Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?

Postprzez Irek.k » 22 sty 2012, 22:45

Jakoś nie "widzę" kontroli EGR poprzez pomiar prądu pobieranego przez zawór.
Żeby tego dokonać potrzebne jest stabilne podciśnienie, jego wahania mogły by wpłynąć na odczyt.
Szczelny zawór upustowy (otwierany żeby EGR się zamknął), jego nieszczelność wpłynie na wartość podciśnienia.
Tłoczek EGR nie mógłby zostać otwarty do końca, żeby spaliny poruszające tym tłoczkiem mogły mieć wpływ na podciśnienie w zaworze.
Prąd badany na zaworze byłby impulsowy ze względu na impulsowe ciśnienie w układzie wydechowym.
Nieszczelność lub przytkanie układu wydechowego miałaby wpływ na wyniki pomiaru.
Budowa zewnętrzna zaworu sugeruje na otwieranie poprzez przesuwający się tłoczek, który blokuje lub odblokowuje przepust pomiędzy jego końcówkami ciśnieniowymi. Przy takiej budowie ciśnienie lub podciśnienie w nim występujące nie ma większego wpływu na pobór prądu.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 23:22

mircho napisał(a): Pozostaje np. pomiar temperatury lub zawartości co2 po zmieszaniu spalin z powietrzem.


nic tego nie bada bo nie ma sondy w wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mircho » 23 sty 2012, 12:25

Neonixos666 napisał(a):nic tego nie bada bo nie ma sondy w wydechu.

Chodziło mi o pomiar za egr'em. Gdybym miał zaprojektować układ monitorowania prawidłowej pracy zaworu bez czujnika położenia, to mierzyłbym tam temperaturę. Spaliny przechodzące przez otwarty zawór mają temperaturę dużo wyższą niż powietrze w dolocie. Gdy zawór ma sygnał "otwórz" a temperatura nie wzrasta, to znaczy, że się nie otworzył. Odwrotnie przy zamknięciu.

@xANDy
Przez solenoidy powietrze przepływa tylko do czasu wytworzenia podciśnienia ("wyssania" powietrza do pompy) i później, jeśli układ jest szczelny, nic się nie dzieje. Podciśnienie otwiera zawór EGR i jeśli jest on sprawny, to czy przez zawór coś płynie czy nie, to ani dla wartości podciśnienia, ani tym bardziej na prąd obwodu cewek nie wpływa.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 16:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2012, 16:59

mircho napisał(a):Chodziło mi o pomiar za egr'em. Gdybym miał zaprojektować układ monitorowania prawidłowej pracy zaworu bez czujnika położenia, to mierzyłbym tam temperaturę. Spaliny przechodzące przez otwarty zawór mają temperaturę dużo wyższą niż powietrze w dolocie. Gdy zawór ma sygnał "otwórz" a temperatura nie wzrasta, to znaczy, że się nie otworzył. Odwrotnie przy zamknięciu.


również w kolektorze dolotowym nie ma żadnego czujnika temp. Jest tylko przed kolektorem (w 626 na rurze, a w 323 w intercoolerze)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 24 sty 2012, 08:56

http://www.kovsh.com/media/library/231/ ... C02V3D.pdf strona 40 (54 w pdf).
Osobiście nie znam tego języka, może ktoś z Was tam coś mądrego wyczyta ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 19:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez matti82 » 24 paź 2012, 09:11

Wytłumaczcie proszę laikowi, jak sprawdzić czy jest podciśnienie w wężyku do EGR czy go nie ma?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 17:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2012, 15:36

juzeff napisał(a):Wytłumaczcie proszę laikowi, jak sprawdzić czy jest podciśnienie w wężyku do EGR czy go nie ma?


przykładasz palec i czujesz czy zasysa powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 2 gru 2012, 20:22

Dwa razy już zaślepiałem EGR'a blaszką ....za pierwszym razem blaszka aluminiowa ,okazala sie wypalona – trudno powiedziec po jakim czasie czy po 100 km czy po 1000 km , przypadkowo sprawdzajac to wymienilem blaszke na inną grubą ocynkowaną , ostatnio sprawdzilem znowu okazala sie wypalona !!
Nie jestem w stanie powiedziec ile kilometrow przejechalem zanim wypalila sie dziura.
Postanowiłem zrobić zaślepkę z dużej podkładki azbestowej ( tego akurat nie da sie wypalic) po 400 km , wszystko dobrze zaślepione .
Obawiam sie ,ze w 90 % przypadkow zaślepki z blaszek wypalają sie po ok. 500 km i ludzie myślą ze mają zaślepione ,a wcale tak nie jest.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 21:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez karlo8 » 23 kwi 2013, 17:25

wlasnie sie zastanawiam czy zaslepic czy nie

– zastanawiam sie czy te solenoidy dzialaja na zasadzie przepusci podcisnienie albo nie przepuszczaj
czy na zasadzie ze co chwile przepuszcza wieksza badz mniejsza dawke powietrza
chodzi mi o to czy aby sprawdzic solenoid wystarczy sprawdzic czy za nim jest podcisnienie na
wolnych obrotach czy potrzeba zmierzyc to inaczej czy wartosc cisnienia jest odpowiednia (czyli nie dziala on w pozycji on/off) ale takrze posrednie wartosci

– skoro solenoid dziala na zasadzie wlacz przeplyw i go wylacz, to czemu sa 2 sztuki a nie jeden ?

– druga rzecz u mnie przy zamknietym zaworze jest niewielka luka na zaworze egr patrzac pod slonce dosc duzo swieci przez ten grzybek

czy to jest normalne jak w gaznikach ze zawsze ciutke jest otwarty na zamknietym zaworze czy to uszkodzenie juz zaworu i trezzba by go zaslepic
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Dolson » 24 kwi 2013, 16:05

[quote="xANDy"]

Ja nie jestem wyrocznią i ja nie projektowałem tego układu, ale na 98% tak to działa. Stąd tak wielkie problemy po czasie, gdy nawala po troszku każdy z elementów (zużycie, zabrudzenie) i bywa wtedy, że wszystkie części trzeba wymienić na nowe... :(

http://www.mazda-speed.com/forum2/index ... ic=21621.0

Ktoś próbował reanimować solenoidy w ten sposób?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 10:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez Fyjo » 22 cze 2013, 14:12

Witam! Planuję kupić Mazdę 3 z silnikiem 1.6 diesel, autko w stanie bdb, wnętrze zadbane, nic nie zniszczone, tylko jest błąd na silniku.
Dowiedziałem się od sprzedawcy, że jest zaślepiony zawór EGR, i mam z tym pewne obawy, czy jest sens kupować takie auto, sprawdzać je pod komputerem, a jak już kupię, to usunąć błąd czy kupić cały zawór i zamontować go..
Cena jest okazyjna jak za auto w takim stanie, nie jeździłem nim jeszcze, ale odpalał ładnie i kręciłem nim do około 2k, nie wyglądało na bite, i o dziwo nie miało rdzy, której się obawiałem najbardziej.

Oczywiście przed zakupem autko podepnę pod komputer sprawdzić czy to jest na pewno EGR, ale czy jest sens interesować się takim autem, które miało zaślepiony ten zawór, czy silnik będzie zniszczony?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
Fyjo
 

Postprzez krisuwodzien » 18 lip 2013, 20:13

witam.
postanowiłem dziś zaślepić EGR w 1.5 BA ponieważ nie ma kostki do wpięcia w egr ( nie mam pojęcia gdzie sie podziała) po złożeniu i jeździe próbnej mam odczucie spadku mocy. Kilka dni temu regulowałem TPS wydawało mi się że wszystko jest elegancko bo napięcia w odpowiednim zakresie, ale po tym ustawieniu nie jeździłem dużo. Myślicie, że spadek mocy spowodowany jest tym EGR-em czy powinienem szukać gdzieś indziej ?
krisuwodzien
 

Postprzez seba626 » 19 lip 2013, 18:35

piszesz nie w tym dziale, to dzial DITD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 10:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez abudabdi » 23 paź 2013, 21:21

Witam posiadam mazdę 626 gf 2.0l +lpg i sam osobiście zaślepiłem ERG jest to proces bardzo łatwy koszt ok. 5 gr i 15 min. roboty odkręcamy osłonę kolektora wylotowego , widać cienką rurkę wychodzącą z kolektora odkręcamy ją i wkładamy tam bodajże 5 gr. i całość skręcamy oto cała filozofia cieszymy się czystym dolotem <jupi>zrobiłem 30000 i nadal trzyma papa
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323