Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD
Link do poduszek JPN do DiTD:
Poduszka silnika lewa http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3040-JPN
Poduszka silnika przednia http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3041-JPN
Poduszka silnika tylna http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3039-JPN
Cena w miarę i to za całą poduszkę, a nie wkład. O Tedgumie dużo się naczytałem negatywnych opinii, że jednak za twarda, ciekawe jak by sprawował się ten JPN.
Poduszka silnika lewa http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3040-JPN
Poduszka silnika przednia http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3041-JPN
Poduszka silnika tylna http://motoneo.pl/c/szukaj/50K3039-JPN
Cena w miarę i to za całą poduszkę, a nie wkład. O Tedgumie dużo się naczytałem negatywnych opinii, że jednak za twarda, ciekawe jak by sprawował się ten JPN.
Zmieniłem dzisiaj poduchę przy rozrządzie. Wkład z firmy tedgum, mięciutka guma w dotyku, jest jeden mankament, podczas wbijania trzpienia w wewnętrzną tulejkę, tulejka strzeliła-pękła wzdłuż....ale za to teraz przy odpalaniu mięciutko jest nie szarpie i w ogóle same plusy
- Od: 7 sie 2011, 11:32
- Posty: 28
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02
stało się "po prostu" wbijałem trzpień młotkiem, nie miałem innej możliwości, a ciężko było zacząć wbijanie, zdecydowanie tulejka za małą miała średnice, więc wbiłem jak już "zaczęło iść" to po kolejnym uderzeniu poszło bardzo lekko, wtedy właśnie zauważyłem że tulejka ma pęknięcie jak na zdjęciu, na pęknięciu zrobiłem fazkę i mały "heftpunkt" tak na wszelki i jeżdżę i tak jestem zadowolony
- Od: 7 sie 2011, 11:32
- Posty: 28
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02
Wczoraj zmieniłem poduszkę na jakiś zamiennik z allegro od użytkownika arekauto. Poduszka kosztowała 195 zł, i jak na tą chwilę efekt jest bardzo dobry, zobaczymy jak będzie z czasem.
Pozdrawiam Bartek
Pozdrawiam Bartek
-
Bart323F
bpro napisał(a):kierownik napisał(a):bpro napisał(a):wbijałem trzpień młotkiem
a to nie lepiej na prasie, bądź z braku laku większym imadle?
no pewnie że lepiej...
A właśnie, że nic lepiej... ja wciskałem na prasie wkład o którym mowa i także strzelił. Jest za ciasne pasowanie. Od grodzi także zamontowałem wkład tedguma, od przodu weszła poduszka yamato. Nad skrzynią zostawiłem starą. Stare miałem powyrywane, w strzępach dosłownie. Po wymianie jest lepiej niż przed
smile napisał(a):A właśnie, że nic lepiej... ja wciskałem na prasie wkład o którym mowa i także strzelił.
wciskałeś przez środkową tuleję, czy zewnętrzną?
smile napisał(a):Podparłem środkową, jak bym podpierał zewnętrzną to by się mogła zerwać. Mogłem jeszcze bolca schłodzić np gaśnicą ale nie sądziłem, że trzaśnie.
jak moja tuleja strzeliła, to napisałem do tedguma informacyjnie o tej sytuacji, ale że młotkiem wcisnąłem to nie miałem pretensji. Napisz do nich maila jak możesz że jest taka sama sytuacja, może coś poprawią.
- Od: 7 sie 2011, 11:32
- Posty: 28
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02
Ja mam dokładnie taką samą poduchę i nic mi nie pękło chociaż wbijałem młotkiem, po roku użytkowania poducha nadaję się do wymiany, normalnie sie zerwała, tak że z której strony by nie popatrzył to poduszka silnika firmy ted-gum to porażka.
Zmieniałem dzisiaj u siebie w 626 GF prawą poduszkę przy rozrządzie. Zakupiłem używany oryginał w bardzo dobrym stanie – wyjęty z samochodu z rocznika 2002 z przebiegiem około 100 tyś. Tak wyglądał:
Dodatkowo zastosowałem sprytny zabieg, który możecie wypróbować – wykonałem poduszkę dla tej poduszki. Z dętki samochodowej o grubości 1,5mm wyciąłem dwa prostokątne fragmenty z otworami na śruby mocujące poduszkę, położyłem i dokręciłem poduszkę na dwóch takich warstwach gumy. Podkładę z dętki dostał również uchwyt który mocuje poduszkę do nadkola.
Sumarycznie efekt jest znakomity – nie wiem ile dały te podkładki ale na pewno nie pogorszyły sytuacji. Jeśli ktoś nie chce wymieniać poduszki to może spróbować na ile pomoże samo podłożenie gumy pod poduszkę,
Dodatkowo zastosowałem sprytny zabieg, który możecie wypróbować – wykonałem poduszkę dla tej poduszki. Z dętki samochodowej o grubości 1,5mm wyciąłem dwa prostokątne fragmenty z otworami na śruby mocujące poduszkę, położyłem i dokręciłem poduszkę na dwóch takich warstwach gumy. Podkładę z dętki dostał również uchwyt który mocuje poduszkę do nadkola.
Sumarycznie efekt jest znakomity – nie wiem ile dały te podkładki ale na pewno nie pogorszyły sytuacji. Jeśli ktoś nie chce wymieniać poduszki to może spróbować na ile pomoże samo podłożenie gumy pod poduszkę,
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Witam koledzy,
Mam problem ze swoja mazdą (323f bj 1,6 2003r.) i zastanawiam się na ile są temu winne poduszki silnika na ile może to być coś innego. Objawy które wskazywałyby na konieczność wymiany poduszek:
– drżący lewarek zmiany biegów, drgania widać i czuć gdy dotknę ręką, zwłaszcza na luzie, na biegu trudno mi jednoznacznie ocenić
– podczas stania, silnik pracuje, wrzucony luz, czuję wibracje na lędźwiowym odcinku kręgosłupa, tapicerka jeśli drga to zbyt słabo bym wyczuł
– najważniejsze i najbardziej irytujące: szarpanie samochodem przy dodawaniu gazu(położeniu z powrotem nogi na gazie) i ściąganiu nogi z gazu. Nawet na 2 i 3 biegu jest to bardzo wyczuwalne. Spokojna jazda w mieście, 2 bieg, 1,5-2tys obrotów i obojętnie jakbym się nie starał to wyraźnie czuć na całym aucie kiedy zdejmuję nogę z gazu bądź później delikatnie kładę nogę z powrotem na gazie by przyspieszyć. Jest to wyraźne szarpnięcie, najbardziej to czuć na 2 i 3 biegu (jedynkę pomijam), na wyższych już mniej to czuć ale wciąż. Przy puszczaniu sprzęgła po zmianie biegu jest podobnie, mimo starań i tak dość wyraźnie czuć na aucie kiedy sprzęgło załapie.
Koledzy wymieniali poduszki w swoich autach, czy ktoś miał podobne objawy na które jakoś wpłynęła wymiana poduszek?
W czym innym szukać problemu jeśli to nie poduszki? Sprzęgło kompletne wymieniane rok temu. Może to wina jakichś luzów na skrzyni/wale/czymkolwiek? Proszę o jakąś poradę, opinię, punkt zaczepienia.
Pozdrawiam
Rafał
Mam problem ze swoja mazdą (323f bj 1,6 2003r.) i zastanawiam się na ile są temu winne poduszki silnika na ile może to być coś innego. Objawy które wskazywałyby na konieczność wymiany poduszek:
– drżący lewarek zmiany biegów, drgania widać i czuć gdy dotknę ręką, zwłaszcza na luzie, na biegu trudno mi jednoznacznie ocenić
– podczas stania, silnik pracuje, wrzucony luz, czuję wibracje na lędźwiowym odcinku kręgosłupa, tapicerka jeśli drga to zbyt słabo bym wyczuł
– najważniejsze i najbardziej irytujące: szarpanie samochodem przy dodawaniu gazu(położeniu z powrotem nogi na gazie) i ściąganiu nogi z gazu. Nawet na 2 i 3 biegu jest to bardzo wyczuwalne. Spokojna jazda w mieście, 2 bieg, 1,5-2tys obrotów i obojętnie jakbym się nie starał to wyraźnie czuć na całym aucie kiedy zdejmuję nogę z gazu bądź później delikatnie kładę nogę z powrotem na gazie by przyspieszyć. Jest to wyraźne szarpnięcie, najbardziej to czuć na 2 i 3 biegu (jedynkę pomijam), na wyższych już mniej to czuć ale wciąż. Przy puszczaniu sprzęgła po zmianie biegu jest podobnie, mimo starań i tak dość wyraźnie czuć na aucie kiedy sprzęgło załapie.
Koledzy wymieniali poduszki w swoich autach, czy ktoś miał podobne objawy na które jakoś wpłynęła wymiana poduszek?
W czym innym szukać problemu jeśli to nie poduszki? Sprzęgło kompletne wymieniane rok temu. Może to wina jakichś luzów na skrzyni/wale/czymkolwiek? Proszę o jakąś poradę, opinię, punkt zaczepienia.
Pozdrawiam
Rafał
- Od: 13 kwi 2014, 21:11
- Posty: 5
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323f BJ 2003 1,6v 72kW manual
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości