specyficzne problemy z motorem

Postprzez karlo8 » 31 gru 2013, 20:34

Witajcie koledzy miałem już szukać mechaników ale zanim zacznę postanowiłem zaczerpnąć waszych opinii bo już nie raz pomogły wasze porady
otóż od samego zakupu to już 3 lata jest ten sam problem z motorem

gdy jeżdżę sam nie czuć aż tak tego problemu ale jak już wsiądzie 5 osób to jest tragedia

gdy jeżdżę sam autko w miarę się zbiera ale gdy do pracy jeżdżę od 3 miesięcy w 5 osób po lodzi to na każdym skrzyżowaniu czy probie zmiany pasa i szybkiego przyspieszenia szlak mnie trafia
auto łapie takiego mula ze szybko ruszyć ze skrzyżowania trzeba na polsprzegle a silnik nie jest slaby bo 90 km 2.o pojemności
jeździmy peugeotem 206 z tym samym motorem w pięciu to ma takiego kopa ze aż milo się jeździ a ten mój to tragedia spala ok 6 l
to samo dzieje się latem na klimie nawet jak jadę sam taka zamułka na skrzyżowaniu ze ruszyć nie idzie bez klimy jest ciut lepiej

myślałem o regulacji pompy kacie ciśnieniu wtrysku może ta pompę Niemiec skręcił go przed sprzedażą
ale ostatnio jakiś znajomy rzucił temat ze być może na komputerze jest przeprogramowana dawka i tak się teraz zastanawiam co może być i jak

pomożecie? z góry dziękuje
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2014, 17:40

Rozumiem że brak mocy nie zależy od temp. silnika lub lato zima?
Jest sporo napisane o braku mocy w ditd, podstawa to zacząć od najprostszych rzeczy typu, hamulce, filtr paliwa, sterowanie turbo, czelność przewodów powietrza, EGR, boost sensor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 5 sty 2014, 13:26

tak niezaleznie
pali idealnie
ale muli na nizszych obrotach przy wiekszej ilosci osob strasznie jak na motor poj 2000
turbo badalem zegarem cisnienie jest ok
bledow nie wywala

ps. a moze ma to cos z turbina wspolnego ktora zalacza sie od ok 2500 obr
u kumpla w peugeocie 206 zalacza sie juz przy ok 1800 obr

ps2: ostatnio zauwazylem ze po zamuleniu a nawet mocniejszym wcisnieciu gazu chmura dymu za mna
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez seba626 » 24 sty 2014, 17:12

moze hamulce [jakie?] trzymaja??? byly i takie przypadki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez puding » 24 sty 2014, 20:11

karlo8 nie szukaj przyczyny w turbinie i nie mysl jak ogol <glupek2> turbina chodzi caly czas od odpalenia motoru to kopniecie zwane zalaczeniem turbo to tylko wieksza dawka, szukaj raczej w osprzecie elekt, motoru <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez karlo8 » 25 sty 2014, 09:44

co masz na mysli mowiac o osprzecie elektrycznym
hamulce raczej odpadaja czul bym to
samemu jadac naprawde lepiej sie zbiera chyba ze na klimie jade to wtedy tez zamola na wolnych obrotach i brakuje mocy a z tylu dyma
a jak nie zamuli to dymu nie budiet az takiego
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 25 sty 2014, 23:18

Na początku sprawdził bym szczelność przewodów powietrza, widać że je liczy bo paliwa dolewa ale mocy z tego nie ma. Pozostaje jeszcze kwestia EGR czy nie jest czasem na wpół otwarty.

dym koloru czarnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 27 sty 2014, 19:52

chyba czarny
z egr mialem duze problemy dzialal odwrotnie i ciagle blad silnika migal ale bo kilku miesiacach i wizycie w lodzi u mechanika naprawili za 350 zl
później zmieniając mi uszczelkę pod głowicą uszkodził gość ten jeden solenoid przykleił kropelka ale działało ok później przestał zrobił na skróty omijając go to w ogole mocy nie bylo ale jakoś udało mi się to samemu naprawić ale problemy były jak bym ściągnął wężyk podciśnienia z egr to on się zamknie czy otworzy wtedy wężyk zatkać gwoździem na probe

ps co masz na mysli "widać że je liczy bo paliwa dolewa ale mocy z tego nie ma"

ps. mowisz o sprawdzeniu szczelnosci pzrewodow powietrza to wszytko wyglada dobrze gdzie mam zwrocic szczegolna uwage na nieszczelnosci
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kalyyy » 11 lut 2014, 19:27

A ja może powiem banalną rzecz filtr powietrza kiedy ostatnio wymieniałeś ? Ja od wczoraj zacząłem słyszeć swoją turbinke poniżej 2 tys i samochód dostał ewidentnie " kopa " oczywiście na moc miał też wpływ spv ale nie bylo jeszcze pełni szczęscia aż do wczoraj :D I dzięki Tadziol za podkładke :D pozostały mi tylko problemy z odpalaniem po dłuższym postoju tzn z obrotami bo znacznie spadają i albo zgaśnie albo zapali ale chwila pochodzi i gitara i tu już skończył mi się pomysły ...
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez karlo8 » 12 lut 2014, 19:43

moze powiesz cos wiecej filtry sa co roku wymieniane
mnie tadziol niestety nie pomogl
spv?
i jaka podkladke
tez bym chcial by turbina dawala kopa przy 1200 obr
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323