Witam,
Już jestem po wymianie tylnej poduchy. Oryginalna poducha była mocno zdezelowana.
Przednia wydaje się że nie trzeba regulować po wymianie tylnej.
W przypadku Premacy całą operację przeprowadziłem zarówno od góry jak i od dołu. Od góry aby dojść do trzech śrub mocujących poduszkę do grodzi natomiast od dołu aby dojść do śruby mocującej poduszkę do skrzyni biegów.
Od góry wymontowałem całe podszybie z tacką, odczepiłem kable od filtra paliwa, odmę, obudowę od turbiny jak i cięgno zaworu VBC, jakiś zawór na grodzi (nie wiem od czego) i całą wiązkę z kablami.
Od dołu cała belka poprzeczna, dwie śruby katalizatora wstępnego, drążek reakcyjny (nie wiem jak to się fachowo nazywa).
Wymianę przeprowadziliśmy w czasie 7 godzin w dwóch etapach dlatego że po wymontowaniu oryginalnej śruby dałem tokarzowi zlecenie na wykonanie tulei redukcyjnej fi 18/ fi 12 x 30,7 mm z powodów wiadomych. Zastosowałem śrubę klasy 10.9 bo w sklepach 12.9 tylko na zamówienie.
Podczas wymiany warto mieć duży zestaw różnego rodzaju kluczy nasadowych, płaskich, oczkowych , przedłużek itp itd.
Reasumując po wymianie na poduszkę firmy JPN drżenie całego silnika ustało, przy wyłączaniu silnikiem już nie buja (nie wychyla się tak mocno), a drążek zmiany biegów już nie drży tak mocno i tak intensywnie choć nadal dla mnie sprawa nie jest zamknięta. Być może sprawa leży w tej gumie w której jest podparta końcówka ta bezpośrednio pod drążkiem:
Jakieś sugestie
Pomysły??
Acha i dla uproszczenia montażu poduchy obcięliśmy ten kawałek metalu obudowy poduchy ten z tym prostokątnym otworem (fotka kilka postów wyżej).
Pozdrawiam
MI