Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?
Po uruchomieniu silnika, jego praca regulowana jest przez komputer. Powyżej ~2000 rpm jest zamykany.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
YgooR napisał(a):W Twoim silniku (na dzień dzisiejszy) nie da się zaślepić bo będą błędy.
Da się zaślepić a nawet prościej zdjąć z niego wężyk od podciśnienia i będzie taki sam efekt czyli żaden a tylko mniej syfu z dolocie.
Nic się nie poprawi, ani wzrost mocy ani spadek spalania, jedynie można odczuwać ninimalnie większą elastyczność na niskich obrotach ale to może być złudne, to tylko chodzi o czystość spalin.
Neonixos666 napisał(a):ale to może być złudne
Dokładnie, jeden będzie czuł 'wow' a drugi rozczarowanie.
Neonixos666 napisał(a):Da się zaślepić a nawet prościej zdjąć z niego wężyk od podciśnienia
A Ty jeździsz z zaślepionym? Bo z tego co pamiętam to jednak miałeś błędy po jakimś czasie.
marcili napisał(a):Ja zaślepiałem kiedy wszyscy mówili że można bo nie ma w moim EGR czujnika położenia membrany
Jakby był to można zaślepić EGR przy kolektorze ssącym (RF2A).
Jakiś czas temu kilka osób zastanawiało się dlaczego pojawia się błąd w RF4F i doszli do wniosku że komp to jakoś poznaje po temperaturze lub ciśnieniu powietrza w silniku (dokładnie nie pamiętam).
YgooR napisał(a):A Ty jeździsz z zaślepionym? Bo z tego co pamiętam to jednak miałeś błędy po jakimś czasie.
Ja tylko odłączyłem podciśnienie, a błąd wynikał z niesprawnego przekaźnika świec
Witam. zauważyłem, że w trakcie włączenia się wentylatora od chłodnicy zanika podciśnienie na wężyku od EGR,. Myślałem, że jest to wina delikatnie zwiększających się obrotów, ale dodając delikatnie gazu nie było tego zjawiska. Czy jest to normalne??????? U mnie EGR przestaje być zasysany przy około 2200 – 2300 obrotów.
- Od: 8 mar 2011, 22:15
- Posty: 19
- Auto: MAZDA 626 2000r. 2.0 DITD. 100KM
mazad napisał(a):U mnie EGR przestaje być zasysany przy około 2200 – 2300 obrotów
to jest prawidłowo.
mazad napisał(a):zauważyłem, że w trakcie włączenia się wentylatora od chłodnicy zanika podciśnienie na wężyku od EGR
Jedną z funkcji EGR jest dogrzewanie silnika ciepłymi spalinami, jak jest zimny.
Jeżeli włącza się wentylator to znaczy że jest potrzebne chłodzenie, a nie dogrzewanie. Dlatego też przymykany jest EGR.
Pozdrawiam
YgooR napisał(a):Jedną z funkcji EGR jest dogrzewanie silnika ciepłymi spalinami, jak jest zimny.
To znaczy, że jednak zaślepianie EGR-u nie jest wskazane?.. Szczególnie jak ktoś robi krótkie trasy.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
jak ktoś robi w zimę krótkie trasy to mu EGR nie pomoże.
Neonixos666 napisał(a):jak ktoś robi w zimę krótkie trasy to mu EGR nie pomoże.
To prawda, jak jest zimno to i EGR nie pomoże. Inżynierowie musieli wstawić takie ustrojstwo jak EGR, więc przypisali mu jakieś dodatkowe funkcje, ale jak duży wpływ ma na temperaturę to ciężko powiedzieć.
Zawsze ciepłe powietrze w zimę sprzyja bo silnik bardziej miękko chodzi i lepiej odpala, ale za to mocy mniej, EGR daje ciepłe spaliny które fakt ogrzewają powietrze ale na krótkich odcinkach to nie pomoże szybszemu rozgrzewaniu się silnika. Lepszy efekt jest zasłonięcie intercoolera żeby nie chłodził powietrza, a w mazda3 widziałem że jest system ominięcia IC i bezpośrednio z turbo powietrze idzie do kolektora a pewnie po osiągnięciu jakiejś temperatury powietrze idzie przez IC
Bodajże w comprexach była świeca w dolocie która podgrzewała powietrze wpadające do silnika i to miało sens.
Bodajże w comprexach była świeca w dolocie która podgrzewała powietrze wpadające do silnika i to miało sens.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości