Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?

Postprzez YgooR » 28 cze 2011, 15:33

Po uruchomieniu silnika, jego praca regulowana jest przez komputer. Powyżej ~2000 rpm jest zamykany.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 28 cze 2011, 15:55

YgooR napisał(a):W Twoim silniku (na dzień dzisiejszy) nie da się zaślepić bo będą błędy.


Da się zaślepić a nawet prościej zdjąć z niego wężyk od podciśnienia i będzie taki sam efekt czyli żaden a tylko mniej syfu z dolocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazad » 28 cze 2011, 16:31

ech
Ostatnio edytowano 28 lut 2012, 09:56 przez mazad, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 21:15
Posty: 19
Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM

Postprzez Neonixos666 » 28 cze 2011, 16:37

Nic się nie poprawi, ani wzrost mocy ani spadek spalania, jedynie można odczuwać ninimalnie większą elastyczność na niskich obrotach ale to może być złudne, to tylko chodzi o czystość spalin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 28 cze 2011, 18:58

Neonixos666 napisał(a):ale to może być złudne

Dokładnie, jeden będzie czuł 'wow' a drugi rozczarowanie.
Neonixos666 napisał(a):Da się zaślepić a nawet prościej zdjąć z niego wężyk od podciśnienia

A Ty jeździsz z zaślepionym? Bo z tego co pamiętam to jednak miałeś błędy po jakimś czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez marcili » 28 cze 2011, 19:51

Ja zaślepiałem kiedy wszyscy mówili że można bo nie ma w moim EGR czujnika położenia membrany jednakże co pół roku muszę resetować komputer bo wyskakuje ten błąd – ale da się z tym żyć :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 21:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez YgooR » 28 cze 2011, 23:16

marcili napisał(a):Ja zaślepiałem kiedy wszyscy mówili że można bo nie ma w moim EGR czujnika położenia membrany

Jakby był to można zaślepić EGR przy kolektorze ssącym (RF2A).
Jakiś czas temu kilka osób zastanawiało się dlaczego pojawia się błąd w RF4F i doszli do wniosku że komp to jakoś poznaje po temperaturze lub ciśnieniu powietrza w silniku (dokładnie nie pamiętam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 28 cze 2011, 23:18

YgooR napisał(a):A Ty jeździsz z zaślepionym? Bo z tego co pamiętam to jednak miałeś błędy po jakimś czasie.

Ja tylko odłączyłem podciśnienie, a błąd wynikał z niesprawnego przekaźnika świec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 lip 2011, 19:10.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 lip 2011, 19:11.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 lip 2011, 19:11.
Powód: OT

Postprzez mazad » 30 lip 2011, 23:11

Witam. zauważyłem, że w trakcie włączenia się wentylatora od chłodnicy zanika podciśnienie na wężyku od EGR,. Myślałem, że jest to wina delikatnie zwiększających się obrotów, ale dodając delikatnie gazu nie było tego zjawiska. Czy jest to normalne??????? U mnie EGR przestaje być zasysany przy około 2200 – 2300 obrotów.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 21:15
Posty: 19
Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2011, 12:08

mazad napisał(a):U mnie EGR przestaje być zasysany przy około 2200 – 2300 obrotów


to jest prawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 31 lip 2011, 15:09

mazad napisał(a):zauważyłem, że w trakcie włączenia się wentylatora od chłodnicy zanika podciśnienie na wężyku od EGR

Jedną z funkcji EGR jest dogrzewanie silnika ciepłymi spalinami, jak jest zimny.
Jeżeli włącza się wentylator to znaczy że jest potrzebne chłodzenie, a nie dogrzewanie. Dlatego też przymykany jest EGR.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mazad » 1 sie 2011, 06:39

Dziękuje Wam za odpowiedz, już wszystko jasne.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 21:15
Posty: 19
Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM

Postprzez arteek » 11 sie 2011, 17:38

Jezdze bez zaworu EGR, zaslepilem sama rure i czuje duza roznice. Czy to zle?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 17:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez Enzoo » 11 sie 2011, 19:54

YgooR napisał(a):Jedną z funkcji EGR jest dogrzewanie silnika ciepłymi spalinami, jak jest zimny.

To znaczy, że jednak zaślepianie EGR-u nie jest wskazane?.. Szczególnie jak ktoś robi krótkie trasy.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 13:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Neonixos666 » 11 sie 2011, 20:12

jak ktoś robi w zimę krótkie trasy to mu EGR nie pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 11 sie 2011, 22:32

Neonixos666 napisał(a):jak ktoś robi w zimę krótkie trasy to mu EGR nie pomoże.

To prawda, jak jest zimno to i EGR nie pomoże. Inżynierowie musieli wstawić takie ustrojstwo jak EGR, więc przypisali mu jakieś dodatkowe funkcje, ale jak duży wpływ ma na temperaturę to ciężko powiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 11 sie 2011, 22:41

Zawsze ciepłe powietrze w zimę sprzyja bo silnik bardziej miękko chodzi i lepiej odpala, ale za to mocy mniej, EGR daje ciepłe spaliny które fakt ogrzewają powietrze ale na krótkich odcinkach to nie pomoże szybszemu rozgrzewaniu się silnika. Lepszy efekt jest zasłonięcie intercoolera żeby nie chłodził powietrza, a w mazda3 widziałem że jest system ominięcia IC i bezpośrednio z turbo powietrze idzie do kolektora a pewnie po osiągnięciu jakiejś temperatury powietrze idzie przez IC

Bodajże w comprexach była świeca w dolocie która podgrzewała powietrze wpadające do silnika i to miało sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323