Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?
a no widzisz i nie moge tego rozgrysc czemu sie zalacza blad a jak wcisne ta igle od czujnika wzniosu to gasnie
a kiedys mialem tak ze jak jechalem trasa i przyspieszalem do ok 3 tys obr to zaczelo sie falowanie mocy folgowal i przyspieszal na jednostajnym gazie ale tak delikatnie ale ja czulem wyraznie jak traci i nabiera moc po czym z kolega wyciaglismy zawor egr wyczyscilismy porzaadnie zawor i dolot i problem znikl ale to wlasnie miganie jest dla mnie dziwnie i nie jasne
a kiedys mialem tak ze jak jechalem trasa i przyspieszalem do ok 3 tys obr to zaczelo sie falowanie mocy folgowal i przyspieszal na jednostajnym gazie ale tak delikatnie ale ja czulem wyraznie jak traci i nabiera moc po czym z kolega wyciaglismy zawor egr wyczyscilismy porzaadnie zawor i dolot i problem znikl ale to wlasnie miganie jest dla mnie dziwnie i nie jasne
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
jak chcesz coś dopisać to edytuj post a nie pisz następnego.
Z tego co piszesz to sam zawór nie stanowi problemu a zaworki które nim sterują pod puszką filtra i tam bym radził szukać.
Z tego co piszesz to sam zawór nie stanowi problemu a zaworki które nim sterują pod puszką filtra i tam bym radził szukać.
O błędzie EGR jest już kilka tematów, kolego karlo8 poczytaj, a na pewno znajdziesz interesujące Ciebie informacje.
Ten temat dotyczy zaślepiania EGR.
Ten temat dotyczy zaślepiania EGR.
YgooR napisał(a):Ten temat dotyczy zaślepiania EGR.
i tego się trzymajmy
sluchajcie jak bym wiedzial jak edytowac to bym zrobil jestem tu pierwszy raz w zyciu i jak rozwiaze problem pewnie ostatni wiec nie krzyczcie na mnie ze cos zle robie bo sie na tym nie znam znalazlem cos w google i napisalem kolega Neonixos666 ciut mi pomogl i jemu za to dziekuje a przeszukalem forum 1000 razy i akurat mojego problemu nie ma. przepraszam
a gdzie sa te zaworki czy one sa wymienne jakos gdzie ich szukac pod jaka puszka . dziekuje i przepraszam
a gdzie sa te zaworki czy one sa wymienne jakos gdzie ich szukac pod jaka puszka . dziekuje i przepraszam
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a):sluchajcie jak bym wiedzial jak edytowac to bym zrobil jestem tu pierwszy raz w zyciu
Ale tu na Ciebie nikt nie krzyczy, staramy się Tobie pomóc, a zwróciłem Ci uwagę żebyś nie zaśmiecał tego tematu ponieważ później inni nowi użytkownicy mają problemy z odnalezieniem informacji.
Wpisz w wyszukiwarkę w dziale DITD "0403" to też jest kod błędu EGR.
Temat możesz ciągnąć dalej, ale rób to w temacie o błędach EGR.
Pozdrawiam
karlo8 napisał(a):i jak rozwiaze problem pewnie ostatni
oby nie bo jest tu tyle ciekawych informacji że polecam poczytać to forum.
Chciałem nawiązać do zaślepiania EGR w RF4F i powstającego błędu.
Znalazłem wypowiedź na forum guru od silników Mazdy czyli maxkls, mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko.
"Mialem ten sam problem w silniku RF4F mazda 626. Przy zaslepionym zaworze egr systematycznie przychodzil blad "usterka egr". Blad przestal przychodzic po odslepieniu egr. Mozna sie zastanawiac dlaczego? W silniku RF2F zawor egr ma czujnik polozenia zaworu wiec wstawiajac zaslepke oszukujemy komputer w ten sposob, dla komputera zawor jest sprawny ,poniewaz przychodzi sygnal z czujnika polozenia, ze zawor jest otwarty lub nie pomimo iz spaliny przez niego nie przeplywaja, natomiast w silniku RF4F nie ma na zaworze egr czujnika polozenia zaworu. Do tego dochodza jeszcze przepustnice na 4 zaworach dolotowych i glowna na kolektorze ssacym / nawiasem mowiac solenoidy przedstawione na zdjeciu steruja wspomnianymi powyzej przepustnicami a nie zaworem egr przynajmniej w mazdzie 626 i silniku RF4F, jeden kosztuje ok 450zl/ Za wykrywanie nieotwierania sie zaworu egr w przypadku RF4F wg mnie bedzie bedzie odpowiedzialny czujnik cisnienia pomiedzy intercolerem a kolektorem ssacym. Przesterowanie wspomnianych przepustnic jest scisle powiazane z otwarciem i zamknieciem egr. Blad ten u mnie przychodzil jak wspomnialem systematycznie i tylko na wolnych obrotach ale denerwowalo mnie to ciagle resetowanie komputera. Prawdopodobnie zapisane sa w kompuetrze wartosci cisnien jakie powinny panowac w kolektorze, a jakie sa w rzeczywistoci + pewne odchylki, gdy rozchodzi sie to poza pewne wartosci wowczas przychodzi blad o usterce egr"
Znalazłem wypowiedź na forum guru od silników Mazdy czyli maxkls, mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko.
"Mialem ten sam problem w silniku RF4F mazda 626. Przy zaslepionym zaworze egr systematycznie przychodzil blad "usterka egr". Blad przestal przychodzic po odslepieniu egr. Mozna sie zastanawiac dlaczego? W silniku RF2F zawor egr ma czujnik polozenia zaworu wiec wstawiajac zaslepke oszukujemy komputer w ten sposob, dla komputera zawor jest sprawny ,poniewaz przychodzi sygnal z czujnika polozenia, ze zawor jest otwarty lub nie pomimo iz spaliny przez niego nie przeplywaja, natomiast w silniku RF4F nie ma na zaworze egr czujnika polozenia zaworu. Do tego dochodza jeszcze przepustnice na 4 zaworach dolotowych i glowna na kolektorze ssacym / nawiasem mowiac solenoidy przedstawione na zdjeciu steruja wspomnianymi powyzej przepustnicami a nie zaworem egr przynajmniej w mazdzie 626 i silniku RF4F, jeden kosztuje ok 450zl/ Za wykrywanie nieotwierania sie zaworu egr w przypadku RF4F wg mnie bedzie bedzie odpowiedzialny czujnik cisnienia pomiedzy intercolerem a kolektorem ssacym. Przesterowanie wspomnianych przepustnic jest scisle powiazane z otwarciem i zamknieciem egr. Blad ten u mnie przychodzil jak wspomnialem systematycznie i tylko na wolnych obrotach ale denerwowalo mnie to ciagle resetowanie komputera. Prawdopodobnie zapisane sa w kompuetrze wartosci cisnien jakie powinny panowac w kolektorze, a jakie sa w rzeczywistoci + pewne odchylki, gdy rozchodzi sie to poza pewne wartosci wowczas przychodzi blad o usterce egr"
to dlatego komputer w RF4F mimo że nie ma czujnika położenia zaworu egr wyświetla błąd, a ja się zastanawiałem nad tym no
A jak Ci pisałem że będzie błąd to nie wierzyłeś, po prostu brakowało mi autorytetu
To znaczy, że może trzeba wyczyścić fizycznie cały dolot od IC do zaworów – i wtedy przepływy będą się zgadzać...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):może trzeba wyczyścić fizycznie cały dolot od IC do zaworów – i wtedy przepływy będą się zgadzać...?
Jeżeli przy niezaślepionym zaworze błędu brak, a pojawia się przy zaślepionym to wyczyszczenie tu chyba niewiele może pomóc. Myślę że jest jakaś tolerancja ilości przepływającego powietrza, ale różnica z zaślepionym EGR jest zbyt duża. Wielu właścicieli z zaślepionym EGR (RF4F) ma porządek w dolocie i błąd też mają.
Miło Cie widzieć na forum, oj brakowało Twojej obecności
Pozdrawiam
Przepływające spaliny powodują tworzenie podciśnienia – tak działa np. pistolet do farb itp. urządzenia. Więc cały układ jest tak skalibrowany, że komputer dostaje średnią wynikową tych kilku elementów – przy prawidłowych wszystkich elementach i przepływach informacje mieszczą się w bardzo określonym zakresie danych. Jeśli gdzieś coś jest nie tak – to przepływ i samo "zasysanie" powoduje zafałszowania odczytów. Dlatego w wielu silnikach (szczególnie nowszych) zaślepienie EGR powoduje od razu błąd na desce.
Naprawa? przywrócić wszystko do stanu fabrycznego – czyli czyszczenie wszystkiego co się da a czasem i wymiana samego EGR...
Naprawa? przywrócić wszystko do stanu fabrycznego – czyli czyszczenie wszystkiego co się da a czasem i wymiana samego EGR...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):czyszczenie wszystkiego co się da a czasem i wymiana samego EGR...
Masz rację, ale problem dotyczył migającej kontrolki przy zaślepionym EGR, powód zaślepienia – utrzymanie w czystości kolektora ssącego i dyskusyjna poprawa osiągów.
Dotyczy oczywiście RF4F bo w RF2A tego problemu nie ma.
W RF2A – jest jeśli odmówi posłuszeństwa sterowanie z ECU a egr jest z kostka lub/i padnie czujnik położenia w zaworze (ten grzybek na górze, plastikowy trzpień) czasem pomaga podłożenie podkładki dystansowej pod owe 3 śrubki na górze)
Kolejną rzeczą są solenoidy, węże – ale tu już wchodzimy w temat wszystko i nic
Także w RF2A poprzez sam zawór egr rowniez moze zapalic sie glow
Kolejną rzeczą są solenoidy, węże – ale tu już wchodzimy w temat wszystko i nic
Także w RF2A poprzez sam zawór egr rowniez moze zapalic sie glow
U mnie coś dziwnie się stało, bo kiedyś jak nie miałem podłączonego podciśnienia do egr to po jakimś czasie wywalało błąd, szczególnie przy ostrzejszej jeździe. Natomiast z pół roku nie pokazuje się błąd egr a mam odłączone podciśnienie i obojętnie jak jeżdżę nie wywala błędu. Może komp się przyzwyczaił
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości