Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez lukaszp » 31 sty 2008, 15:32

ja zakładałem 1metr rury ale oczywiście musisz mieć dobre klucze.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez topik » 31 sty 2008, 15:50

Klucze mam dobre.Założyłem nasatke,grzechotka i z kanału napinałem za pomoca łoma bo w komoże silnika to nie da rady naciągnąć.Jeszcze robiłem tak nasatka,przegub,kilka przedłużek aż wystawały nad silnik,rurka i prubowałem odkręcić.Ten zestaw nie był idealnie w pionie tylko pod skosem bo w pionie nie da rady założyć tego zestawu (przewody przeszkadzają) i dlatego założyłem przegub.lukaszp Ty jakich używałeś kluczy?
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 771 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 31 sty 2008, 17:38

topik napisał(a):Jeszcze robiłem tak nasatka,przegub,kilka przedłużek aż wystawały nad silnik,rurka i prubowałem odkręcić.

ja robilem w ten sam sposob tylko nakoncy zalozylem rozsuwany klucz do odrecania kol mial ok 1m po rozsunieciu a i tak musialem sie mocno spiac zeby poszlo
a przecinac nakretek nie radze bo maja dzwiny gwint (tzn drobnozwojny)
ja probowalem dobrec jedna bo mi nasadka przeskoczyla ( bo byla z tej serii za 5zl/szt)
i mi sie nie udalo dopieroodkrecilem ja taka lepsza nasadka (takie mnie szczescie spotkalo ze akurat na drugi dzień przyszla do mnie paczka z zestawem nowych kluczy) a wtedy kamien spadl mi z serca bo z ta jedna nakretka z 3 godziny walczylem i nie moglem jej ruszyc
nawet pojechalem kupilen nowa nasadke nabilem ja na ta nakretke i tez mi przeskoczyla
zrobilem sobie taki dlugi przecinak zeby mlotkiem tluc ale nie pomagalo bo silnik odginal sie na poduchach wiec dobrze sie zastanow zanim bedziezsz probowal to nasadka z seri najtańsza
a nie mam pojecia jak z kanalu udalo ci sie do niej dostac bo mi nie udalo sie nawet jej dotknac palcem

ale zycze powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 00:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez gazparts » 31 sty 2008, 18:01

ja pojechałem do mechanika
zdemontowali mi wszystkie poduchy,
założyli wymieniając jeden wkład i zapłaciłem 100zł :D
firma KAMBEK Kielce polecam
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez *cichy* » 31 sty 2008, 20:35

Czy wierciliście otwory we wkładach? Na moich nowych z TED.... hałasuje bardziej niż na starych poduchach. Wymieniłem, bo naderwana była ta od rozrządu.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 14:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez gazparts » 31 sty 2008, 20:53

*cichy* napisał(a):Czy wierciliście otwory we wkładach? Na moich nowych z TED.... hałasuje bardziej niż na starych poduchach. Wymieniłem, bo naderwana była ta od rozrządu.

nie wierciłem nic
jakie kupiłem takie założyłem :)
ale u mnie efekt jest b. pozytywny
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez topik » 31 sty 2008, 21:08

*cichy* napisał(a):Czy wierciliście otwory we wkładach?


Witam!Ja też nie wierciłem.Wymieniłem od rozrządu i koło chłodnicy i teraz wymieniam koło grodzi.Narazie jest ok.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 771 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 31 sty 2008, 22:37

ja tez nic nie wiercilem
nie wiem czy kolega zauwarzyl ze wklady z tedgum nie mozna wlozyc tak przyslowiowo na pale tylko maja ona jakas tam orientacje tzn nalezy je ulozyc mniej wiec w ten sam sposob co oryginaly bo w przeciwmyn razie moga powstawac te dziwne wybracie proby urwania zderzaka itp
tzn to nie musi tak byc jak mowie ale tak mi sie wydaje
bo ja swoje wciskalem tak zeby one lzealy tak mniej wiecej jak oryginaly
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 00:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez *cichy* » 1 lut 2008, 14:49

Dzięki za odpowiedzi – nie wymieniałem tych poduszek osobiście, zdałem się na mojego mechanika. U mnie drgania były tylko na zimnym silniku (wszystko przenosiło się na deskę rozdzielczą a potem na tył karoserii). Naczytałem się na forum że może to być wina poduszek – mechanik sprawdzał wszystkie i zobaczył naderwaną poduszkę od strony rozrządu i wymienił ją i tą od skrzyni biegów ale efekt jest odwrotny – stare drgania "przykryte" są nowymi. Nie da się jeździć. Zacząłem nawet szukać używanych oryginalnych ale nie ma. A może ja mam takie szczęście albo w 626 GF nie wyglada to tak różowo jak w 323 – większość z Was w tym wątku ma Mazde 323.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 14:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez k.el » 1 lut 2008, 15:50

*cichy* napisał(a):w 626 GF nie wyglada to tak różowo jak w 323

dokładnie mam tak samo, tylko skąd mechanik wziął poduszkę przy skrzyni – tedgum ich nie robi przynajmniej tak mi odpisali i zaproponowali regenerację, a to z kolei unieruchamia auto na min. tydzień więc czekam do urlopu (urlop w domu – załamka)
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 05:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez gazparts » 1 lut 2008, 17:42

k.el napisał(a):w 626 GF nie wyglada to tak różowo jak w 323

dokładnie mam tak samo, tylko skąd mechanik wziął poduszkę przy skrzyni –

mnie też powiedzieli że jak chce od skrzyni robić to musze regenerować , a to potrwa pare dni
a że była dobra to została
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez marek cygan » 1 lut 2008, 19:40

*cichy* napisał(a):Na moich nowych z TED.... hałasuje bardziej niż na starych poduchach. Wymieniłem, bo naderwana była ta od rozrządu.

Tak jak pisze Krzysiek1123 poduszka morze być źle założona.Otwór wewnątrz poduszki musi być powyżej osi symetri
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez k.el » 1 lut 2008, 22:51

marek cygan napisał(a):Otwór wewnątrz poduszki musi być powyżej osi symetri

tzn, że tym masywniejszym klinem do góry?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 05:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez gazparts » 1 lut 2008, 22:59

k.el napisał(a):tym masywniejszym klinem do góry


masywniejszym , większym na dół
żeby silnik był jak najwyżej zamocowany
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gazparts » 1 lut 2008, 23:33

*cichy* napisał(a):Czy wierciliście otwory we wkładach? Na moich nowych z TED.... hałasuje bardziej niż na starych poduchach. Wymieniłem, bo naderwana była ta od rozrządu.

może poprostu mechanik odwrotnie wkład założył
jak stara siedła to wydawało by sie po niej, że otwór wewnętrzny jest poniżej osi symetrii poduszki
ale jest to zmyła :|
jak napisał marek cygan musi być wyżej pamiętajcie o tym :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez marek cygan » 2 lut 2008, 15:34

Zobaczcie zdjęcie wkładów na 11str.tego postu. Poduszki muszą być założone tak jak na zdjęciu
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez topik » 4 lut 2008, 20:37

Witam!Odkręciłem te dwie śruby a trzecią musiałem przeciąć.Możecie mi podać jakiej firmy używaliście kluczy do odkręcenia tych nakrętek?Pozdrawiam
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 771 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marek cygan » 5 lut 2008, 19:00

Ja używałem klucza własnej produkcji. Nasadka dwunasto kątna utwardzana przyspawana do klucza do kuł od malucha :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez Krzysiek_1123 » 5 lut 2008, 22:08

w moim przypadku tez to byla nasdka dwunasto katna firmy bosch
na przegubie i na 3 przedluzkach a na koncu rozsuwany klucz do kol
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 00:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez k.el » 6 lut 2008, 22:42

po prawidłowym wciśnięci poduchy przy rozrządzie nastąpiła znaczna poprawa, ale do ciszy jeszcze hoho
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 05:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323