Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?

Postprzez karlo8 » 29 sie 2011, 21:06

a no widzisz i nie moge tego rozgrysc czemu sie zalacza blad a jak wcisne ta igle od czujnika wzniosu to gasnie

a kiedys mialem tak ze jak jechalem trasa i przyspieszalem do ok 3 tys obr to zaczelo sie falowanie mocy folgowal i przyspieszal na jednostajnym gazie ale tak delikatnie ale ja czulem wyraznie jak traci i nabiera moc po czym z kolega wyciaglismy zawor egr wyczyscilismy porzaadnie zawor i dolot i problem znikl ale to wlasnie miganie jest dla mnie dziwnie i nie jasne
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez karlo8 » 29 sie 2011, 21:09

i wlasnie ten blad wskazuje ten czujnik umieszczony na zaworze bo jak odkrece go i wcisnie ta igielke blad znika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 21:23

jak chcesz coś dopisać to edytuj post a nie pisz następnego.

Z tego co piszesz to sam zawór nie stanowi problemu a zaworki które nim sterują pod puszką filtra i tam bym radził szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 21:38

O błędzie EGR jest już kilka tematów, kolego karlo8 poczytaj, a na pewno znajdziesz interesujące Ciebie informacje.
Ten temat dotyczy zaślepiania EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 21:43

YgooR napisał(a):Ten temat dotyczy zaślepiania EGR.


i tego się trzymajmy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 29 sie 2011, 21:57

sluchajcie jak bym wiedzial jak edytowac to bym zrobil jestem tu pierwszy raz w zyciu i jak rozwiaze problem pewnie ostatni wiec nie krzyczcie na mnie ze cos zle robie bo sie na tym nie znam znalazlem cos w google i napisalem kolega Neonixos666 ciut mi pomogl i jemu za to dziekuje a przeszukalem forum 1000 razy i akurat mojego problemu nie ma. przepraszam

a gdzie sa te zaworki czy one sa wymienne jakos gdzie ich szukac pod jaka puszka . dziekuje i przepraszam
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 22:10

karlo8 napisał(a):sluchajcie jak bym wiedzial jak edytowac to bym zrobil jestem tu pierwszy raz w zyciu

Ale tu na Ciebie nikt nie krzyczy, staramy się Tobie pomóc, a zwróciłem Ci uwagę żebyś nie zaśmiecał tego tematu ponieważ później inni nowi użytkownicy mają problemy z odnalezieniem informacji.
Wpisz w wyszukiwarkę w dziale DITD "0403" to też jest kod błędu EGR.
Temat możesz ciągnąć dalej, ale rób to w temacie o błędach EGR.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 22:14

karlo8 napisał(a):i jak rozwiaze problem pewnie ostatni


oby nie bo jest tu tyle ciekawych informacji że polecam poczytać to forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 12:43

jak wygladaja te zaworki spod puszki?
i co to jrst i do czego sluzy jakis solenoid
gdzie on sie znajguje
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 20:51

Chciałem nawiązać do zaślepiania EGR w RF4F i powstającego błędu.
Znalazłem wypowiedź na forum guru od silników Mazdy czyli maxkls, mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko.

"Mialem ten sam problem w silniku RF4F mazda 626. Przy zaslepionym zaworze egr systematycznie przychodzil blad "usterka egr". Blad przestal przychodzic po odslepieniu egr. Mozna sie zastanawiac dlaczego? W silniku RF2F zawor egr ma czujnik polozenia zaworu wiec wstawiajac zaslepke oszukujemy komputer w ten sposob, dla komputera zawor jest sprawny ,poniewaz przychodzi sygnal z czujnika polozenia, ze zawor jest otwarty lub nie pomimo iz spaliny przez niego nie przeplywaja, natomiast w silniku RF4F nie ma na zaworze egr czujnika polozenia zaworu. Do tego dochodza jeszcze przepustnice na 4 zaworach dolotowych i glowna na kolektorze ssacym / nawiasem mowiac solenoidy przedstawione na zdjeciu steruja wspomnianymi powyzej przepustnicami a nie zaworem egr przynajmniej w mazdzie 626 i silniku RF4F, jeden kosztuje ok 450zl/ Za wykrywanie nieotwierania sie zaworu egr w przypadku RF4F wg mnie bedzie bedzie odpowiedzialny czujnik cisnienia pomiedzy intercolerem a kolektorem ssacym. Przesterowanie wspomnianych przepustnic jest scisle powiazane z otwarciem i zamknieciem egr. Blad ten u mnie przychodzil jak wspomnialem systematycznie i tylko na wolnych obrotach ale denerwowalo mnie to ciagle resetowanie komputera. Prawdopodobnie zapisane sa w kompuetrze wartosci cisnien jakie powinny panowac w kolektorze, a jakie sa w rzeczywistoci + pewne odchylki, gdy rozchodzi sie to poza pewne wartosci wowczas przychodzi blad o usterce egr"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 1 wrz 2011, 20:54

to dlatego komputer w RF4F mimo że nie ma czujnika położenia zaworu egr wyświetla błąd, a ja się zastanawiałem nad tym no :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 20:57

A jak Ci pisałem że będzie błąd to nie wierzyłeś, po prostu brakowało mi autorytetu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez xANDy » 7 gru 2011, 21:31

To znaczy, że może trzeba wyczyścić fizycznie cały dolot od IC do zaworów – i wtedy przepływy będą się zgadzać...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez YgooR » 8 gru 2011, 03:00

xANDy napisał(a):może trzeba wyczyścić fizycznie cały dolot od IC do zaworów – i wtedy przepływy będą się zgadzać...?

Jeżeli przy niezaślepionym zaworze błędu brak, a pojawia się przy zaślepionym to wyczyszczenie tu chyba niewiele może pomóc. Myślę że jest jakaś tolerancja ilości przepływającego powietrza, ale różnica z zaślepionym EGR jest zbyt duża. Wielu właścicieli z zaślepionym EGR (RF4F) ma porządek w dolocie i błąd też mają.

Miło Cie widzieć na forum, oj brakowało Twojej obecności :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez xANDy » 8 gru 2011, 16:08

Przepływające spaliny powodują tworzenie podciśnienia – tak działa np. pistolet do farb itp. urządzenia. Więc cały układ jest tak skalibrowany, że komputer dostaje średnią wynikową tych kilku elementów – przy prawidłowych wszystkich elementach i przepływach informacje mieszczą się w bardzo określonym zakresie danych. Jeśli gdzieś coś jest nie tak – to przepływ i samo "zasysanie" powoduje zafałszowania odczytów. Dlatego w wielu silnikach (szczególnie nowszych) zaślepienie EGR powoduje od razu błąd na desce.
Naprawa? przywrócić wszystko do stanu fabrycznego – czyli czyszczenie wszystkiego co się da a czasem i wymiana samego EGR...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez YgooR » 8 gru 2011, 17:23

xANDy napisał(a):czyszczenie wszystkiego co się da a czasem i wymiana samego EGR...

Masz rację, ale problem dotyczył migającej kontrolki przy zaślepionym EGR, powód zaślepienia – utrzymanie w czystości kolektora ssącego i dyskusyjna poprawa osiągów.
Dotyczy oczywiście RF4F bo w RF2A tego problemu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 8 gru 2011, 17:43

W RF2A – jest :) jeśli odmówi posłuszeństwa sterowanie z ECU a egr jest z kostka lub/i padnie czujnik położenia w zaworze (ten grzybek na górze, plastikowy trzpień) czasem pomaga podłożenie podkładki dystansowej pod owe 3 śrubki na górze)
Kolejną rzeczą są solenoidy, węże – ale tu już wchodzimy w temat wszystko i nic :P
Także w RF2A poprzez sam zawór egr rowniez moze zapalic sie glow :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 21:39

U mnie coś dziwnie się stało, bo kiedyś jak nie miałem podłączonego podciśnienia do egr to po jakimś czasie wywalało błąd, szczególnie przy ostrzejszej jeździe. Natomiast z pół roku nie pokazuje się błąd egr a mam odłączone podciśnienie i obojętnie jak jeżdżę nie wywala błędu. Może komp się przyzwyczaił :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilk28 » 15 gru 2011, 22:50

Panowie a podkładka z miedzi może być bo jest lepsza od aluminium. Chyba że ja nie znam się:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez mircho » 12 sty 2012, 16:41

Czy po odkręceniu rurki do EGR'a od kolektora wdechowego da się ją wyjąć razem z zaworem?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323