Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez tom-ko » 23 maja 2008, 19:45

[quote="xANDy"]o tę poduszkę chodzi:
[


Nigdy bym nie przypuszczał że to ma takie znaczenie. Zawierze specjaliście i zobacze jaki będzie efekt. A ile kosztuje taka nowa poducha????
tom-ko
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 10:44
Posty: 6
Auto: 626 kombi 2.0 td,110 KM 2002 r

Postprzez xANDy » 23 maja 2008, 21:32

tom-ko – masz cały temat na szukanie odpowiedzi – prawie 15 stron pełnych niezwykłych myśli, doświadczeń...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł Mo » 25 maja 2008, 14:21

Marek Cygan mam pytanie, powiedz proszę co trzeba było, że tak powiem podpiłować, żeby osłona z M6 dała sie założyć na DiTD?? Co zrobiłeś z uszami do podwieszania silnika?? Z góry dzięki za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez choman » 25 maja 2008, 14:37

Witam. w mojej madzi wibruje mi pedał gazu, jest to troche wkurzajace, ale po kilku kilometrach jazdy idzie się przyzwyczaić. Może wiecie, która poduszka może mięć na to wpływ, bo niechciałbym od razu wymieniać wszystkie. Dzieki
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez marek cygan » 25 maja 2008, 20:26

Paweł M. napisał(a):Co zrobiłeś z uszami do podwieszania silnika?

Uszy po prostu odkręciłem. Trzeba kawałek wyciąć od pompy wspomagania,przypiłować przy EGR i przewodach wspomagania oraz zmienić mocowanie selenoidów. Trzeba trochę pokombinować. Efekt wizualny dobry, akustyczny niezły a cena kosmiczna (moim zdaniem za drogo). Większy efekt wygłuszenia był po wyklejeniu matami.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez lukasz20 » 9 cze 2008, 15:37

Mam małe pytanie jaki numer katalogowy w TEDGUMIE ma wkład lub poduszka sinika kolo chłodnicy w mazdzie 323f 99r. 2.0 zwykły Diesel ( czy jest to 00397079 lub 00396303)
Dzieki za pomoc
lukasz20
 

Postprzez smagur » 9 cze 2008, 17:45

Im jest bardziej gorąco tym pewnie poduszka przy grodzi jest bardziej miekka "plastyczna" a wraz z wzrostem temperatury buczenie i dzwięk silnika słyszalny w środku maleje... narazie takie wnioski więc poduszka przy grodzi jest to modernizacji a przynajmniej materiał z jakiego jest zrobiona... ot takie spostrzeżenie
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez lukaszp » 10 cze 2008, 15:37

smagur napisał(a):Im jest bardziej gorąco tym pewnie poduszka przy grodzi jest bardziej miekka "plastyczna" a wraz z wzrostem temperatury buczenie i dzwięk silnika słyszalny w środku maleje...

Też wyciągnąłem takie wnioski
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukasz20 » 13 cze 2008, 18:36

witam, po wymontowaniu oryginalnej poduszki kolo rozrządu z mazdy 323f 2.0d, poduszka ta różni sie od nowej poduszki z tedgumu o numerze 00396940( oryginalna ma tuleje na środku, natomiast z tedumu jest sporo przesunięta do góry) mam pytanie czy ma to tak być, czy jest to zła poduszka. proszę o pomoc.jak by ktoś chciał zobaczyć zdjęcie oryginalnej poduszki mogę wysłać na email.
lukasz20
 

Postprzez Riki » 13 cze 2008, 18:53

lukasz20 napisał(a):czy ma to tak być,


tak ma byc ;) przy montażu więcej gumy na być pod osią poduchy (wiadomo dlaczego.. mniej nad nią)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukasz20 » 13 cze 2008, 18:55

no ale w starej jest na srodku a ta nowa ma jak byc ustawione otwor blizej gory czy dolu, to nie wpłynie na ustawienie silnika ??
lukasz20
 

Postprzez xANDy » 14 cze 2008, 14:23

lukasz20 napisał(a):po wymontowaniu oryginalnej poduszki kolo rozrządu z mazdy 323f 2.0d, poduszka ta różni sie od nowej poduszki z tedgumu
A co w tym dziwnego, zauważ, że w Twoim przypadku:
Mazda 323F 2.0 D 99r.
co znaczy, że powinieneś napisać w poście tak:
po wymontowaniu oryginalnej ZUŻYTEJ poduszki...
Nie wiesz jak wyglądałaby poduszka "nówka sztuka"... Znakiem "siadnięcia" poduszki jest właśnie to, że oś śruby jest poniżej połowy a nie powyżej. Dlatego buczy :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez martinez07 » 4 lip 2008, 23:35

Witam.

Po przeczytaniu wszystkich stron dotyczących opinii o zmianie poduch, również zdecydowałem się na ich wymianę – a dokładnie jednej, tej przy rozrządzie. Zaopatrzony w nowy wkład z Tedgumu (ok.130zł z przesyłką), udałem się do Zaniemyśla, do warsztatu p.Gawlaka. Jak zwykle, w miłej atmosferze dokonano tam wymiany, a efekt... po prostu przerósł moje oczekiwania! Fakt, stara poducha była zerwana z dwóch stron, a silnik po włożeniu nowej, podniósł się o kilka centymetrów, także już domyślałem się że musi być lepiej – ale dopiero jak wsiadłem... Bajka :)

Dlaczego zdecydowałem się na wymianę? Otóż:
– odczuwalne drgania przechodzące na budę
– spoglądając w lusterko wsteczne w środku, nie widziałem dobrze, bo drżało.
– przy obrotach na dowolnym biegu od 2 – 2,2 tys. dochodziły dziwne dzwięki z kokpitu.

Do tego w bonusie dostałem :
– mniejsze drgania kierownicy (teraz są bardzo delikatne-mało wyczuwalne)
– mniejszy hałas w kabinie (wyciszyło się też specyficzne buczenie)
– silnik lepiej wchodzi na obroty, bo zdecydowanie ciszej – wcześniej wiedziałem kiedy należałoby zmienić bieg, bo dawało się to odczuć.

I to tyle wrażeń :)
pozdrawiam.
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Paweł Mo » 18 sie 2008, 22:19

Obrazek
Zdecydowałem sie na założenie osłony od M6. Wizualnie jest zdecydowanie lepiej. Jeżeli chodzi o wygłuszenie to stanowczo nie polecam odrywania oryginalnego wygłuszania i wklejania na to miejsce mat. Przede wszystkim dlatego, że oryginalne wygłuszenie działa coś jak poduszka przyłożona do ust. Mata nie zdaje tu egzaminu. Koszt osłony to 230zł i jak dla mnie opłacało się.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez macki » 26 sie 2008, 22:28

Witam,
Ja też się zdecydowałem na wymianę poduszek (grodziowej i przy rozrządzie) i chyba słusznie bo ta przy rozrządzie się już kompletnie rozwaliła. Jednego wieczoru wymieniłem przy rozrządzie i wydawało mi się, że jest lepiej przy wyższych obrotach i nawet się ucieszyłem, ale następnego dnia, po wymianie kolejnej okazało się, że jest fatalnie (dużo gorzej) na wolnych obrotach :( Nie wiem czy przyczyną jest zastosowanie wkładów z Tedgumu zamiast ori? Wydaje mi się, że z tedgumu są dużo twardsze. A może popełniłem jakiś błąd przy wymianie? Tą przy rozrządzie założyłem osią wyżej.
Czy jest możliwe, że na początku one są dużo sztywniejsze, a po jakimś czasie się jakoś "dostosowują" czy takie już są i trzeba sie przyzwyczaić albo ori? Czy trzeba coś jeszcze podregulować?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 21:41
Posty: 18
Skąd: Kielce / Tarnobrzeg
Auto: Mazda 626 GW TD 110KM

Postprzez Paweł Mo » 26 sie 2008, 23:09

Nie wiem jak to jest ponieważ mam poduszki oryginalne ale wiadomo, że twarda guma nie zda egzaminu ponieważ będzie przenosiła wibracje dalej ba budę. Mój znajomy zastosował takie trójkąty z gumy twardej do urządzeń do ćwiczeń na siłowni. Po opuszczeniu pedału steppera na gumę czuć takie twarde i nieprzyjemne odbicie. Obok stoi stepper z oryginalnymi trójkątami wykonanymi z gumy miękkiej i po opuszczeniu pedał dosłownie wbija się do połowy tej gumy amortyzując stąpnięcie. Zastosowanie twardej gumy to jest tak jakbyś na sztywno zamocował silnik. Może warto wykonać taki patent jaki zastosował Rexwolf tj. wykona otwór w dolnej części poduszki i wtedy będzie miała ona miejsce na ugięcie. Choć z drugiej strony słyszałem, że te poduszki pracują równie mocno w poprzek.
Z tego co pisali użytkownicy na poprzednich stronach zauważyłem, że najlepsze rezultaty są po zastosowaniu zamiennika z Tedgumu w poduszce przy rozrządzie lub tam gdzie był tylko jeden zamiennik a pozostałe oryginały. Jeżeli poduszka przy rozrządzie kosztuje w oryginale około 800zł to z pewnością warto zastanowić się nad zamiennikiem.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez xANDy » 27 sie 2008, 09:34

Wymienić poduszkę przy rozrządzie to jedno a wyregulować resztę poduszek to drugie. Szczególnie do regulacji jest ta przy chłodnicach – i tą trzeba się zająć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez macki » 27 sie 2008, 22:49

Próba regulacji nic nie pomogła :(
Chyba trzeba będzie zacząć odkładać na ori, bo tak jak jest teraz nie może być.
Mimo wszystko dzięki za pomoc.
Pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 21:41
Posty: 18
Skąd: Kielce / Tarnobrzeg
Auto: Mazda 626 GW TD 110KM

Postprzez Paweł Mo » 27 sie 2008, 22:56

Skontaktuj się z Markiem Cyganem jemu chyba udało się z tymi poduszkami z Tedgumu.
Gdyby nic nie wyszło to tę przy rozrządzie pozostaw Tedgum a pozostałe kup ori. Ta przy rozrządzie w oryginale kosztuje coś około 800zł a to już jest zbrodnia.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez xANDy » 28 sie 2008, 12:25

macki – jeśli wymieniłeś poduszkę i masz takie wibracje to musisz mieć coś hmm, może pogięte (naprężenia w ramie).
Tedgumowa sztuka przy rozrządzie nie jest idealna, daje nieco większe wibracje na wolnych obrotach, ale one znikają przy obrotach. Jeśli u Ciebie nie znikają, to problem jest w czym innym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323