uruchomienie auta – proszę o pomoc 323 2.0 DiTD (ROZWIĄZANE!)

Postprzez rudyrydz » 28 sie 2015, 21:48

Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem mazdy 323f 2.0 DiTD 90 kucy. Rocznik 99.
Mam problem z nią, zrobiłem przypadkowo zwarcie na załączonym silniku, zwarły mi się nadcięte kable od
zaworu SPV i auto zgasło.
Od tego czasu nie odpala, nie podaje paliwa na wtryski- ani kropelki.
Nagrałem filmik z błędami wymiganymi, za cholerę nie wiem jak je czytać.
Pomoże ktoś?
Link do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=0axj5nd ... e=youtu.be

Edit: po odkręceniu lekko wtrysku nic nie leci podczas rozruchu, nie chwyta na plaka ani na holowanie.


z góry dzięki!
Ostatnio edytowano 12 wrz 2015, 20:26 przez rudyrydz, łącznie edytowano 5 razy
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez tadziol » 28 sie 2015, 22:17

A ten samochodzik z kluczykiem to jakoś zgasnąć nie chce....
PCM wydał ostatnie tchnienie i odszedł w momencie zwarcia do krainy wiecznych wtrysków. :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rudyrydz » 28 sie 2015, 22:21

No własnie nie pamiętam czy wcześniej na zapłonie też nie świecił kluczyk a odpalał od strzała zimny czy ciepły.
A ten PCM to co to takiego? Główny komputer?
Błędy wskazują uszkodzony komp czy coś jeszcze?
Sorki za laickie pytania :) i dzięki Tadziol za szybką odp :)
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez tadziol » 28 sie 2015, 22:30

rudyrydz napisał(a):PCM to co to takiego?
Sam sobie odpowiedziałeś :
rudyrydz napisał(a):Główny komputer

Dobranoc papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rudyrydz » 28 sie 2015, 22:46

Ok, dzięki za pomoc.
Zastanawiam się czy zmieniając komputer muszę kupić cały "zestaw startowy"
czyli komp + stacyjka z immobiliserem czy coś jeszcze.
Po samej podmianie PCM auto raczej nie odpali?
Komputer, stacyjka + co jeszcze jest potrzebne do odpalenia madzi?

Kurka wódka, chciałby w miarę szybko odpalić maździne :)
EDIT: mam rozumieć, że komputer musi być RF2F?
Czy może być np z mazdy 323f 2.0 DiTD RF4F poliftowej?
Nie chiałbym popełnić błędu przy zakupie

Dopisano 29 sie 2015, 22:16:

Panowie.
Komputer ze stacyjką i kostką immo przełożone.
Kluczyk zgasł, ale auto dalej nie odpala.
Za to jest mniej błędów wymiganych.

https://www.youtube.com/watch?v=BGTIyw6 ... e=youtu.be

Co oznacza ten błąd? to jest 1 błąd czy więcej? <co?>
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2015, 11:20

jeden błąd i jest to chyba P0180
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rudyrydz » 30 sie 2015, 11:25

gdzie mogę znaleźć opis błędów, ewentualnie co on oznacza?

Edit, doczytałem, że jest to czujnik temp. paliwa. Czy to może unieruchomić auto?
Gdzie się znajduje ten czujnik?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2015, 20:49

Nie wiem dokładnie czy to może unieruchomić auto ale czujnik temp paliwa jest na pompie wtryskowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 31 sie 2015, 21:29

Sam czujnik nie powinien unieruchomić auta, możesz odłączyć całkiem wtyczkę od niego i spróbować zapalić. Na moje problem jest jeszcze gdzieś, może tutaj :
rudyrydz napisał(a):Mam problem z nią, zrobiłem przypadkowo zwarcie na załączonym silniku, zwarły mi się nadcięte kable od
zaworu SPV i auto zgasło.


Aha, wyciągnąłem z manuala o P0180, masz w PDFie.
Załączniki
P0180.pdf
(78.88 KiB) Pobrane 52 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 31 sie 2015, 23:33

Okazało się, że krzywo wkręciłem zawór spv po czyszczeniu i zjechałem gwint na zaworze i w głowiczce pompy... <glupek2> po kiego grzyba to robiłem <glupek2>
Zawór nie był więc wkręcony do końca więc nie dziwota, że nie odpalał.
Mam już głowiczke z zaworem używkę, jutro dam do założenia (już łap nie wpycham).
Dam oczywiście znać jak odpali bądź (tfu tfu) nie odpali

Dopisano 1 wrz 2015, 22:13:

Po wymianie głowiczki z zaworem spv dalej nie odpala. Nie puszcza na wtryski.
Po podaniu na krótko napięcia z akumulatora na SPV odpala, oczywiście ciężko utrzymać go na równych obrotach ale jak się dozuje napięcie co ok. 2 sekundy to sobie jakoś pyka silnik.
Podsumowując:
-nowy komp + immo + stacyjka cały zestaw wymienione
-sterownik pompy ten pod filtrem powietrza wymieniony
-głowiczka z SPV wymieniona, na krótko pali.

Co zauważyłem:
-przekaźnik ten zielony obok B5B4 świrował-na zapłonie nie pyknął i nie zapaliła się kontrolka świec
Po poruszaniu nim zaskoczył i na zapłonie zaświeciła się na chwilę spiralka, czyli ok.

Od czego jest ten zielony przekaźnik? Zepsuty może nie dać napięcia na SPV?
JAK SPIĄĆ STYKI NA KRÓTKO od tego przekaźnika? PROSZĘ O SCHEMACIK CO Z CZYM POŁĄCZYĆ !!!
Również proszę!! Schemat połączenia na krótko przekaźnika B5B4 !!

POMÓŻCIE!! Zdesperowany ... AAAAAAAAAAAAAA !!!! <płacze>

Dopisano 1 wrz 2015, 22:18:

Ewentualnie jest ktoś z okolic Żywca , Bielska z kim mogłbym sie umówić na podmianę przekaźników B5B4 i tego obok zielonego?
Albo może jest ktoś kumaty z tych okolic i by zajrzał do madzi?


Edit: cytat z elektrody
no i sprawa się w końcu wyjaśniła. bardzo długo to trwało ale w końcu samochód jeździ.kupiłem drugą pompę ale byłem ciekaw co się popsuło w stare bo ci do których woziłem stwierdzali że albo jest walnięty tłoko rozdzielacz albo zawór spv. po zamontowaniu kupionej pompy zamontowałem stary spv i autko odpaliło,wymieniłem na stary tłoko rozdzielacz i autko też odpaliło,czyli diagnoza fachowców była błędna.po zamontowaniu starej kostki pamięci pompy auto nie odpaliło a więc kostka pamięci. i jaki wniosek brak dostępu do części zamiennych w celu podmiany i sprawdzenia a tak na marginesie to prawdziwego fachowca trzeba szukać ze świeczką.
tak więc temat uważam za zamknięty.


Może to być kostka pamięci?, gdzie ona jest i jak można ją zdobyć?

Następne pytanie: czy stacyjka musi być "zmasowana" czy jak sobie wisi bezwładnie i są podłączone tylko wtyczki to może nie dać napięcia dalej? Kręcić kręci rozrusznikiem, ale może nie dać napięcia np na przekaźnik?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez tadziol » 2 wrz 2015, 10:02

rudyrydz napisał(a):Po wymianie głowiczki z zaworem spv dalej nie odpala. Nie puszcza na wtryski.
Po podaniu na krótko napięcia z akumulatora na SPV odpala, oczywiście ciężko utrzymać go na równych obrotach ale jak się dozuje napięcie co ok. 2 sekundy to sobie jakoś pyka silnik.

Bo na moje oko ten SPV to trup.Głowiczka też nie wiadomo w jakiej kondycji....

rudyrydz napisał(a):cytat z elektrody
totalna bzdura.
viewtopic.php?f=465&t=153385&hilit=eprom
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rudyrydz » 2 wrz 2015, 11:28

Oporność między pinami SPV 1,8 Ohm, chyba wartość prawidłowa. Ale czy mechanicznie ok tego nie wiem ...

Może znajdzie się ktoś odważny ze sprawnym SPV na podmianę z okolic Bielska, Żywca? :|
Stawiam dobrą flaszkę <spoko>

Dopisano 2 wrz 2015, 12:55:

Czyli można zakładać, że jeżeli wszystkie połączenia z kompem, sterownikiem pompy, przekaźniki będą ok, to walnięty jest SPV. Może być jeszcze coś natury elektrycznej, elektronicznej oprócz SPV?
Gość od którego kupiłem SPV z głowiczką dziś mi wysyła drugą sztukę do sprawdzenia. Zobaczymy
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez rudyrydz » 3 wrz 2015, 21:21

Problemów ciąg dalszy.
Po wkręceniu innego SPV silnik odpalił.
Ale ... wkręca się od razu na max obroty :|
Lecz żeby odpalił musiał być lekko niedokręcony, z pod gwintu ciekło paliwo. <dupa>
Kiedy się SPV dokręci do końca, auto nie odpala, ma zwarcie...(nie cyka po podaniu napięcia z aku i iskrzy jak zwarte ze sobą kable)
Wystarczy lekko odkręcić i nie ma zwarcia lecz leci od razu na max dawkę.
Jakieś propozycje?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez tadziol » 3 wrz 2015, 21:47

tadziol napisał(a):ten SPV to trup
i ten drugi też....
rudyrydz napisał(a):Jakieś propozycje?
owszem – zakup nowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rudyrydz » 3 wrz 2015, 22:12

Tadziol, bo Ty w temacie :D
Ten SPV od opla to w końcu ta sama konstrukcja i inne tylko sterowanie czy odpuścić temat?
Możesz mi wytłumaczyć dlaczego tak jest, że po wkręceniu zaworu do końca robi się zwarcie?
Na jakiej zasadzie to działa i czemu te zwarcie jest tylko po wkręceniu SPV do końca a po lekkim odpuszczeniu już nie ma?
Pytam, bo nie wiem czy może za taki stan rzeczy odpowiadać np głowiczka pompy.
A nie chcę wydać kupe kasy na nowy zawór i będzie lipa ja dokręcę do końca.
Masz może na stanie jakąś sprawną używkę?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez rudyrydz » 7 wrz 2015, 09:30

Auto odżyło po wymianie kompletnej pompy z czujnikami.
Ładnie odpala na ciepło i zimno. <jupi>

Problem zamulenia pozostał. Ale jestem pewien , że to nie pompy.
Pompa była wyciągnięta z jeżdżącego auta, który wciskał w fotel.
Po transplantacji u mnie jest muł jak przed awarią.
Ale to już temat do następnej dyskusji, a raczej temat do podrzucenia mazdzi do Tadziola na Ochojec :P

Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez seba626 » 7 wrz 2015, 21:30

pod tym spv jest taka smieszna podkladka, moze ja odwrotnie zalozyles??/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez rudyrydz » 7 wrz 2015, 21:53

Pompa w całosci wymieniona z SPV, także podkładka na bank dobrze założona.
Zresztą dawca miał odejście, moc itd.
Dziś wsadziłem dwa oporniki 56 Ohm oraz 48 Ohm równolegle i jest zdeeeecydowana poprawa.
Szkoda tylko, że na serii tak nie jedzie bo wtedy taki "tjuning po polsku" byłby niepotrzebny (lub dla rozrywki)
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez seba626 » 7 wrz 2015, 22:04

moze cos z boostsensorem jest nie tak??? odepnij go i sprawdz czy jest roznica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez smile » 7 wrz 2015, 22:10

rudyrydz napisał(a):jest zdeeeecydowana poprawa.
No to teraz zmierz czas przyśpieszenia 80-120 km/h na chyba 4. biegu. Dobry wynik to około 12-14 sekund, jeżeli 18-20 sek und to strasznie muli.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323