Późno gasnąca kontrolka ciśnienia oleju.
1, 2
Witam !
Ostatnio zauważyłem w mojej Maździe niepokojący objaw. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 1-1,5 sekundy od uruchomienia silnika. Mazda zapala bez problemów, po pół obrotu wału, ale właśnie ta kontrolka świeci się jeszcze chwilkę. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Olej i filtr oleju wymieniony jakieś 1000km temu, olej ELF full syntetyk. Aktualny stan oleju to nieco poniżej MAX. Jeśli silnik był zgaszony krótko – kilka, kilkadziesiąt minut, to kontrolka gaśnie praktycznie natychmiast po zapaleniu silnika. Przebieg silnika jest niezbyt wielki i realny – 190tys. Oczywiście później, zarówno na wolnych jak i dużych obrotach nie ma problemu, kontrolka nigdy jeszcze nie zaświeciła się.
Czy takie zachowanie jest normalne, czy jest coś nie tak ?
Ostatnio zauważyłem w mojej Maździe niepokojący objaw. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 1-1,5 sekundy od uruchomienia silnika. Mazda zapala bez problemów, po pół obrotu wału, ale właśnie ta kontrolka świeci się jeszcze chwilkę. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Olej i filtr oleju wymieniony jakieś 1000km temu, olej ELF full syntetyk. Aktualny stan oleju to nieco poniżej MAX. Jeśli silnik był zgaszony krótko – kilka, kilkadziesiąt minut, to kontrolka gaśnie praktycznie natychmiast po zapaleniu silnika. Przebieg silnika jest niezbyt wielki i realny – 190tys. Oczywiście później, zarówno na wolnych jak i dużych obrotach nie ma problemu, kontrolka nigdy jeszcze nie zaświeciła się.
Czy takie zachowanie jest normalne, czy jest coś nie tak ?
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
U mnie na elfie też tak było
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
freshbratek:
No u Ciebie gaśnie praktycznie natychmiast. U mnie jeszcze nie dawno też tak było, a od niedawna gaśnie dopiero po chwili. Myślałem że może to mieć coś wspólnego z przygodą która mi się ostatnio przydarzyła, bo wjechałem parkując auto na placu w taką zarośniętą dziurę tak że mazda oparła się spodem o glebę, i musieli mnie na lince z tego wyciągać. Ale pojechałem na podjazd żeby sprawdzić czy coś nie przygiąłem od spodu, i wszystko jest ok, a ślady zaglebienia są tylko na poprzecznej belce pomiędzy przednimi kołami. Osłony od spodu pod silnikiem są nietknięte, więc raczej to nie to.
No u Ciebie gaśnie praktycznie natychmiast. U mnie jeszcze nie dawno też tak było, a od niedawna gaśnie dopiero po chwili. Myślałem że może to mieć coś wspólnego z przygodą która mi się ostatnio przydarzyła, bo wjechałem parkując auto na placu w taką zarośniętą dziurę tak że mazda oparła się spodem o glebę, i musieli mnie na lince z tego wyciągać. Ale pojechałem na podjazd żeby sprawdzić czy coś nie przygiąłem od spodu, i wszystko jest ok, a ślady zaglebienia są tylko na poprzecznej belce pomiędzy przednimi kołami. Osłony od spodu pod silnikiem są nietknięte, więc raczej to nie to.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
misb napisał(a):filtr oleju
Fitr oleju jest oryginalny czy zamiennik?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
ja bym się chyba tym nie przejmował – skoro kontrolka gaśnie to chyba znaczy że ciśnienie jest ok i można śmigać. co innego gdyby się świeciła długo albo non stop:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Witam! Jakiej firmy założyłeś filtr oleju? Jeżeli do następnej wymiany oleju się nie pogorszy to przy następnej wymianie załóż filtr oleju knechta. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 23:05 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Co do filtru to prawdę mówiąc nie wiem jakiej jest firmy, bo zleciłem mechanikowi wymianę filtrów przy okazji wymiany rozrządu i filtry on kupował. Ale filtr oleju kosztował około 20zł więc raczej to nie Knecht.
Pocieszyliście mnie trochę. Będę obserwował czy się nie pogarsza, i oby nie.
Pocieszyliście mnie trochę. Będę obserwował czy się nie pogarsza, i oby nie.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
misb napisał(a):filtr oleju kosztował około 20zł
A oryginal 40zl
Trzeba bylo zaznaczyc ze chcesz oryginalmisb napisał(a):zleciłem mechanikowi wymianę filtrów
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Już miałem dość problemów ze znalezieniem kogoś kto wstawi oryginalny komplet rozrządu. Albo chcieli mi pakować paski Bosh'a albo Contitecha, o reszcie nie mówiąc. A ceny w ASO, to wiadomo jakie są. Więc jak się ta sztuka udała, i mechanik (notabene będący na forum) po obejrzeniu zestawu z aledrogo, i stwierdzeniu że to faktycznie oryginały zgodził się to założyć, to już nie pytałem o resztę, tylko uzgodniłem jaki olej i tyle. Kto by przypuszczał że filtr oleju może mieć takie znaczenie. W końcu po coś te zamienniki robią, i raczej powinny się nadawać, jak są pisane do danego samochodu. A kasy nigdy nie ma za dużo, więc człek próbuje chociaż na drobnostkach trochę zaoszczędzić.
Dziś, po dwóch dniach przestoju auta kontrolka zgasła po 2 sekundach od zapalenia. Oczywiście bez dodawania gazu. A ja mam pewne niemiłe przeżycia związane z brakiem ciśnienia oleju, bo kiedyśtam w moim starym "dużym" fiacie zapaliła się kontrolka oleju, a po 2 sekundach korbowód wyszedł na spacer bokiem silnika. Chociaż z drugiej strony miałem toyotę 1.3 w benzynie z permanentnym brakiem ciśnienia oleju na ZIMNO na wolnych obrotach. I przejeździłem tak 5 lat robiąc w tym czasie około 40tkm, i nikt nie miał zielonego pojęcia o co tam chodziło, i nie potrafił tego naprawić. Skończyła na szrocie z powodu korozji, ale silnik był jeszcze całkiem OK.
Dziś, po dwóch dniach przestoju auta kontrolka zgasła po 2 sekundach od zapalenia. Oczywiście bez dodawania gazu. A ja mam pewne niemiłe przeżycia związane z brakiem ciśnienia oleju, bo kiedyśtam w moim starym "dużym" fiacie zapaliła się kontrolka oleju, a po 2 sekundach korbowód wyszedł na spacer bokiem silnika. Chociaż z drugiej strony miałem toyotę 1.3 w benzynie z permanentnym brakiem ciśnienia oleju na ZIMNO na wolnych obrotach. I przejeździłem tak 5 lat robiąc w tym czasie około 40tkm, i nikt nie miał zielonego pojęcia o co tam chodziło, i nie potrafił tego naprawić. Skończyła na szrocie z powodu korozji, ale silnik był jeszcze całkiem OK.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
To sprawdzaj jak wyglądają krzywki wałka rozrządu. Da się podejrzeć ostatnią z lewej jak się odkręci korek wlewu oleju. Zobacz czy jest ona opryskana olejem i czy jest bez uszkodzeń.
Podobno ta krzywka jako pierwsza pada lub było już kilka przypadków opisanych na forum.
Ponoć zły stan wałka rozrządu jest spowodowane złym smarowaniem.
Podobno ta krzywka jako pierwsza pada lub było już kilka przypadków opisanych na forum.
Ponoć zły stan wałka rozrządu jest spowodowane złym smarowaniem.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Szybko ale bezpiecznie
- Od: 10 lut 2010, 16:42
- Posty: 15
- Skąd: Nałęczów
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 02'
Witam. Tak. Jak kupisz knechta oc 205 to będziesz miał ten sam filtr co na tej aukcji. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
dziwna sprawa !!
to nie jest mój filmik kilka postów do góry.
u mnie kontrolka gaśnie znacznie później !!
mój jest ten:
http://w244.wrzuta.pl/film/5xMCztb529L/ ... j_2.0_tdvi
to nie jest mój filmik kilka postów do góry.
u mnie kontrolka gaśnie znacznie później !!
mój jest ten:
http://w244.wrzuta.pl/film/5xMCztb529L/ ... j_2.0_tdvi
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
po wymianie filtra na oryginalny MAZDY kontrolka oleju gaśnie znacznie szybciej.
oto dowód:
http://w605.wrzuta.pl/film/79DW9S8cVPP/mov01596
oto dowód:
http://w605.wrzuta.pl/film/79DW9S8cVPP/mov01596
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
RIKI – poprzednio filtr oleju to jakiś zamiennik był produkcji japońskiej. obecnie oryginał mazdowski.
oba filmiki robione po nocnej przerwie w temperaturze około 20 st.
widać różnicę ?
oba filmiki robione po nocnej przerwie w temperaturze około 20 st.
widać różnicę ?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
ja mam ten sam problem. przed wymianą oleju kontrolka gasła mi po 2 s , kiedy wymieniłem olej na elf 5w30 i filtr wszystko było ok gasła momentalnie . teraz mam 5 tys km po wymianie i kontrolka gaśnie później bo po ok 1s . tak więc nie sądzę zeby to była wina filtra skoro zaraz po wymianie było ok . przy następnej wymianie zaleję dexelię 5w30
- Od: 24 cze 2010, 20:20
- Posty: 18
- Skąd: Siedlce
- Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości