Strona 3 z 48

PostNapisane: 20 gru 2007, 21:28
przez rexwolf
Marek kiedy bede mogl usluszec "cisze" w Twoim aucie?

PostNapisane: 20 gru 2007, 21:51
przez marek cygan
lukaszp napisał(a):A stosowałeś jeszcze jakieś wygłuszenie dodatkowe?

Na razie nic więcej niż to co pisałem. Ale na wiosnę chyba wykorzystam pomysł ENDIEGO i ściągnę coś od BANANMINa
rexwolf napisał(a):Marek kiedy bede mogl usluszec "cisze" w Twoim aucie?

To kwestia do uzgodnienia

PostNapisane: 20 gru 2007, 22:25
przez rexwolf
co do demontazu poduszki "od grodzi" potrzebujesz:
1. klucz 17 stary polski taki czarny albo taki coby umozliwal pelne zlapanie nakretki ( otwor wewnatrz nasadki wiekszy od srednicy sruby), nie moze byc za wysoki bo bedzie trudno zmiescic klucz.
2. Przegub do klucza
3. dwie, trzy rozne przedluzki
4. wd 40.
Pryskasz wczesniej sruby mocujace wspornik z poduszką wd40,
odkrecasz dwie nakretki (10) mocujące oslonę plastikową z wiazką elektryczną odchylasz maksymalnie do przodu tę wiazkę zaczepiajac ja np. za przod poduszki
pozniej naladka 17-tka, ktora dokladnie nakladasz kolejno na nakretki ( inaczej zetniesz kanty w srubach i kopot) pozniej dobry przegub ( chinskie przy 3 srubie pekają), kilka przedluzek i rurka metrowa i duzo sily. Uwaga: jedną z dwóch śrub (10) będziesz musiał skrzywic trochę, byc moze nawet wyrwac co w niczym nie przeszkadza, ciągle jest druga sruba,a wiazka przewodow i pez przykrecania do grodzi lezy nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzic szyby i innych elementow.
Pozniej sluszysz charakterystyczne skrzypniecie i sruba "puscila".
Na końcu nakretka ta ze sworznia, pomóż sobie windujac wczesniej silnik np. z pomoca zwykłego podnośnika. Poszarpac, poklepac i gotowe.
Czas demontażu przy zastosowaniu dorbych nazedzi ok 40 min. Montaż to nie wiecej jak 20 min.
Nie musisz nic wiecej demonowac, żadnych filtrów i rurek.

PostNapisane: 20 gru 2007, 22:33
przez lukaszp
Fajny opis. Jakby były jeszcze fotki to byłby miodzik:). Czeka mnie niestety wymiana poduszki grodziowej i pod skrzynia biegow. Marek ile kosztowaly poduszka grodziowa i pod skrzynia?

PostNapisane: 20 gru 2007, 22:35
przez marek cygan
rexwolf napisał(a):jedną z dwóch śrub (10) będziesz musiał skrzywic trochę, byc moze nawet wyrwac co w niczym nie przeszkadza,

Zgadza się; trzeba ją wyrwać.
rexwolf napisał(a):Czas demontażu przy zastosowaniu dorbych nazedzi ok 40 min

Ja nie miałem przegubu do kluczy i przy okazji pękła mi grzechotka

PostNapisane: 20 gru 2007, 22:40
przez marek cygan
lukaszp napisał(a):Jakby były jeszcze fotki to byłby miodzik:

Mam fotki tylko nie wiem ja je wkleić
lukaszp napisał(a):Marek ile kosztowaly poduszka grodziowa i pod skrzynia

Po 80zł.

PostNapisane: 20 gru 2007, 22:42
przez lukaszp
Marek, może wyślesz mi na maila? Jak oczywiście możesz. Byłbym bardzo wdzięczny

PostNapisane: 20 gru 2007, 23:30
przez lukaszp
A ile jest roboty przy wymianie tej poduszki pod skrzynia?
Móglibyście mi to mniej więcej opisac?

PostNapisane: 20 gru 2007, 23:41
przez marek cygan
Około dwóch godzin.Trzeba wyjąć akumulator i dobrze jest wyjąć obudowę filtra powietrza.Odkręcić śrubę przechodzącą przez środek poduszki i odkręcić cztery śruby mocujące gniazdo.Wyjąć zabezpieczenie przewodu pompy skrzyni biegów.

PostNapisane: 20 gru 2007, 23:47
przez lukaszp
Czyli wszystko można zrobić od góry. Xandy pisał że jest ona pod skrzynią biegów.
Marek wyślesz mi dziś te fotki?
Pozdr.

PostNapisane: 20 gru 2007, 23:54
przez marek cygan
Poduszka skrzyni biegów jest pod akumulatorem , a poduszkę pod skrzynią biegów nazywamy" przy chłodnicach i do niej jest dostęp od spodu. Fotki wysłane.

PostNapisane: 21 gru 2007, 00:06
przez Kety
Trzymam kciuki za sukcesy w pisaniu poradnika o wymianie tych poduszek...niejednego z nas zmobilizuje to do wymiany poduszek. U mnie tez buczy, ale jeszcze nie wiem czy to brak wygluszenia, stare badz walniete poduszki czy po prostu ten typ tak ma ;p jeszcze zbyt krotko ją mam żeby się dobrze znać. Powodzenia :D

PostNapisane: 21 gru 2007, 00:15
przez lukaszp
Acha teraz juz rozumiem. w takim razie jak sie nazywa ta poduszka pomiędzy chłodnicami a silnikiem, z przodu auta?
Marek nie dostałem jeszcze żadnego maila. Może jeszcze nie doszedł.

PostNapisane: 21 gru 2007, 08:23
przez Paweł Mo
Marek Cygan mam prośbę, jeżeli możesz to również proszę o fotki poduszki skrzyni biegów, tej pod akumulatorem. W jednym z postów pisałem o hałasie w okolicach filtra powietrza, być może ma to związek z tą poduszką.

PostNapisane: 21 gru 2007, 10:57
przez marek cygan
Kety napisał(a):po prostu ten typ tak ma

Gwarantuje Ci że ten typ tak nie ma. Wystarczy że jedna z poduszek (przy rozrządzie lub pod akumulatorem) będzie uszkodzona lub odkształcona i będziesz miała buczenie.
Paweł M. napisał(a):proszę o fotki poduszki skrzyni biegów,

tej akurat nie mam. Ale jak dadzą mi dzisiaj wolne to zrobię fotki wszystkich poduszek i opisze która jest która.
Paweł M. napisał(a):W jednym z postów pisałem o hałasie w okolicach filtra powietrza,

Może masz poluzowany wlot powietrza który jest wbudowany w zderzak

PostNapisane: 21 gru 2007, 11:09
przez Paweł Mo
Czy końcówka wlotu powietrza jest przymocowana do zderzaka??
Pytam bo u mnie ta rura nie jest zamocowana na sztywno.

PostNapisane: 21 gru 2007, 11:15
przez marek cygan
W zderzaku masz "cały dzwon" wlotu powietrza z którego wychodzi rura do obudowy filtra

PostNapisane: 21 gru 2007, 23:23
przez lukaszp
Marek doszedł mail od Ciebie, ale wysłałeś mi tylko skróty plików i nie otworzę tego bo nie ma plików źródłowych

PostNapisane: 21 gru 2007, 23:34
przez lukaszp
Mam jeszcze jedno pytanie: poduszka, o której kiedyś pisałeś że ją kupiłes, cytuję: poduszka skrzyni biegów00395841 to jest ta pod skrzynią biegów czy pod filtrem powietrza? Bo sie troche pogubiłem w tej terminologii.

PostNapisane: 21 gru 2007, 23:59
przez marek cygan
lukaszp napisał(a):poduszka skrzyni biegów00395841

poduszka skrzyni biegów to jest która znajduje się pod akumulatorem