olej – pytanie

Postprzez Coolbob » 8 sty 2015, 12:15

Witam!

2 dni temu nabyliśmy w rodzinie 323F BJ 2.0 DiDT 2001r. (207 000 km – o ile nie był kiedyś kręcony) i chcemy wymienić olej, filtry itp.
Problem w tym, że nie wiadomo jakim olejem silnik był wcześniej zalany. Mamy nadzieję, że nie mineralką. Poprzedni właściciel nie pamięta, ale twierdzi, że raczej był półsyntetyk, ale głowy nie da sobie ściąć.
Czy zrobić płukankę i zalać półsyntetykiem Dexelia ew. Shell niezależnie co było?

Co do samego auta wydaje się być w dobrym stanie technicznym (przy 204 000 wymieniony rozrząd – pasek Conti, w sierpniu 2014 regeneracja pompy wtryskowej i sprawdzenie wtrysków – rok gwarancji), jedyną bolączką jest rdza na nadkolach i w dole lewych drzwi, ale mamy w rodzinie blacharza, więc sobie poradzimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez tadziol » 8 sty 2015, 22:44

Coolbob napisał(a):wydaje się być w dobrym stanie technicznym (przy 204 000 wymieniony rozrząd – pasek Conti

lepiej wymień ten pasek,jeśli chcesz się cieszyć nadal jazdą.
a olej to sugeruję ELF 10w-40.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Coolbob » 9 sty 2015, 00:33

lepiej wymień ten pasek,jeśli chcesz się cieszyć nadal jazdą

Czytałem już na ten temat, że powinien być oryginał. Rozrząd ma przejechane dopiero 3000 km. Chciałem podmienić go w przyszłym roku bo teraz jest kumulacja wydatków. Mam nadzieję, że te 10-15 tys. wytrzyma.
olej to sugeruję ELF 10w-40

To praktycznie to samo co Dexelia, ale może taniej wyjdzie Elf, bo Dexelię znalazłem na aledrogo po 125 zł za 5L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez boszax » 9 sty 2015, 11:53

Mój ma identyczny rocznik i przebieg – właśnie zalałem Elf Evolution 900 SXR 5w30 bo na takim ktoś jeździł wcześniej – chyba że to tylko naklejka była z tego oleju <lol>
Obejrzyj kielichy u mnie było już niewesoło ze rdzą.
W jakim stanie masz kierownicę i gałkę zmiany biegów. U mnie gałka lśni – po napisach ani śladu , kiera natomiast jest mocno wytarta na jej górnej części obwodu.
Wymiana paska w tym silnika jest bardzo prosta – kup oryginał wywal te Conti i przy okazji pobaw się rolkami i sprawdź napinacz.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Coolbob » 9 sty 2015, 13:34

Kielichy w dobrym stanie. Rdza pojawiła się w tylnych nadkolach (standard) i w dole drzwi kierowcy – prawdopodobnie były naprawiane. Lekki powierzchowny nalot rdzy we wnękach bagażnika (w schowkach bocznych). Wchodzi tam woda niestety – prawdopodobnie muszę uszczelki śrub mocujących lampy wymienić. Poza tym podłoga, progi, słupki itp. wyglądają ok.
Kierownica, gałka skrzyni biegów prawie nie noszą śladów zużycia – może jakieś delikatne obtarcia
Z dodatkowego wyposażenia – czujniki parkowania tył i Webasto z programatorem – niestety nie ogrzewa kabiny przy wyłączonym silniku, natomiast silnik jest ogrzewany a po uruchomieniu po 0,5 min. w kabinie już ciepło, więc chyba wentylatora tylko nie załącza.
Poza tym pełna elektryka, radio orgin. z CD.
Generalnie z zakupu jesteśmy bardzo zadowoleni.
Z minusów – praktycznie brak opon (założone zimówki są łyse, letnich brak), felgi tylko stalowe, no i to, że autem będzie jeździł syn a nie ja <głaszcze> .

Trochę odbiegłem od tematu, więc wracając – sporo czytałem w necie i podjąłem decyzję, że niezależnie jaki był olej, zaleje płukanką i potem półsyntetykiem (Elf lub Shell 10W40) + komplet filtrów Knechta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez boszax » 9 sty 2015, 14:05

Chcesz powiedzieć, że na gałce masz jeszcze wzór biegów nadrukowany? W sumie gałkę i kierę nie problem wymienić ale ja myślę, że mojej to trzeba ze 100 tysi dodać bo kiera wytarta w niektórych miejscach ze czuć ubytki. A tak z czystej ciekawości ile za nią dałeś?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Coolbob » 9 sty 2015, 14:23

Chcesz powiedzieć, że na gałce masz jeszcze wzór biegów nadrukowany?

Z tym nadrukiem to nie jestem teraz pewien – w każdym razie nie robiła wrażenia mocno zużytej – podobnie jak kierownica.
Za auto daliśmy ostatecznie 5200 zł (wystawiona za 5900) – więc raczej niedrogo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez boszax » 9 sty 2015, 14:53

To mało – ja dałem tysiak więcej niecałe pół roku temu i nawet klimy nie mam i sporo rdzy – trochę zaniedbany egzemplarz. Gratuluje zakupu ale myślę, że z czasem wyjdą i u Cb różne kwiatki bo taka cena nie wróży dobrze :( Moja Mazda ma nazwijmy to małe foszki z osprzętem ale za to silnik żyletka. hehe ostatnio jakiś młody łepek Audicą mnie wyprzedziłi nagle odezwała się we mnie żyłka rajdowca :D siedziałem mu na zderzaku aż do 150km/h i odpuściłem – podoba mi się moment obrotowy naszego DITD <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Coolbob » 9 sty 2015, 15:15

Każde auto w tym wieku wymaga doinwestowania. Nie mam zaufania jednak do ludzi, którzy chcą za auto 2-3tys. więcej, bo auto "igła". Mieliśmy przeznaczone na auto ok. 8 tys i wolałem kupić tańsze a resztę kasy na doinwestowanie (choć pewnie i tak za mało), ale wszystko z czasem. Na razie to co najważniejsze porobić. Co sam zrobię to wiem, że jest dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez mamad1019 » 19 sty 2015, 21:02

hmm cos tam wyczytalem ze castrola nie polecaja do tych silnikow dlaczego? ja leje go juz 5 lat i jakis tam problemow nie mialem 10w na 40 pol syntetyk, obecnie mam przejechane w granicach 236000 cos takiego,
Jesli nie jest polecany to jaki zalac ?bo niedlugo wymiana oleju
Początkujący
 
Od: 27 gru 2014, 11:16
Posty: 19
Auto: mazda323f bj 2.0 Tdvi 90km 2000r

Postprzez res159 » 6 lut 2015, 16:25

Panowie a co myślicie o oleju :

Motul 6100 Synergie+ 10W40

Obecnie mam zalany Valvoline max life 10w40 i zastanawiam się nad motulem, czy lepiej pozostać przy Valvoline ? czy nie ma wielkiej różnicy w jakości pomiędzy Val i Motul?
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez puding » 6 lut 2015, 18:17

a jakie masz oczekiwania po tej zmianie? myslisz że jak zamienisz to ze starej mazdy zrobisz nowe bmw? czy dexelia czy elf, shell jak masz dobry motor mogą być. jak masz sprawdzony val to po co kombinujesz? w niczym to nie pomoże, tak samo bedziesz jeżdził.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez przemo12345 » 21 sie 2015, 05:42

Witam
U mnie też nadchodzi pora wymiany oleju i mogę mieć za darmo Mobil delvac xhp 10w40. W związku z tym mam pytanie zalać taki czy kupić motul 8100 5w30 który był do tej pory lany. Po przejechaniu 1000km musiałem dolać ok 200ml a później do wymiany był spokój. Głównie chodzi mi o zimę czy jest różnica w odpalaniu z olejem 5w a 10w.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2015, 15:27

Ja nie zauważyłem żadnej różnicy w odpalaniu (ciszej chodzi na 10w40) z resztą martwić to się mogą w skandynawii u nas zimy nie są aż takie długie i mroźne żebyśmy wnikali w takie sprawy.
Ja leje motul 10w40 i jestem zadowolony od wymiany do wymiany nie dolewam, auto ładnie pali w każdą pogodę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dantes » 24 sie 2015, 13:48

Podłączę się pod wątek.

Gdy kupowałem moją Mazdę, miałem zostawiony w bagażniku jako wskazanie stary (w tamtym czasie aktualnie używany) olej Castrol 10W40 (półsyntetyk). Zaraz po zakupie robiłem zmianę i mechanik zasugerował zostanie przy tym samym, zatem zostałem. Ostatnio przestudiowałem rachunki zgromadzone przez poprzednich właścicieli i nie licząc ostatnich dwóch zmian (mojej i poprzedniej) auto jeździło na Castrolu 5W30 lub 5W40 (syntetyk). Szykuje mi się na jesień zmiana oleju, zatem czy mogę bezkarnie wrócić do syntetyka? Nie wypłuczę sobie nim żadnych nagarów? Auto na półsyntetyku przejechało nie więcej niż 30k km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2014, 09:56
Posty: 72 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2002r. RF4F

Postprzez YgooR » 24 sie 2015, 18:09

Jeżeli silnik jest sprawny to nic mu nie będzie, lepszy olej wyjdzie mu na zdrowie.
Jeżeli silnik jest jak sito, zmiana oleju przyśpieszy to co nieuniknione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Paliodor » 14 paź 2015, 17:52

Witam,
podepnę się pod temat. Wypadało by mi wymienić olej w aucie.Dotychczas uzywałem Dexeli ale zastanawiam się czy by nie kupić jakiegoś innego. Zawsze to oszczędność 40-50zł. I tu moje pytanie, jaki byście olej polecili zamiast lanej dotychczas Dexeli?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2010, 12:36
Posty: 12
Skąd: Bładnice Dolne koło Skoczowa
Auto: Mazda 323F BJ '02, 2.0 DiTD(101 KM)

Postprzez Miron-Ww » 7 lis 2015, 22:12

Jak chcesz zaoszczędzić 40-50 zł. to zostaje Ci tylko Kujawski z pierwszego tłoczenia...
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323