Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez Bandit » 14 cze 2011, 14:00

marcili napisał(a):(Oryg nie wchodzą w grę)

a dlaczego nie?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez marcili » 14 cze 2011, 14:55

YgooR napisał(a):...............
Może warto zainwestować w zamienniki np. JPN o których napisał miro.rogi.

Też o tym myślałem ale tak naprawdę nie wiem czy nadają się one – czy nie są takie same jak z Tedgum'u
miro.rogi
Jak się sprawuje ten zamiennik z JPN ??
Jakieś problemy podczas montażu ??

Bandit napisał(a):
marcili napisał(a):(Oryg nie wchodzą w grę)

a dlaczego nie?


No ze względu na kosmiczną cenę. No chyba że coś się zmieniło w ostatnim czasie.
Na razie zadałem pytanie w carspeed odnośnie ceny poduszki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez tasek » 14 cze 2011, 15:55

Sądząc po zdjęciach to obie poduszki kwalifikują się do wymiany.Przy chłodnicy całkowicie zerwana(miałem to samo i wymieniłem na ted-gum) Objawy miałem takie że podczas gaszenia cały silnik latał.Po wymianie przyczyna ustała. Od strony grodzi widać, że jest naderwana i tu problem bo czytając wątek o poduszkach wychodzi na to,że jedynie orginał(tyle że cena kosmiczna) w przeciwnym razie mogą wystąpić problemy z buczeniem(u siebie jej nie zmieniałem) Dodam jeszcze, że u siebie wymieniłem poduszkę przy rozrządzie(poprzednia opadła poniżej osi) na poduszkę z ted-gum. Po wymianie tych poduch wszystko jest ok i nie mam takich problemów jak koledzy opisujący w powyższych wątkach. Jedynie na początku musiałem poluzować poduszkę przy chłodnicy i ją wyregulować tak jak to zalecają(metodą prób i błędów).
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez YgooR » 14 cze 2011, 15:57

marcili napisał(a):Też o tym myślałem ale tak naprawdę nie wiem czy nadają się one – czy nie są takie same jak z Tedgum'u

Minusem Tedgum jest budowa poduszki, jest ona cała zalana w środku i przenosi część drgań na budę.
Te zamienniki mają mniejsze wypełnienie i jest szansa że lepiej się sprawdzą.
Napisz pw do miro.rogi może szybciej odpisze.
Ory są bardzo drogie ale i oferują duży komfort podróżowania, dlatego wymieniłem wszystkie u siebie. Dla mnie to ma duże znaczenie, w końcu auto ma uprzyjemniać a nie uprzykrzać jazdę wibracjami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostTen post został usunięty przez Bandit 15 cze 2011, 19:04.
Powód: OT

Postprzez elMario » 14 cze 2011, 19:30

W poprzedniej 323 BJ zmieniłem przy rozrządzie a przy chłodnicy i grodzi zostawiłem .
Przy wymianie jednej nie licz na cuda, powinno ustać denerwujace buczenie silnika w kabinie o co mi chodziło ale drążek dalej bedzie drgał i silnik dalej bedzie skakał – na co ma wpływ grodziowa i w mniejszym stopniu przy chłodnicy.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 16:07
Posty: 64
Skąd: Łańcut
Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd

Postprzez zbit » 14 cze 2011, 21:34

Ja też jestem przed wymianą prawej poduszki bo opadła poniżej osi i jest dość mocno wybrzuszona. Tej od chłodnicy nie ruszam, bo nie nazwałbym tego poduszką. Wyjąłem ją, obejrzałem i to są po prostu dwie tuleje gumowe jedna w drugiej. Niektórzy pisali, że łączy je ścianka gumowa grubości 5mm. U mnie tej ścianki już nie ma. Ponieważ silnik opadł z powodu uszkodzenia prawej, to w tej od chłodnicy środkowa tuleja oparła się o dół tej zewnętrznej. Regulacja polega na unoszeniu bądź opuszczaniu środkowej gumy w osi pionowej, więc podniosłem ją tak, żeby się nie stykały. Na zdjęciu marcili widać, że środkowa jest podniesiona do góry i to chyba na maxa. Może spróbuj ją opuścić lekko? Możesz też bez obawy ją wyjąć całkowicie i obejrzeć – będziesz widział czy obcierają gumy o siebie i gdzie. Tylko przygotuj dobry preparat do odkręcania śrub i porządny klucz+długa rurka lub inny przedłużacz do klucza.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Postprzez marcili » 15 cze 2011, 11:14

Witam,

Jestem po wizycie u fachowców i diagnoza brzmi:
Dwie boczne poduszki są dobre natomiast poduszka tylna (od grodzi) do wymiany a przednia do wyregulowania. Pozostaje mi zakupić grodziową poduszkę :(
Poducha z TEDGUM się nie nadaje analizując wypowiedzi wszystkich na forum więc pozostaje tylko oryginał (aktualna cena 480 zł) lub opcjonalnie zamiennik z JPN – koszt 185 zł – (o niej mało wiadomo). Odnośnie zamiennika JPN czekam na odpowiedź użytkownika miro.rogi który zakupił ten zamiennik w marcu.

Pozdrawiam
MI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez YgooR » 15 cze 2011, 12:18

Siwy19 napisał(a):YgooR jak stac cie bylo na ory to wez mi tez za sponsoruj komplet poduszek

Hehe, stać mnie nie było, ale samochód jest do jeżdżenia a uszkodzone poduszki mają bezpośredni wpływ na komfort jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez miro.rogi » 15 cze 2011, 16:30

Witam poduszka od grodzi firmy JPN jest naprawdę dobra tylko trzeba nową śrubę załatwić bo oryginalna poduszka ma coś takiego że ma dwie średnice w sobie i śruba wygląda jakby miała tulejkę w zamienniku tego nie ma . Kłopotem jest jednak wymiana mój mechanik nie chciał się tego podjąć ale w końcu dał się przekonać za 250 zł. Szarpanie zniknęło przy gaszeniu , odpalaniu i zmianie biegów .Ogólnie to zmieniłem 3 poduszki i wreszcie dało się jechać bez buczenia przy niższych obrotach .to zdjęcie oryginalnej starej poduszki ze śrubą . http://zapodaj.net/835c4ca21de9.jpg.html
http://zapodaj.net/759f30bc6f73.jpg.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Siwy19 » 15 cze 2011, 18:01

a ile taka poduszka kosztuje? Ja jak dobrze pamietam to nie mialem takiej sruby, tylko jednej grubosci byla, ale moge sie mylic
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez marcili » 15 cze 2011, 20:23

miro.rogi napisał(a):Witam poduszka od grodzi firmy JPN jest naprawdę dobra tylko trzeba nową śrubę załatwić bo oryginalna poduszka ma coś takiego że ma dwie średnice w sobie i śruba wygląda jakby miała tulejkę w zamienniku tego nie ma . Kłopotem jest jednak wymiana mój mechanik nie chciał się tego podjąć ale w końcu dał się przekonać za 250 zł. Szarpanie zniknęło przy gaszeniu , odpalaniu i zmianie biegów .Ogólnie to zmieniłem 3 poduszki i wreszcie dało się jechać bez buczenia przy niższych obrotach .to zdjęcie oryginalnej starej poduszki ze śrubą . http://zapodaj.net/835c4ca21de9.jpg.html
http://zapodaj.net/759f30bc6f73.jpg.html


A gdzie zamówiłeś ten zamiennik??
Na jakiejś stronie internetowej ?? Masz numer katalogowy tej poduchy ??
Reasumując za jedną poduszkę grodziową JPN zapłaciłeś 185 zł + robocizna za wymianę 3 poduszek 250 zł . Dobrze kalkuluje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez miro.rogi » 15 cze 2011, 20:52

Poduszki oryginalną olejową przy rozrządzie i zamiennik JPN na grodzi zakupiłem na allegro tutaj masz adres sklepu , nick na allegro snejk_85
Damian Guziejewski
Car-Zone
Gubińska 8/87
54-434 Wrocław
888989777 , 71-3576902
czesci.wroclaw@gmail.com
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez marcili » 15 cze 2011, 21:36

Ok dzięki za informację.
http://www.carzone.katalogazja.pl/
Obrazek
nic tylko zamawiać aczkolwiek trochę mnie przestraszyłeś tą śrubą.
Jak załatwiłeś ten problem przeróbka oryginalnej śruby czy zakup / dobranie innej śruby ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez miro.rogi » 16 cze 2011, 09:14

śrubę załatwił mi mechanik , to zwykła śruba nie ma nietypowego gwintu tylko długość dobrać odpowiednią. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez YgooR » 16 cze 2011, 11:52

miro.rogi napisał(a):śrubę załatwił mi mechanik , to zwykła śruba

Jak zmieniacie śrubę to na jakąś utwardzaną, bo to jest miejsce gdzie dostęp jest słaby.
Jak coś z zwykłą się stanie to będą problemy z odkręceniem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Siwy19 » 16 cze 2011, 20:10

a ta poduszka przednia co maja w ofercie to bedzie pasowala do diesla, ona rozni sie troche od oryginalnej z diesla a ta co maja to jest do benzyny, i nie wiem czy kupic bo moja juz na wykonczeniu
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez marcili » 17 cze 2011, 10:55

Siwy19 napisał(a):a ta poduszka przednia co maja w ofercie to bedzie pasowala do diesla, ona rozni sie troche od oryginalnej z diesla a ta co maja to jest do benzyny, i nie wiem czy kupic bo moja juz na wykonczeniu


To co oni mają na stronie (nr 50K3041JPN) to pisze że do Diesla.
Oglądając zdjęcie tej poduszki to chyba jest tak samo toporna jak z TEDGUMU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 23 cze 2011, 20:49

Witam,

No faktycznie załamka z wymianą poduchy przy grodzi na tą z JNP.
Dojście fatalne a i średnica otworu w poduszce nieodpowiednia.
Zamontowanie innej śruby o średnicy M12 nic nie da bo ucho przy silniku też jest o średnicy fi18 więc śruba by była w powietrzu. Jedyne rozwiązanie to przetoczenie oryginalnej śruby (obawiam się że śruba za twarda) lub umieszczenie w ucho silnika tulei dystansowej odpowiednio spasowanej.

PS. W dziale Ditd jest fotorelacja wymiany poduszki także tej przy grodzi ale dla mazdy 323
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=49680
Jest tam opisane że cała operacja jest wykonywana od góry. Czy orientuje się ktoś czy dla Premacy też tak będzie ?? Z tego co pamiętam to podwozie / konstrukcja premacy jest zbliżona do 323 ale nie wiem jak jest z rozłożeniem podzespołów pod maską.

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Siwy19 » 23 cze 2011, 22:18

wiem jak sie zabrac za te poduszki bo sam wkladalem wklady z tedgumu, ale na nic to jestbo ta odgrodzi to maja ja wyceiata jak w oryginale i jest silnik luzniejszy i przezto mi sie ta pod chlodnica zrywa, chyba bede musial zainwestowac jednak w te oryginaly ale tylko od grodzi i ewentualnie od chlodnicy ale te ceny sa masakryczne
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323