Grzejąca się Madzia 323 BJotka
Początkowo miałem mały problem, bo nie chciało kodować, być może źle piny podłączyłem.
Po krótkim czasie zaczęło kodować i zczytywałem w ten sposób:
D| D| D| 8 Dp D| D|| 8 9p D1
Z czego nic nie zrozumiałem, więc postanowiłem poczekać na zakończenie pętli kodów..
Najpierw się przyglądałem, czy to na pewno jest ta przerwa kończąca, rozpoczynająca pętlę kodów i zacząłem spisywać:
D1 D2 D7 D9
D1 D1 D9 D0
Potem już w kółko było tak samo w tej samej kolejności, o ile dobrze myślę, myśląc, że w/w 0, wraz z przerwą kończącą pętlę kodów wynosi 8 sekund. Przerwa pomiędzy każdą liczbą wynosiła ok 2-3 sekund.
Przed napisaniem tego posta jeszcze raz przeczytałem dokładnie poradnik i wychodzi na to, że dobrze zczytałem, więc kody błędów mam dwa:
–1279
–1190
Teraz proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tego.
Problem w tym, że nie znalazłem tych kodów.
EDIT.:
Znalazłem coś takiego:
P1190 Rezystor
P1279 Control Sleeve Zakres obwodu czujnika / Performance
Czy rzeczywiście zacząć od próby skasowania błędu po poprzednim właścicielu? Posiadał to auto nie cały miesiąc.
Po krótkim czasie zaczęło kodować i zczytywałem w ten sposób:
D| D| D| 8 Dp D| D|| 8 9p D1
Z czego nic nie zrozumiałem, więc postanowiłem poczekać na zakończenie pętli kodów..
Najpierw się przyglądałem, czy to na pewno jest ta przerwa kończąca, rozpoczynająca pętlę kodów i zacząłem spisywać:
D1 D2 D7 D9
D1 D1 D9 D0
Potem już w kółko było tak samo w tej samej kolejności, o ile dobrze myślę, myśląc, że w/w 0, wraz z przerwą kończącą pętlę kodów wynosi 8 sekund. Przerwa pomiędzy każdą liczbą wynosiła ok 2-3 sekund.
Przed napisaniem tego posta jeszcze raz przeczytałem dokładnie poradnik i wychodzi na to, że dobrze zczytałem, więc kody błędów mam dwa:
–1279
–1190
Teraz proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tego.
Problem w tym, że nie znalazłem tych kodów.
EDIT.:
Znalazłem coś takiego:
P1190 Rezystor
P1279 Control Sleeve Zakres obwodu czujnika / Performance
Czy rzeczywiście zacząć od próby skasowania błędu po poprzednim właścicielu? Posiadał to auto nie cały miesiąc.
najlepiej nagraj filmik z odczytu i wrzuć na jakiś server a my odczytamy chyba że sam spróbujesz tu masz link do postu z prośbą o odczytanie ,a po niżej błędy które zostały wygenerowane
może sam dasz radę
viewtopic.php?f=465&t=160398
może sam dasz radę
viewtopic.php?f=465&t=160398
xedos1972
Ponownie przeanalizowałem i wychodzi mi to samo, ale jest odwrotna kolejność podawania kodów. Poniżej filmik z błyskami kontrolki.
Chciałbym Wam serdecznie podziękować za zainteresowanie się moim problemem i pomoc. Wielkie DZIĘKUJĘ. Czekam na odpowiedzi po przeanalizowaniu filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=OAI8CrXSpSU
Chciałbym Wam serdecznie podziękować za zainteresowanie się moim problemem i pomoc. Wielkie DZIĘKUJĘ. Czekam na odpowiedzi po przeanalizowaniu filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=OAI8CrXSpSU
No to, jak wcześniej pisałem, a mianowicie nie kręci wiatrak. Łapie dopiero po odłączeniu kostki od czujnika. Rano zerknę przewody, jak nie znajdę przetarć podjadę po nowy czujnik (koszt jedyne 75,–).
Dziękuję za analizę.
Kod inny, myślałem, że te pierwsze pojawienie się kontrolki, to jak w przypadku odpalania, że się pojawia, a po chwili znika i wtedy podaje kody.
A co z drugim błędem?
Dziękuję za analizę.
Kod inny, myślałem, że te pierwsze pojawienie się kontrolki, to jak w przypadku odpalania, że się pojawia, a po chwili znika i wtedy podaje kody.
A co z drugim błędem?
Ostatnio edytowano 11 lis 2013, 21:57 przez LoVeR, łącznie edytowano 1 raz
szukam i nie mogę zlokalizować ,wydaje mi się że dotyczy konkretnego producenta czyli Mazdy ,może Neonixos666 się odezwie i będzie wiedział,
najlepiej powtórz procedurę , skasuj błędy ,odpal silnik niech popracuje lub się przejedź trochę i nagraj ponownie ,tylko nie dawaj w palnik mazdą bo co byś uszczelki nie dmuchnął z pod głowicy ,przegrzanie silnika niesie za sobą takie konsekwencje (przerabiałem to )
najlepiej powtórz procedurę , skasuj błędy ,odpal silnik niech popracuje lub się przejedź trochę i nagraj ponownie ,tylko nie dawaj w palnik mazdą bo co byś uszczelki nie dmuchnął z pod głowicy ,przegrzanie silnika niesie za sobą takie konsekwencje (przerabiałem to )
xedos1972
No to czekamy. Łapki lecą i jeśli się nie mylę, to czujnik temperatury znajduje się przy górnym wężu, przy wejściu do bloku silnika, bardziej od lewej?
Nie, nie, jak już jadę, to delikatnie gazem operuję, staram się na dość niskich, optymalnych obrotach dokonywać prób.
Nie, nie, jak już jadę, to delikatnie gazem operuję, staram się na dość niskich, optymalnych obrotach dokonywać prób.
topik napisał(a):Masz ditd czy zwykłego diesla?
jedyny człowiek,który zwrócił na to uwagę.
wielce możliwe,że autor ma RF7,więc czujnik jest w górnej części głowicy,przy wylocie wody do chłodnicy.
a kody odczytane to :
LoVeR napisał(a):–1279
–1190
i to nas upewnia,że to RF7,ponieważ:
P1190 to:
kalibracyjny.LoVeR napisał(a):P1190 Rezystor
zaś P1279 to jeden z sensorów w pompie wtryskowej.
xedos1972 napisał(a):pierwszy błąd o P0119 -obwód czujnika temperatury
tam nie ma takiego błędu,więc nie wprowadzaj kolegi w błąd
nic na razie nie rób,korzystaj z auta normalnie,miej tylko oko na wskaźnik temperatury.
skoro napisałeś,że płyn w chłodnicy jest,ogrzewanie działa,to nie ma powodu do obaw.
a zagrzać na postoju wolnossącego diesla do momentu załączenia wentylatora,to wymaga czasu
skoro napisałeś,że płyn w chłodnicy jest,ogrzewanie działa,to nie ma powodu do obaw.
a zagrzać na postoju wolnossącego diesla do momentu załączenia wentylatora,to wymaga czasu
Teraz nie wiem, Wasze zdania odbiegają od siebie znacząco.
Na jutro mam zamówiony czujnik temperatury, odbiorę już go i zamontuję, co nowe "dłużej" posłuży. Mimo to, jak już wcześniej planowałem, zamontuję czujnik i zobaczę, czy wiatrak zacznie działać, po dłuższej spokojnej jeździe.
I jeszcze jedno słyszałem już wcześniej, że od przegrzewania się silnika, może przegrzać się głowica i jak wcześniej kolega wyżej wspomniał, może uszczelkę wydmuchać, mimo to jeździć, jak dotąd?
Na jutro mam zamówiony czujnik temperatury, odbiorę już go i zamontuję, co nowe "dłużej" posłuży. Mimo to, jak już wcześniej planowałem, zamontuję czujnik i zobaczę, czy wiatrak zacznie działać, po dłuższej spokojnej jeździe.
I jeszcze jedno słyszałem już wcześniej, że od przegrzewania się silnika, może przegrzać się głowica i jak wcześniej kolega wyżej wspomniał, może uszczelkę wydmuchać, mimo to jeździć, jak dotąd?
napisz jaki masz silnik. turbo czy bez ?
wtedy powinieneś zdecydować kogo słuchać,ale to Twoje auto i Twoja decyzja.
jeśli będziesz obserwował temperaturę i będzie ona w porządku,to jeździć.
wtedy powinieneś zdecydować kogo słuchać,ale to Twoje auto i Twoja decyzja.
LoVeR napisał(a):słyszałem już wcześniej, że od przegrzewania się silnika, może przegrzać się głowica i jak wcześniej kolega wyżej wspomniał, może uszczelkę wydmuchać, mimo to jeździć, jak dotąd?
jeśli będziesz obserwował temperaturę i będzie ona w porządku,to jeździć.
Auto z całą pewnością nie posiada turbiny, już wcześniej chyba pisałem.
Nie znam się na Dieslach, jak dotąd jeździłem autami w benzynie (do gazu nie mam przekonania).
Dziś byłem autem w pracy, bo chciałem właśnie sprawdzić tą temperaturę i wskaźnik utrzymywał się e połowie, choć do połowy doszedł już po 300-400 metrach. Po dojechaniu (odległość 3km), stanąłem na parkingu z uruchomionym silnikiem, wiatrak się nie obracał, to normalny obaw w Dieslu?
Nie wiem, więc proszę o szczególną pomoc.
Nie znam się na Dieslach, jak dotąd jeździłem autami w benzynie (do gazu nie mam przekonania).
Dziś byłem autem w pracy, bo chciałem właśnie sprawdzić tą temperaturę i wskaźnik utrzymywał się e połowie, choć do połowy doszedł już po 300-400 metrach. Po dojechaniu (odległość 3km), stanąłem na parkingu z uruchomionym silnikiem, wiatrak się nie obracał, to normalny obaw w Dieslu?
Nie wiem, więc proszę o szczególną pomoc.
LoVeR napisał(a):Auto z całą pewnością nie posiada turbiny, już wcześniej chyba pisałem.
nie pisałeś.przeczytałem dokładnie parę razy temat od początku.
dlatego tylko dwoje ludzi się połapało,że możesz mieś RF7
LoVeR napisał(a):Dziś byłem autem w pracy, bo chciałem właśnie sprawdzić tą temperaturę i wskaźnik utrzymywał się e połowie, choć do połowy doszedł już po 300-400 metrach. Po dojechaniu (odległość 3km), stanąłem na parkingu z uruchomionym silnikiem, wiatrak się nie obracał, to normalny obaw w Dieslu?
jak najbardziej.nawet latem wentylator w takim Dieslu rzadko pracuje.
Muszę powiedzieć, że mnie uspokoiłeś. Dzięki.
Ale po rozgrzaniu unosi się dziwny zapach, jakby naprawdę nieźle się rozgrzał. Nawet w środku przy użyciu ogrzewania, chłodzenia czuć ten zapach, bardziej od odświeżaczy, zapachów.
I dlaczego wiatrak kręci po odłączeniu kostki od czujnika, a z odłączoną nie chce silnik odpalić, tak powinno być?
Ale po rozgrzaniu unosi się dziwny zapach, jakby naprawdę nieźle się rozgrzał. Nawet w środku przy użyciu ogrzewania, chłodzenia czuć ten zapach, bardziej od odświeżaczy, zapachów.
I dlaczego wiatrak kręci po odłączeniu kostki od czujnika, a z odłączoną nie chce silnik odpalić, tak powinno być?
LoVeR napisał(a):I dlaczego wiatrak kręci po odłączeniu kostki od czujnika, a z odłączoną nie chce silnik odpalić, tak powinno być?
tak.
odłączenie czujnika przy pracującym silniku wymusza załączenie wentylatora-tryb bezpieczeństwa realizowany przez PCM (komp silnika )
a zapalić przy odłączonym nie chce,bo dostałby zbyt bogatą dawkę paliwa.to nie DITD.
Masz silnik 2.0 D, 71 KM. W tym silniku są dwa filtry i dwa obiegi oleju. Pierwszy filter jest z tyłu jak w DiTD a drugi z przodu silnika na dole po prawej (patrząc od przodu auta).
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Nic, tak Ci napisałem. Nie wszyscy o tym wiedzą. Błędów nie może być. Wykasowałeś błędy przed ich wystukaniem?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości