Kontrolki wody i ładowania świecą cały czas

Postprzez Riki » 22 lip 2009, 22:48

Smaszcz napisał(a):Pupa Jasiu! Nie słuchaj tego typu lamerskich rad


licz się kolego ze słowami........

Panowie myślałem, że chodzi o kontrolkę która znajduje się pod kontrolką (!), przepraszam za "zamieszanie"... przeważnie zapalają się razem.


gdzie można takie części nabyć jak regulator napięcia i szczotki ?

Elektryk nie będzie miał "na stanie?"
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 25 lip 2009, 09:08

fosfor

To co cyka to zawór TCV
Riki dobrze powiedział – sprawdzić odstojnik wody
Alternator ładuje po chwili od odpalenia auta albo zaraz po ruszeniu
To również może być problem alternatora – tak jak napisał Smaszcz i frud

No i koniecznie sprawdź stan zaworu TCV i zaolejenie altka no i czy komputer nie jest zalany ropą ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fosfor » 25 lip 2009, 15:44

xANDy
Ten odstoinik wody to gdzie to w ogole sie znajduje? I co się w nim sprawdza?

sprawa nr 1 tcv ;)
Chyba faktycznie cieknie mi z tego tcv (żółte kółko) bo wszystko jest tam ropą zażygane
gdzieś na forum przeczytałem żeby najpierw sprawdzić oringi przed zakupem drugiego czy to w ogóle ma jakiś sens czy lepiej odrazu wymienić ten cały tcv ?
tutaj takie małe foto do zaobrazowania tego co powiedziałem ;)
Obrazek

sprawa numer dwa ;) komputer
jest gdzieś tam pod nogami pasażera tak ? no niby ta blacha pod tapicerą nóg pasażera jest sucha czy ja w ogóle gdzieś nie tam patrzyłem gdzie potrzeba ?

sprawa numer 3 ;p zaoolejenie silnika
tego zwrotu w ogóle nie zrozumiałem o co chodzi olej w silniku jest w normie ;P
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 10:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez xANDy » 26 lip 2009, 18:52

Odstojnik wody to część filtra paliwa – od spodu. Wykręca się taką plastikową śrubkę przez którą spływa woda nagromadzona we filtrze.

TCV przecieka całą objętością pinów. To jego wada fabryczna. Niektórzy próbują go zaklejać na pinach (są takie opisy) ale skuteczność jest różna (jednym się udaje a innym nie). Ropa przesiąka i wewnątrz zbyt dobrej izolacji dociera do komputera, który znajduje się pod nogami pasażera, na tej pochyłej blasze. Trzeba zdjąć dywaniki i odkręcić (4x śrubki, klucz 10).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fosfor » 27 lip 2009, 15:24

xANDy
dzięki za odpowiedzi
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 10:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez LostShadow » 30 cze 2013, 12:50

Witajcie!
Dobrze, że znalazłam taki temat, bo mam podobny problem. Otóż wczoraj, wracając z miasta, zjeżdżałam z wysokiego krawężnika i słychać było głuchy, metalowy stuk. Nie był on silny, bo zjeżdżałam bardzo powoli, samochód po prostu się osunął. W tym momencie zapaliły się jednocześnie kontrolka filtru paliwa i akumulatora. Byłam z tym u dwóch mechaników i każdy powiedział co innego <glupek2> . Pierwszy Pan stwierdził, że alternator nie ładuje i jest do regeneracji + bardzo możliwe że znajduje się woda w filtrze (zaznaczam, że 1,5 tyg. temu wymieniałam wszystkie filtry i olej). Dodatkowo, pokrywa dolna, chroniąca silnik była lekko mokra i mechanik stwierdził, że to paliwo (gdzie zupełnie ten płyn nie miał zapachu paliwa a konsystencję typowo olejową :] ), więc jest wyciek z pompy. Natomiast drugi mechanik, stwierdził pierwszy błąd tak samo – alternator do regeneracji, ale drugi – że mam wyciek z klimatyzacji, dlatego mam zalaną osłonę dolną. Samochód w tej chwili stoi w garażu, chodzi na zasobach akumulatora (bo był wymieniony w zeszłym roku więc jeszcze dobrze trzyma :) ) ale oszczędzam go na dojazd do Pana Gulcza do Bolszewa. Pokrywa dolna od silnika jest mokra i dzisiaj zdecydowanie wygląda, jakby była oblana paliwem.
Nie za bardzo wiem co mam z tym zrobić, bo obawiam się kosmicznych kosztów... Proszę, powiedzcie co o tym sądzicie?
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Neonixos666 » 30 cze 2013, 17:18

Standardowy wyciek z zaworu TCV na pompie wtryskowej spowodował zalanie alternatora olejem napędowym. Należy zregenerować/wymienić alternator oraz wymienić zawór TCV. Dodatkowo zajrzeć pod nogi pasażera czy nie zalało komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez LostShadow » 8 lip 2013, 09:42

Dziękuję. Twoja odpowiedź okazała się pomocna, ale teraz mam większy problem :/ Otóż okazało się, że w alternatorze do wymiany jest płyta główna, która niedługo będzie zrobiona. Co do drugiej rzeczy, mechanik powiedział, że czujnik pompy wtryskowej paliwa jest do wymiany i nigdzie nie ma zamiennika, a oryginał jest sprowadzany z Belgii i kosztuje 1500zł, na co mnie po prostu nie stać. I tutaj moje pytanie, czy ktoś z Was, ma jakieś kontakty, gdzie mogę uzyskać taki czujnik? Jakiś sklep, warsztat, złomowiec... cokolwiek. Zależy mi bardzo na tym, bo wizja braku samochodu przez miesiąc (zwłaszcza teraz w wakacje) jest dość dołująca... :(
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2013, 14:30

Jest tańsza alternatywa, zawór TCV od opla o oznaczeniu: Denso 096360-0760. Jest sporo tańszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez LostShadow » 9 lip 2013, 08:49

Dziękuję za pomoc. To mi wszystko wyjaśniło ;)
Paulina :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2010, 11:44
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.

Postprzez M-I-K-E » 4 paź 2013, 16:44

Pytanie lekko podpięte pod temat i widoczne zdjęcie.
Obrazek
Mógłby ktoś mnie naprowadzić do czego służy ta wtyczka na górze obok widocznego sześciokąta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 22:07
Posty: 8
Skąd: Orneta'City
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez MariuszTychy » 15 mar 2017, 11:26

Witam mam podobny problem czyli kontrolka ladowania i filtra paliwa z tym że ładowanie jest ok filtr nowy zawór tcv czy scv lekko przypocony a raczej jego okolice. Po podpięcie do kompa brak błędów. Jakieś propozycje co to może być ???
Początkujący
 
Od: 13 mar 2017, 20:11
Posty: 1
Auto: Mazda 6, 2.0 136KM 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323