Strona 1 z 2

Kontrolki wody i ładowania świecą cały czas

PostNapisane: 5 maja 2009, 16:57
przez arekm
Zapaliły mi się jednocześnie i nie gasną podczas jazdy kontrolka wody i ładowania. Sprawdzałem paski i są naciągnięte. Dotychczas też się zapalały i świeciły długo ale jak dodałem gazu to gasły. W czasie jazdy temperatura wody nie wzrasta. Czy ma się udać do elektryka

PostNapisane: 6 maja 2009, 15:18
przez frud
kontrolka wody ? u mnie była to kontrolka filtra paliwa i ładowania – podono alternator (szczotki?) sprawca mogl byc cieknacy tcv z pompy ktory zalewal alternator. TCV wymienilem, przyszla wiosna podsuszyla alternator i teraz (pewnie chwilowo) jest dobrze :)

PostNapisane: 6 maja 2009, 15:27
przez arekm
Kontrolka wody tak mi się wydaje bo w instrukcji jest opisana jako "Wasserabscheider" I jak pisalem wcześniej tenperatura wody jest OK. A z tego TCV to mocno ciekło. pozdr.

PostNapisane: 6 maja 2009, 15:34
przez thomass
kontrolka wody <jelen> ?

PostNapisane: 6 maja 2009, 15:51
przez arekm
Tak mi się wydaje bo sprawdzałem w instrukcji od auta i jest napisane po niemiecku "Wasserabscheider" a wasser to woda po niemiecku i ta kontrolka cały czas sie pali

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:19
przez malkolm
a może to od spryskiwaczy, w którym miejscu ona jest??

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:42
przez frud
warnleuchte to lampka ostrzegawcza
wasserabscheider to separator wody

Leuchtet sie wahrend der fahrt auf, bei nachser Gelegenheit den
wasserabscheider am Kraftstoffilter entleeren. Siehe unter
Kapitel "Selbsthilfetips".

Jesli sie zapali (tu: lampka ostrzegawcza) podczas jazdy,
oproznic separator wody przy filtrze paliwa. Patrz rozdzial: "Jak
naprawic samemu – wskazowki"

jezeli tylko ta kontrolka (czerwona z taka kropelka kapiaca z miski) – to masz wode w filtrze paliwa, pływak sie zawiesil lub cos z kabelkami/czujnikiem idacymi do filtra, choc moze to oznaczac brak ładowania – alternator

Kontrolka wody tak mi się wydaje bo w instrukcji jest opisana jako "Wasserabscheider" I jak pisalem wcześniej tenperatura wody jest OK. A z tego TCV to mocno ciekło. pozdr

wystarczajaco zeby miec mokry dywanik pod nogami pasazera i wystarczajaco mocno zeby miec wszystko usyfione w oleju w okolicach pompy, łącznie z przesiatknieta pianka, mokrym alternatorem i zmiekczonym wezem od chlodnicy :D

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:47
przez arekm
Ok dzięki frud posprawdzam wszystko a co z lampką od ładowania chyba, ze jedno z drugim jest związane. pozdr.

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:49
przez arekm
Jeszcze jedno frud daj link do "Jak naprawic samemu – wskazowki" bo szukam i nic

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:49
przez arekm
Frud to jest ta kontrolka z kropelką

PostNapisane: 6 maja 2009, 18:50
przez frud
no to masz na dokładke :P

frud napisał:
Jade i zapaliła sie kontrolka akumulatora i filtra paliwa
Jaksa napisał:
W tym przypadku problem moze byc ze szczotkami lub regulatorem napiecia alternatora , co do kodu błedu najlepiej podpiąc auto pod NGS w serwisie. Gdy uszkodzony jest alternator nie wyskakują błędy tylko ...
frud napisał:
kontrolka akumulatora i filtra paliwa


Sprawdz sobie ładowanie.

edytuj posty bo Cie zjedza żywcem <boks>

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:02
przez arekm
Wszystko posprawdza. Dobrze że istnieje te forum. Myślę, że nie zjedzą. Pozdrawiam wszystkich

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:12
przez frud
tu masz poradnik po angielsku
http://rapidshare.com/files/229913037/M ... 1.pdf.html
dotyczy 626 ale prawie to samo...
elektryczne sprawy zaczynaja sie na 219 stronie...
powodzenia

PostNapisane: 21 lip 2009, 21:18
przez qwerty21
przy włączeniu zapłonu zapala się czerwona kontrolka z samochodem i kluczem. co jest tego przyczyna????

PostNapisane: 21 lip 2009, 21:30
przez YgooR
qwerty21 napisał(a):zapala się czerwona kontrolka z samochodem i kluczem


Immobilizer, zapala się po przekręceniu kluczyka i powinna gasnąć po uruchomieniu silnika.

Pozdrawiam

PostNapisane: 22 lip 2009, 12:21
przez fosfor
to chodzi o ta kontrolke wody ? Bo u mnie sie dziej to samo od pary dni i zauwazylem jeszcze ze jak przekrece zaplon to pod maska w okolicy alternatora wystepuje regularne pykanie. Sprawdzilem ladowanie i zaraz po odpaleniu na niskich obrotach ladowania nie ma ale po chwili juz jest wszystko ok.W czasie jazdy kontrolki gasna powyzej 2000 obrotow
Obrazek

PostNapisane: 22 lip 2009, 13:12
przez Riki
fosfor zmień filtr paliwa... to kontrolka osadnika.

PostNapisane: 22 lip 2009, 13:39
przez Smaszcz
Riki napisał(a):fosfor zmień filtr paliwa... to kontrolka osadnika.

Pupa Jasiu! Nie słuchaj tego typu lamerskich rad. Masz ewidentny problem z ładowaniem, prawdopod. alternator. kontrolka odstojnika wody jest sprzężona z kontr. ładowania i zawsze świeci w przypadku problemów z ładowaniem.

PostNapisane: 22 lip 2009, 16:00
przez frud
Riki <jelen> hahaha
Smaszcz jest bliższy prawdy... ale za nim wymienisz cały alternetor poszukaj (uwaga: nie wiem czy sie nie pomyle..) regulatora napiecia ? bo to co cyka to moze byc on.. a czy to dobrze to cholera wie..

PostNapisane: 22 lip 2009, 21:41
przez fosfor
Filtr paliwa był wymieniany jakieś 4000 km wstecz .... Jutro wykręce alternator, z tego co mi powiedzieli to szczotki są razem z regulatorem napięcia więc trzeba będzię razem to wymienić jeżeli oczywiście to jest to.. Dziś mi się spaliły światła mijania musiałem wracać z pracy na postojówkach i trochę miejscami na długich po ciemku :P więc problem raczej ładowania takie pytanie pomocnicze znacie jakiś sprawdzony internetowy albo w łodzi lub gdzieś w pobliżu Skierniewic sklep gdzie można takie części nabyć jak regulator napięcia i szczotki ?