Poduszki silnika i wygłuszenie motoru
lukaszp napisał(a):A stosowałeś jeszcze jakieś wygłuszenie dodatkowe?
Na razie nic więcej niż to co pisałem. Ale na wiosnę chyba wykorzystam pomysł ENDIEGO i ściągnę coś od BANANMINa
rexwolf napisał(a):Marek kiedy bede mogl usluszec "cisze" w Twoim aucie?
To kwestia do uzgodnienia
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
co do demontazu poduszki "od grodzi" potrzebujesz:
1. klucz 17 stary polski taki czarny albo taki coby umozliwal pelne zlapanie nakretki ( otwor wewnatrz nasadki wiekszy od srednicy sruby), nie moze byc za wysoki bo bedzie trudno zmiescic klucz.
2. Przegub do klucza
3. dwie, trzy rozne przedluzki
4. wd 40.
Pryskasz wczesniej sruby mocujace wspornik z poduszką wd40,
odkrecasz dwie nakretki (10) mocujące oslonę plastikową z wiazką elektryczną odchylasz maksymalnie do przodu tę wiazkę zaczepiajac ja np. za przod poduszki
pozniej naladka 17-tka, ktora dokladnie nakladasz kolejno na nakretki ( inaczej zetniesz kanty w srubach i kopot) pozniej dobry przegub ( chinskie przy 3 srubie pekają), kilka przedluzek i rurka metrowa i duzo sily. Uwaga: jedną z dwóch śrub (10) będziesz musiał skrzywic trochę, byc moze nawet wyrwac co w niczym nie przeszkadza, ciągle jest druga sruba,a wiazka przewodow i pez przykrecania do grodzi lezy nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzic szyby i innych elementow.
Pozniej sluszysz charakterystyczne skrzypniecie i sruba "puscila".
Na końcu nakretka ta ze sworznia, pomóż sobie windujac wczesniej silnik np. z pomoca zwykłego podnośnika. Poszarpac, poklepac i gotowe.
Czas demontażu przy zastosowaniu dorbych nazedzi ok 40 min. Montaż to nie wiecej jak 20 min.
Nie musisz nic wiecej demonowac, żadnych filtrów i rurek.
1. klucz 17 stary polski taki czarny albo taki coby umozliwal pelne zlapanie nakretki ( otwor wewnatrz nasadki wiekszy od srednicy sruby), nie moze byc za wysoki bo bedzie trudno zmiescic klucz.
2. Przegub do klucza
3. dwie, trzy rozne przedluzki
4. wd 40.
Pryskasz wczesniej sruby mocujace wspornik z poduszką wd40,
odkrecasz dwie nakretki (10) mocujące oslonę plastikową z wiazką elektryczną odchylasz maksymalnie do przodu tę wiazkę zaczepiajac ja np. za przod poduszki
pozniej naladka 17-tka, ktora dokladnie nakladasz kolejno na nakretki ( inaczej zetniesz kanty w srubach i kopot) pozniej dobry przegub ( chinskie przy 3 srubie pekają), kilka przedluzek i rurka metrowa i duzo sily. Uwaga: jedną z dwóch śrub (10) będziesz musiał skrzywic trochę, byc moze nawet wyrwac co w niczym nie przeszkadza, ciągle jest druga sruba,a wiazka przewodow i pez przykrecania do grodzi lezy nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzic szyby i innych elementow.
Pozniej sluszysz charakterystyczne skrzypniecie i sruba "puscila".
Na końcu nakretka ta ze sworznia, pomóż sobie windujac wczesniej silnik np. z pomoca zwykłego podnośnika. Poszarpac, poklepac i gotowe.
Czas demontażu przy zastosowaniu dorbych nazedzi ok 40 min. Montaż to nie wiecej jak 20 min.
Nie musisz nic wiecej demonowac, żadnych filtrów i rurek.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Fajny opis. Jakby były jeszcze fotki to byłby miodzik:). Czeka mnie niestety wymiana poduszki grodziowej i pod skrzynia biegow. Marek ile kosztowaly poduszka grodziowa i pod skrzynia?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
rexwolf napisał(a):jedną z dwóch śrub (10) będziesz musiał skrzywic trochę, byc moze nawet wyrwac co w niczym nie przeszkadza,
Zgadza się; trzeba ją wyrwać.
rexwolf napisał(a):Czas demontażu przy zastosowaniu dorbych nazedzi ok 40 min
Ja nie miałem przegubu do kluczy i przy okazji pękła mi grzechotka
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
lukaszp napisał(a):Jakby były jeszcze fotki to byłby miodzik:
Mam fotki tylko nie wiem ja je wkleić
lukaszp napisał(a):Marek ile kosztowaly poduszka grodziowa i pod skrzynia
Po 80zł.
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Około dwóch godzin.Trzeba wyjąć akumulator i dobrze jest wyjąć obudowę filtra powietrza.Odkręcić śrubę przechodzącą przez środek poduszki i odkręcić cztery śruby mocujące gniazdo.Wyjąć zabezpieczenie przewodu pompy skrzyni biegów.
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Poduszka skrzyni biegów jest pod akumulatorem , a poduszkę pod skrzynią biegów nazywamy" przy chłodnicach i do niej jest dostęp od spodu. Fotki wysłane.
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Trzymam kciuki za sukcesy w pisaniu poradnika o wymianie tych poduszek...niejednego z nas zmobilizuje to do wymiany poduszek. U mnie tez buczy, ale jeszcze nie wiem czy to brak wygluszenia, stare badz walniete poduszki czy po prostu ten typ tak ma ;p jeszcze zbyt krotko ją mam żeby się dobrze znać. Powodzenia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Acha teraz juz rozumiem. w takim razie jak sie nazywa ta poduszka pomiędzy chłodnicami a silnikiem, z przodu auta?
Marek nie dostałem jeszcze żadnego maila. Może jeszcze nie doszedł.
Marek nie dostałem jeszcze żadnego maila. Może jeszcze nie doszedł.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Kety napisał(a):po prostu ten typ tak ma
Gwarantuje Ci że ten typ tak nie ma. Wystarczy że jedna z poduszek (przy rozrządzie lub pod akumulatorem) będzie uszkodzona lub odkształcona i będziesz miała buczenie.
Paweł M. napisał(a):proszę o fotki poduszki skrzyni biegów,
tej akurat nie mam. Ale jak dadzą mi dzisiaj wolne to zrobię fotki wszystkich poduszek i opisze która jest która.
Paweł M. napisał(a):W jednym z postów pisałem o hałasie w okolicach filtra powietrza,
Może masz poluzowany wlot powietrza który jest wbudowany w zderzak
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
W zderzaku masz "cały dzwon" wlotu powietrza z którego wychodzi rura do obudowy filtra
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Mam jeszcze jedno pytanie: poduszka, o której kiedyś pisałeś że ją kupiłes, cytuję: poduszka skrzyni biegów00395841 to jest ta pod skrzynią biegów czy pod filtrem powietrza? Bo sie troche pogubiłem w tej terminologii.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
lukaszp napisał(a):poduszka skrzyni biegów00395841
poduszka skrzyni biegów to jest która znajduje się pod akumulatorem
- Od: 5 lis 2007, 11:50
- Posty: 111
- Skąd: GóRA KALWARIA
- Auto: 323F BJ DITD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości