Wymiana poduszek silnika w 323F DiTD
jesli mowisz o poduszce rozrzadu to nie trzeba zlewac plynu chlodniczego wystrczy ten zbiorniczek dzwignac do gory i odchylic, jest na taim zaczepie.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
jozik72 napisał(a):Witam,mam pytanie odnośnie poduszki tej od rozrządu ,czy mocowanie od silnika to metalowe trzeba wybić czy jest wykręcane.
Witam. Trzeba wybić. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam
Mam pytanie czy istnieje możliwość wymiany poduszki silnika tej co jest przy chłodnicy ?
Jaki ona ma symbol i czy samemu dam rade to zrobić?
Dziękuje i pozdrawiam
petersong
Mam pytanie czy istnieje możliwość wymiany poduszki silnika tej co jest przy chłodnicy ?
Jaki ona ma symbol i czy samemu dam rade to zrobić?
Dziękuje i pozdrawiam
petersong
-
petersong
petersong napisał(a):Mam pytanie czy istnieje możliwość wymiany poduszki silnika tej co jest przy chłodnicy ?
Kolego widzę że jesteś nowy więc zacznij od czytania tego wątku, drugi jest w dziale BJ. Wszystkie możliwe kombinacje i wymiany zostały już chyba kilka razy omówione.
Podpowiem Ci że dasz radę ale nie warto
Witam. Czy ta poducha od strony ściany grodziowej bedzie pasowała do mazdy 323f bj 2,0 DITD 2002r
http://moto.allegro.pl/mazda-626-97-02- ... 02113.html Dziekuje za odpowiedz!
pozdrawiam
http://moto.allegro.pl/mazda-626-97-02- ... 02113.html Dziekuje za odpowiedz!
pozdrawiam
- Od: 19 kwi 2009, 08:34
- Posty: 10
- Auto: mazda 323f 2.0 diesel 2002
ta konkretna poduszka jest do benzyny
Mam pytanie do tych co wymieniali poduszkę skrzyni lewą – przy aku. Gniazdo poduszki ma taką łapkę na przewód, bodajże od sprzęgła, od góry sztywny, od dołu elastyczny. Jak uwolnić całą poduszkę od tego przewodu ? Czy trzeba odkręcić przewód, czy wystarczy wysunąć taką płytkę zaciskową na łączeniu ? Mam nadzieję, że nie wiąże się to z koniecznością uzupełniania płynu hamulcowego i odpowietrzania układu...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):czy wystarczy wysunąć taką płytkę zaciskową na łączeniu
Ja u siebie tylko ta plytke wyciagalem.
decadent napisał(a):Mam nadzieję, że nie wiąże się to z koniecznością uzupełniania płynu hamulcowego i odpowietrzania układu...
Nie ma takiej potrzeby.
decadent napisał(a):A jak poradziłeś sobie z płynem chłodniczym ? Spuszczałeś go ? Bo z przewodów od nagrzewnicy to chyba ten płyn leci co ? A może bez zdejmowania tych przewodów ?
w sumie juz nie pamietam ale cos mi sie wydaje ze wyciągnąłem przewody i zatkalem nawinieta szmata na srube.
Siwy19 napisał(a):A w jaki sposob wprasowales te wklady mozesz zrobic zdjecia, chodzi mi jak sa ulozone, np ta przy grodzi.
kolego gdzies na forum sa zdjecia jak powinny byc wprasowane, ale zakladasz je tak samo jak oryginały
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Z poduszkami zawieszenia napędu walczyłem odkąd kupiłem moją 323F 2.0 DITD.
Początkowo klekot, traktor. Jeździłem z kolegą po giełdach i porównywałem mazdy i inne golfo-traktory w dieslu. Po wielu doświadczeniach wymianach podmianach nastał czas ciszy. Przód oryginał – używka, grodź – taedium mocno podcięty, skrzynia octavia- skoda przeróbka, rozrząd – Tedgum mocno nawiercany i podcięty. EFEKT – na biegu jałowym cisza (taka jak u diesla z bezpośrednim) bez dużych wibracji. Powyżej 2,5 tys zaczyna się buczenia. Dlaczego? Postawiłem na niskie obroty, zmiękczyłem zawieszenie tak aby tłumiło wibracje niskich częstotliwości. Śmiem twierdzić, że moja mazda być możne nawet pod 400 tys jest jedna z cichszych a jest to model z 99 roku czyli ten słabszy i bardziej klekotliwy.
Niedawno przypadkowo natknąłem się na SRline. Zaryzykowałem kupiłem poduchę od rozrządu. Nie wiem chyba od benzyny wiec musiałem odciąć i wybić trzpień aby założyć mój. W reku – poducha z gumą o twardości większej nieco niż Ted-gum , ale inaczej – zdecydowanie lepiej wyprofilowana. 120 zł nie pieniądz wiec test i? Zdecydowanie lepiej niż TED GUM. Na biegu jałowym fajnie i pod obciążeniem lepiej.
Ted gum jest profilowo -pancerny. Podobno tam inżynierowie nad tym główkują. Jedyna zaletą Tedgumu jest to, że jest tańszy od oryginału i że ma miękką gumę. Ale jeśli chodzi o budowę to panowie leją wszystko prawie po całości. Można bawić się w podcinanie, wiercić otwory podkładać podkładki i poprawiać charakterystykę ale po co kiedy jest SRline. Sprawdza się ta od rozrządu. Co do innych nie wiem. Miałem w dłoni tę od chłodnicy – o niebo albo i 2 lepsza niż Ted gum ale czy od oryginału? Na pewno kupię następnie poduchę od grodzi bo widzę, że z głową pomyślana.
O co chodzi w tym wszystkim. Zasada prosta jak drut. Poduszki główne silnika (rozrząd i skrzynia) mają utrzymywać napęd i tłumić prace tłoków – silnik skacze góra dół. Poduszki (chłodnica i grodź) mają powodować aby przy przyśpieszaniu i hamowaniu silni się zbytnio nie przechylał. Dlatego poducha – chłodnica w normalnym stanie nie pracuje (dwa oddzielne pierścienie nie połączone ze sobą – w originale- pracujące wtedy gdy pracuje ostro napęd). Podobnie z grodzią lecz tutaj jest małe tłumienie skośne. W zasadzie można by było zrobić to samo co na chłodnicy – czyli normalnie nie pracuje przy obciążeniu pierścienie się o siebie opierają) i gitara.
To tak w skrócie. Faktycznie jest tak że 3 poduchy (myślę o originale) poza chłodniczą ciągle pracują w kilku płaszczyznach.
Początkowo klekot, traktor. Jeździłem z kolegą po giełdach i porównywałem mazdy i inne golfo-traktory w dieslu. Po wielu doświadczeniach wymianach podmianach nastał czas ciszy. Przód oryginał – używka, grodź – taedium mocno podcięty, skrzynia octavia- skoda przeróbka, rozrząd – Tedgum mocno nawiercany i podcięty. EFEKT – na biegu jałowym cisza (taka jak u diesla z bezpośrednim) bez dużych wibracji. Powyżej 2,5 tys zaczyna się buczenia. Dlaczego? Postawiłem na niskie obroty, zmiękczyłem zawieszenie tak aby tłumiło wibracje niskich częstotliwości. Śmiem twierdzić, że moja mazda być możne nawet pod 400 tys jest jedna z cichszych a jest to model z 99 roku czyli ten słabszy i bardziej klekotliwy.
Niedawno przypadkowo natknąłem się na SRline. Zaryzykowałem kupiłem poduchę od rozrządu. Nie wiem chyba od benzyny wiec musiałem odciąć i wybić trzpień aby założyć mój. W reku – poducha z gumą o twardości większej nieco niż Ted-gum , ale inaczej – zdecydowanie lepiej wyprofilowana. 120 zł nie pieniądz wiec test i? Zdecydowanie lepiej niż TED GUM. Na biegu jałowym fajnie i pod obciążeniem lepiej.
Ted gum jest profilowo -pancerny. Podobno tam inżynierowie nad tym główkują. Jedyna zaletą Tedgumu jest to, że jest tańszy od oryginału i że ma miękką gumę. Ale jeśli chodzi o budowę to panowie leją wszystko prawie po całości. Można bawić się w podcinanie, wiercić otwory podkładać podkładki i poprawiać charakterystykę ale po co kiedy jest SRline. Sprawdza się ta od rozrządu. Co do innych nie wiem. Miałem w dłoni tę od chłodnicy – o niebo albo i 2 lepsza niż Ted gum ale czy od oryginału? Na pewno kupię następnie poduchę od grodzi bo widzę, że z głową pomyślana.
O co chodzi w tym wszystkim. Zasada prosta jak drut. Poduszki główne silnika (rozrząd i skrzynia) mają utrzymywać napęd i tłumić prace tłoków – silnik skacze góra dół. Poduszki (chłodnica i grodź) mają powodować aby przy przyśpieszaniu i hamowaniu silni się zbytnio nie przechylał. Dlatego poducha – chłodnica w normalnym stanie nie pracuje (dwa oddzielne pierścienie nie połączone ze sobą – w originale- pracujące wtedy gdy pracuje ostro napęd). Podobnie z grodzią lecz tutaj jest małe tłumienie skośne. W zasadzie można by było zrobić to samo co na chłodnicy – czyli normalnie nie pracuje przy obciążeniu pierścienie się o siebie opierają) i gitara.
To tak w skrócie. Faktycznie jest tak że 3 poduchy (myślę o originale) poza chłodniczą ciągle pracują w kilku płaszczyznach.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Witam,
jestem świeżo po wymianie poduchy przy rozrządzie na zamiennik z Tedgumu. Wymieniałem poduchę, bo oryginalna pękła a silnik był pochylony w stronę tej poduchy o kilka ładnych stopni. Podczas jazdy wyraźne było również dość głośne buczenie przy wkręcaniu na obroty (1200-2000obr/min, apogeum buczenia występowało przy 2000obr).
Po wymianie – tragedia..........., porównanie do trakotra z urwanym tłumikiem (oczywiście w środku, bo na zewnątrz cisza). Hałas potworny przy dodawaniu gazu. Po przejechaniu około 10km, trochę ciszej, po 20km super cicho (dużo lepiej niż przy starej poduszce). Niestety po wystygnięciu silnika znowu jest ten sam potworny hałas. Dodatkowo sytuacja nie jest do konca powtarzalna i nie zawsze po przejechaniu tych 20km jest tak samo cicho.
Czy jakoś regulowaliście tą poduchę? Czy odkręcaliście jej śruby przy pracującym silniku aby się dobrze ułożyła, gazując trochę i dopiero po ułożeniu dokręcaliście?
Każda sugestia mile widziana.
W najbliższym czasie będe wymieniał też poduchę pod filtrem powietrza, może po tej akcji będize lepiej.
jestem świeżo po wymianie poduchy przy rozrządzie na zamiennik z Tedgumu. Wymieniałem poduchę, bo oryginalna pękła a silnik był pochylony w stronę tej poduchy o kilka ładnych stopni. Podczas jazdy wyraźne było również dość głośne buczenie przy wkręcaniu na obroty (1200-2000obr/min, apogeum buczenia występowało przy 2000obr).
Po wymianie – tragedia..........., porównanie do trakotra z urwanym tłumikiem (oczywiście w środku, bo na zewnątrz cisza). Hałas potworny przy dodawaniu gazu. Po przejechaniu około 10km, trochę ciszej, po 20km super cicho (dużo lepiej niż przy starej poduszce). Niestety po wystygnięciu silnika znowu jest ten sam potworny hałas. Dodatkowo sytuacja nie jest do konca powtarzalna i nie zawsze po przejechaniu tych 20km jest tak samo cicho.
Czy jakoś regulowaliście tą poduchę? Czy odkręcaliście jej śruby przy pracującym silniku aby się dobrze ułożyła, gazując trochę i dopiero po ułożeniu dokręcaliście?
Każda sugestia mile widziana.
W najbliższym czasie będe wymieniał też poduchę pod filtrem powietrza, może po tej akcji będize lepiej.
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Rychu
- Od: 15 lut 2012, 07:33
- Posty: 8
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00
Każdy próbuje jakoś ustawić silnik na poduszce od rozrządu, ale nie spodziewaj się cudów na zamienniku Tedgum.
Instrukcja mówi tylko że przy poduszce od skrzyni przerwa między poduszką a mocowaniem powinna wynosić od 4 do 6mm z lewej i prawej strony poduszki.
Pozdrawiam
Instrukcja mówi tylko że przy poduszce od skrzyni przerwa między poduszką a mocowaniem powinna wynosić od 4 do 6mm z lewej i prawej strony poduszki.
Pozdrawiam
Obecna cena poduszki OE MAZDA od rozrządu do GF/GW – ok 415PLN. Czyli już brzmi sensnownie (niedawno jeszcze okolice 900PLN)
Przednia OE MAZDA GF/GW – poniżej 200PLN
Do BJ musiałbym pogrzebać..... nie pamietam teraz.
Właśnie wymieniam u siebie ta od rozrządu, zdam relacje czy jest roznica.
TEDGUM poszedł do śmietnika.
Nowy – super ale szybko się po prosty porwał.
Przednia OE MAZDA GF/GW – poniżej 200PLN
Do BJ musiałbym pogrzebać..... nie pamietam teraz.
Właśnie wymieniam u siebie ta od rozrządu, zdam relacje czy jest roznica.
TEDGUM poszedł do śmietnika.
Nowy – super ale szybko się po prosty porwał.
Sama wymiana poduszek to jedno a ustawienie WSZYSTKICH poduszek na raz, żeby wyeliminować pierwotne naprężenia to sprawa druga.
W wielu sytuacjach wyregulowanie reszty poduszek pod aktualny stan siadniętej poduchy rozrządu dawało zaskakujący efekt. Myślę, że wyregulowanie poduch jest bardziej skomplikowane domowym sposobem niż sama ich wymiana.
W wielu sytuacjach wyregulowanie reszty poduszek pod aktualny stan siadniętej poduchy rozrządu dawało zaskakujący efekt. Myślę, że wyregulowanie poduch jest bardziej skomplikowane domowym sposobem niż sama ich wymiana.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Myślę, że wyregulowanie poduch jest bardziej skomplikowane domowym sposobem niż sama ich wymiana.
Tutaj zgadzam się w 100%. Nawet w przypadku wszystkich nowych ory trzeba poświęcić sporo czasu na ich dobre ustawienie.
Przestawienie poduszki o 2mm może dać już odczuwalną różnicę.
Riki napisał(a):Właśnie wymieniam u siebie ta od rozrządu, zdam relacje czy jest roznica.
Jest BAJKA.
Stara zdjęta – nowa założona, żadnych regulacji... tak samo robiliśmy z przednią – jest OE MAZDA, stara była naderwana – bez regulacji jest super.......
Jak ktoś ma dobre poduchy – powalczyć zawsze można
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości