Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?

Postprzez tomzwolin » 16 sie 2011, 14:43

Witam co jakiś czas mruga mi kontrolka świec żarowych tylko wtedy jak go butuje następnie staje na światłach na wolnych obrotach zapala się ta lampka.Kolega ma cytryne i w wężyk od podciśnienia włożył śruta i wtedy zawór nie chodzi i jest cały czas zamknięty tylko czy to jest bezpieczne.i czy błąd będzie nadal z góry dzięki za odp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez mazad » 23 sie 2011, 08:49

u mnie w 110 konnym, błąd wynikał z zatkania tego przewodu,
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 21:15
Posty: 19
Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM

Postprzez karlo8 » 27 sie 2011, 13:39

a ja powiem tak mi sie kontrolna swiec miga non stop a gasnie przy ok 3 tys obrotow i jak staje na swiatlach to znow odpala i miga
i dluzszym ogledzinach czyszczeniu egr nic nie dalo
odkrecilem wczoraj ten czujnik od gory co jest na egrze i w srodku jest taka igla jak ja wcislem bledy zginely i tak sobie mysle jak to dziala ze jak membrana jest u gorze to jest dobrze a jak na dole to bedzie blad bo igla sie wysunie?
rozzmiecie to ?przeciez ona pracuje caly czas sie wsuwa i wysuwa wiec czemu miga kontrolka jak igla jest wysunieta?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 283
Skąd: Łódź; rondo lotników lwowskich
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez karlo8 » 27 sie 2011, 13:41

ps. i tak sobie pomyslalem zeby odkrecic ten czujnik wcisnac igle trzpien do srodka zakleic izolacja i zamontowac spowrotem:)
co o tym myslicie wtedy bledu nie wyrzuci
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 283
Skąd: Łódź; rondo lotników lwowskich
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez boczek86 » 29 sie 2011, 14:20

no to panowie dzis naszla mnie ochota pogrzebac w aucie :) i pomyslalem ze sprawdze sobie blaszke na egr :) i moim oczom ukazal sie taki widok :(

Obrazek

Obrazek

dodam ze blaszke mialem z puszki od piwa :P i to dwa razy zlozona :) a teraz wstawilem blaszke po puszce z frytury :P tam blacha jest bardzo bruba :) tylko ze jest stalowa a nie aluminiowa :) ale mysle ze to bez roznicy :) wkoncu zaslepiony egr to zaslepiony :) wiec jak ktos ma zaslepiony na puszke z piwa nich sobie lepiej sprawdzi :P i caly czas dawanie madzi po pupie zeby przeczyscic dolot a nie zasyfiac poszlo na marne :P ale teraz znowu bede ja reanimowal :) ( noga w podloge :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2434 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 14:47

A na forum jest napisane żeby nie dawać cienkich blaszek aluminiowych :)
Sprawdź czy nie masz pozostałości tej blaszki w dolocie.
Najlepiej wstawić około 1mm stalowej bo aluminium się topi, dobrze że wstawiłeś foty będzie dla potomnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 873 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 29 sie 2011, 14:52

YgooR napisał(a):A na forum jest napisane żeby nie dawać cienkich blaszek aluminiowych :)


tyle czytalem a i tak swoje zrobilem :P

YgooR napisał(a):Sprawdź czy nie masz pozostałości tej blaszki w dolocie.


a jak to sprawdzic ?? trzeba kolektor sciagac ?? bo ta gumowa rure co idzie do kolektora tez sciagalem i tam grzebalem a nieiwele juz syfu mi wyszlo bo ostatnio to byla masakra. a kolektor to bede musial sie gdzies przejechac zeby mi go kiedys wyczyscili bo zawsze sie cos znajdzie ze niemam czasu albo pozniej kasy :P a teraz to wstawilem gruba blache i mam nadzieje ze bedzie ok :) jak cos to za miesiac sobie sprawdze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2434 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 14:59

boczek86 napisał(a):a jak to sprawdzic

Najlepiej ściągnąć kolektor, ale jak piszesz że będziesz go czyścił to wtedy sprawdź.
Miejmy nadzieję że się wypaliła cała i jej już nie ma, albo kawałki są gdzieś przylepione do syfu w kolektorze. Na zdjęciach widać że spory kawałek tej blaszki znikł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 873 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez karlo8 » 29 sie 2011, 15:39

tez zaslep[ilem egr ale nie widze adnej ale to zadnej roznicy wiec zamierzam go spowrotem ods;epic gdyz nie powiino sie zaslepiac jak pisza fachowcy gdyz temp spalin podobno roznie i po dluzszym uzywaniu zaslepki moze koszt remontu byc znacznie wiekszy poza tym to podobno on dogrzewa silnik w pierszym stadium jego pracy jak tylko uporam sie z bledem tego czujnika na nim to od razu odslepiam
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 283
Skąd: Łódź; rondo lotników lwowskich
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez boczek86 » 29 sie 2011, 16:56

YgooR napisał(a):Na zdjęciach widać że spory kawałek tej blaszki znikł.


wydaje mi sie ze on sie powoli wypalal a nie ze na raz taki kawal odpadl wiec mysle ze niema tragedii bo wszystko juz dawno przepalone :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2434 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 18:04

boczek86 napisał(a):wydaje mi sie ze on sie powoli wypalal

Mnie też tak się wydaje, jednak czasami lepiej dmuchać na zimne, masz w planach czyszczenie to sprawdź to dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 873 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 18:49

Wyczyść w końcu ten dolot bo tam pewnie zborze już rośnie, a żniwa się kończą <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7277 (15/89)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 19:15

Neonixos666 napisał(a):Wyczyść w końcu ten dolot bo tam pewnie zborze już rośnie

A może on lubi tak naturalnie zarośnięte :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 873 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez karlo8 » 29 sie 2011, 19:21

cytat znaleziony przeze mnie :
...
"Zaślepianie i czyszczenie
Ponieważ kilkaset złotych za nowy zawór to dla niektórych kierowców zdecydowanie za dużo, wielu właścicieli samochodów domaga się jakiegoś znacznie tańszego rozwiązania alternatywnego. W internecie można spotkać się z dwoma koncepcjami w tej mierze.
I tak jedni radzą zaślepić przepływ spalin raz na zawsze. Operacja jest tania, bo wymaga tylko założenia uszczelki wykonanej na obraz i podobieństwo oryginalnej, lecz pozbawionej otworów. Jednocześnie, aby uniknąć zapisu błędów pozostawia się podłączoną wtyczkę.
Zdecydowanie odradzamy takie rozwiązanie, pomimo pozornej jego skuteczności. Wy