Błąd OBD P0510 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik

Postprzez martinezs » 2 sie 2008, 19:49

Wiatmam! Madzia zaczeła z opużnieniem reagować na wciskanie pedału przyspieszenia, czasami przyspiesza gdy już go puszczę, czasmi zupełnie traci moc. Zaczeła migać kontrolka, wymigałem błąd P0510. Znalazłem opis błędu jak w temacie. Jak się zabrać do tematu?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 lut 2008, 21:20
Posty: 8
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 323F BJ 2002
1.6 ZM

Postprzez marek cygan » 2 sie 2008, 20:58

Cześć!
Jest to czujnik przy pedale gazu.Powinno dochodzić do niego napięcie około 1,5V. Sprawdź czy nic się nie dostało między czujnik a pedał gazu.Wykręć śrubę regulacyjną przy pedale gazu tak żeby się palec przepustnicy maksymalnie schował(tylko z wyczuciem) a następnie wkręć ją o około 2mm.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez martinezs » 9 sie 2008, 14:55

Dzięki za podpowiedź. Nie wiem o której śrubie pisałęś, wkręciłem czujnik tak żeby był bliżej pedału. Przed regulacją palec czujnika tracił kontakt juź przy ok 2700 obr/min, w tej chwili ma kontakt w całym zakresie obrotów. Wszystkie negatywne objawy znikneły. Dzięki za pomoc.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 lut 2008, 21:20
Posty: 8
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 323F BJ 2002
1.6 ZM

Postprzez marek cygan » 9 sie 2008, 15:26

Cześć. Ciesze się że moglem pomóc.U mnie przy pedale gazu jest śruba regulacyjna i nią sie reguluje skok czujnika. Ale najważniejszy jest efekt końcowy
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez dobry » 8 gru 2008, 14:26

Witam! Podepnę się pod temat, gdyż mam podobny problem. Również wymigałem błąd P0510.
Objawy:
– kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka do pozycji ON (prawie zawsze)
– jeśli przed przekręceniem kluczyka wcisnę delikatnie pedał gazu (do poziomu około 1000 obrotów) kontrolka nie miga, jeśli wtedy odpalam silnik, kontrolka zaczyna migać dopiero po jakimś czasie (w czasie jazdy)
– czujnik zbliżałem do pedału gazu i oddalałem, bez efektów (mam chyba taki czujnik o jakim pisał martinezs – również nie widzę żadnej śruby regulacyjnej)
– do czujnika dochodzi napięcie ~15V
– sam czujnik ma dwa styki (po sprawdzeniu "na sucho" wygląda na to, że są zwierane gdy palec czujnika wciśnie się mniej więcej do połowy)

Może ma ktoś dokładny opis warunków w jakich sygnalizowany jest kod P0510? Wydaje mi się, że problem może nie dotyczyć samego czujnika. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
dobry
 

Postprzez martinezs » 8 gru 2008, 17:13

U mnie obecie czujnik jest wkręcony na maxa do pedału. Problem pojawiał mi się jeszcze kilkakrotnie. Przeczyściłem wszystkie styki przy czujniku, jak i wiele innych pod maską i odpukać problem znikł.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 lut 2008, 21:20
Posty: 8
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 323F BJ 2002
1.6 ZM

Postprzez maJster » 8 gru 2008, 20:17

dobry napisał(a):– jeśli przed przekręceniem kluczyka wcisnę delikatnie pedał gazu (do poziomu około 1000 obrotów) kontrolka nie miga, jeśli wtedy odpalam silnik, kontrolka zaczyna migać dopiero po jakimś czasie (w czasie jazdy)


Noooo.....właśnieeee.......moja mazda ma taki właśnie problem....ale dopiero po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym. Przy zimnym tego nie ma. W czasie jazdy nie pokazuje się żaden błąd. W serwisie mazdy stwierdzili brak błędów i bądź tu mądry.......co to może być ??
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez dobry » 6 maja 2009, 09:26

Udało mi się rozwiązać problem. W moim przypadku przyczyną był poluzowany wtyk przy PCM (pod nogami pasażera).

Przewody dochodzą tam w wiązce, która przechodzi nad pokrywą PCM i pewnie możliwe, że przy jakiejś okazji została pchnięta/szarpnięta jakimś przewożonym przedmiotem czy nawet nogą pasażera.
dobry
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323