzy przednimi kołami. Osłony od spodu pod silnikiem są nietknięte, więc raczej to nie to.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez MAZVAGTECH » 11 lip 2009, 15:11

misb napisał(a):filtr oleju

Fitr oleju jest oryginalny czy zamiennik?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez MarekW » 11 lip 2009, 16:48

miałem tak raz jak miałem filtr od hunday'a ..na knechcie gaśnie odrazu .. więc może filtr.. lub mało oleju
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez freshbratek » 12 lip 2009, 13:52

ja bym się chyba tym nie przejmował – skoro kontrolka gaśnie to chyba znaczy że ciśnienie jest ok i można śmigać. co innego gdyby się świeciła długo albo non stop:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez topik » 12 lip 2009, 14:01

Witam! Jakiej firmy założyłeś filtr oleju? Jeżeli do następnej wymiany oleju się nie pogorszy to przy następnej wymianie załóż filtr oleju knechta. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 23:05 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez misb » 12 lip 2009, 21:55

Co do filtru to prawdę mówiąc nie wiem jakiej jest firmy, bo zleciłem mechanikowi wymianę filtrów przy okazji wymiany rozrządu i filtry on kupował. Ale filtr oleju kosztował około 20zł więc raczej to nie Knecht.
Pocieszyliście mnie trochę. Będę obserwował czy się nie pogarsza, i oby nie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez MAZVAGTECH » 13 lip 2009, 14:43

misb napisał(a):filtr oleju kosztował około 20zł

A oryginal 40zl
misb napisał(a):zleciłem mechanikowi wymianę filtrów
Trzeba bylo zaznaczyc ze chcesz oryginal
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez misb » 14 lip 2009, 01:10

Już miałem dość problemów ze znalezieniem kogoś kto wstawi oryginalny komplet rozrządu. Albo chcieli mi pakować paski Bosh'a albo Contitecha, o reszcie nie mówiąc. A ceny w ASO, to wiadomo jakie są. Więc jak się ta sztuka udała, i mechanik (notabene będący na forum) po obejrzeniu zestawu z aledrogo, i stwierdzeniu że to faktycznie oryginały zgodził się to założyć, to już nie pytałem o resztę, tylko uzgodniłem jaki olej i tyle. Kto by przypuszczał że filtr oleju może mieć takie znaczenie. W końcu po coś te zamienniki robią, i raczej powinny się nadawać, jak są pisane do danego samochodu. A kasy nigdy nie ma za dużo, więc człek próbuje chociaż na drobnostkach trochę zaoszczędzić.
Dziś, po dwóch dniach przestoju auta kontrolka zgasła po 2 sekundach od zapalenia. Oczywiście bez dodawania gazu. A ja mam pewne niemiłe przeżycia związane z brakiem ciśnienia oleju, bo kiedyśtam w moim starym "dużym" fiacie zapaliła się kontrolka oleju, a po 2 sekundach korbowód wyszedł na spacer bokiem silnika. Chociaż z drugiej strony miałem toyotę 1.3 w benzynie z permanentnym brakiem ciśnienia oleju na ZIMNO na wolnych obrotach. I przejeździłem tak 5 lat robiąc w tym czasie około 40tkm, i nikt nie miał zielonego pojęcia o co tam chodziło, i nie potrafił tego naprawić. Skończyła na szrocie z powodu korozji, ale silnik był jeszcze całkiem OK.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez MarekW » 14 lip 2009, 08:26

To sprawdzaj jak wyglądają krzywki wałka rozrządu. Da się podejrzeć ostatnią z lewej jak się odkręci korek wlewu oleju. Zobacz czy jest ona opryskana olejem i czy jest bez uszkodzeń.
Podobno ta krzywka jako pierwsza pada lub było już kilka przypadków opisanych na forum.
Ponoć zły stan wałka rozrządu jest spowodowane złym smarowaniem.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Gearsix » 23 cze 2010, 18:07

Koledzy czy ten filtr oleju to oryginał?

http://moto.allegro.pl/item1062980384_o ... 6_mpv.html
Szybko ale bezpiecznie
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 16:42
Posty: 15
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 02'

Postprzez topik » 23 cze 2010, 20:25

Witam. Tak. Jak kupisz knechta oc 205 to będziesz miał ten sam filtr co na tej aukcji. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez freshbratek » 17 sie 2010, 08:08

dziwna sprawa !!!!
to nie jest mój filmik kilka postów do góry.
u mnie kontrolka gaśnie znacznie później !!!!

mój jest ten:
http://w244.wrzuta.pl/film/5xMCztb529L/ ... j_2.0_tdvi
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez freshbratek » 25 sie 2010, 13:24

po wymianie filtra na oryginalny MAZDY kontrolka oleju gaśnie znacznie szybciej.
oto dowód:
http://w605.wrzuta.pl/film/79DW9S8cVPP/mov01596
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Riki » 25 sie 2010, 13:58

freshbratek a wcześniej jaki miałeś filtr? przy jakiej temperaturze na zewnątrz wykonywałeś oba filmiki?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez freshbratek » 25 sie 2010, 17:37

RIKI – poprzednio filtr oleju to jakiś zamiennik był produkcji japońskiej. obecnie oryginał mazdowski.
oba filmiki robione po nocnej przerwie w temperaturze około 20 st.
widać różnicę ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Riki » 27 sie 2010, 16:25

Oryginału nie warto kupowac bo to jest to samo co knecht (OC 205) a kilka złociszy wydajesz więcej... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Raf08 » 27 sie 2010, 21:41

ja mam ten sam problem. przed wymianą oleju kontrolka gasła mi po 2 s , kiedy wymieniłem olej na elf 5w30 i filtr wszystko było ok gasła momentalnie . teraz mam 5 tys km po wymianie i kontrolka gaśnie później bo po ok 1s . tak więc nie sądzę zeby to była wina filtra skoro zaraz po wymianie było ok . przy następnej wymianie zaleję dexelię 5w30
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323