Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

Postprzez sVacik » 24 paź 2013, 11:37

Witam serdecznie
Jestem świeżo po wymianie turbiny w mojej BJ 2.0 101KM i zaraz po przejechaniu ok 100 km padła mi pompa vacum od wspomagania hamowania. Czy na ewidentny brak mocy nawet po regeneracji turbo może mieć wpływ w/w część? Objawy to cichy świst przy lekkim dodaniu gazu niezależnie od obrotów i prędkości. Czy opłaca się zamontować używkę, czy też poszukać nowej części, jak tak to proszę o informację gdzie mógłbym taką otrzymać?

Proszę moderatora o wyrozumiałość za pytania o miejsca dostępności towaru.
sVacik
 

Postprzez topik » 27 paź 2013, 16:23

Witam. Pompa vacum wytwarza podciśnienie a hamulce wspomaga serwo. Poszukaj na allegro. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez smile » 27 paź 2013, 21:44

Dlaczego padła turbina?! Problemy ze smarowaniem? Jeśli tak, z tego samego powodu mogła paść Vacum pompa bo też jest smarowana olejem... Nie montuje się nowej turbiny przed rozwiązaniem zagadki pt.: "dlaczego padła stara turbina...". Bo jeśli nie wyeliminujemy problemu, to jakiej turbiny nie włożymy, wcześniej czy później i tak padnie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 29 paź 2013, 09:54

Najważniejsze to właśnie sprawdzić czemu padło turbo. Kolejna sprawa z tego co się orientuję to masz turbo o zmiennej geometrii i jest to sterowane podciśnieniowo. Więc jak masz padnięte vacum to turbo nie będzie prawidłowo pracowało.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kalyyy » 13 kwi 2014, 10:46

Witam Kiedys wyczytałem że ciśnienie na solenoidy idzie z Vaccum dobrze pamietam ? bo u mnie miga ciagle kontrolka bledu egr i ostatnio patrzylem i wydaje mi sie ze brak tam cisnienia
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez ewemarkam » 13 kwi 2014, 12:33

Nie ciśnienie a podciśnienie, czyli ssanie. Z wężyka nie będzie dmuchało tylko ssało. A błąd od EGR pewnie dlatego że nie pracuje, może uszkodzone sa zawory, może wężyki sparciały.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kalyyy » 13 kwi 2014, 15:28

wężyki wymienione i wszystko ok EGR zaślepiony wiem że od tego może wywalać błąd, dodam że 1402 mi wyświetla i już mnie drażni ta lampka .... a chce sprzedać samochód i ta lampka mogłaby nie migać.
Egr był też drożny i również migała mam wrażenie że wężyki również nie ssają. jak to najlepiej sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez ewemarkam » 13 kwi 2014, 20:30

Podpiac vacuometr. Albo prosciej. Na wtyczce egr masz sygnal otwarcia. Chyba jest to pin najblizej silnika. Wbij do niego igle i zmierz miernikiem, napiecie miedzy nim a masa. Na wolnych obrotach powinno byc ok 2V. Jak dodasz gazu powinjo spac do ok 0,4V. Sprawdz to. A w zasadzie podcisenie sprawdzisz nawet strzykawka. Podepnij ja zamiast egr ale rozciagnieta. Powinna sie zassac czuli tloczek powinien wejsc do srodka.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez wybrzeze11 » 30 wrz 2014, 19:42

Witam, serdecznie bardzo Was proszę o pomoc. Buduje auto do błota i chce użyć pompy vacum od mazdy 323 2.0. Czy moglibyście mi podpowiedzieć jaka jest kolejność kanałów wychodzących z pompy-chodzi mi o: zasilenie olejem, odprowadzenie oleju i podciśnienie. W załączniku zdjęcie pompy. Jeśli bylybyście w stanie pomóc byłbym bardzo wdzięczny
Załączniki
20101215-075.jpg
wybrzeze11
 

Postprzez tadziol » 2 paź 2014, 12:14

1-spływ oleju
2-dopływ oleju
3-vaccum
spływem oleju musi być w dół.
PS.a co to za zmota będzie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wybrzeze11 » 2 paź 2014, 12:53

Witam, dziekuje Krolu Zloty:) obejrzalem chyba wszystkie zdjecia u wujka google znajomy ma Mazde 323 ale benzyne i nic mi to nie dalo. Zmociak na bazie toyoty Lj70 silnik tymczasowo nissan w ktorym pompa vacum byly zabudowana w alternator ale ten z powodu licznik trudnosci coraz czesciej odmawial posluszenstwa poza tym ladowanie mial tylko 65A więc to za malo do windy elektrycznej i calego oswietlenia. Na chwile obecna wrzucilem od opla astry 120A i jest o niebo lepiej. Generalnie projekt caly czas pod nozem więc co chwile się cos rozwija. Dziekuje Ci jeszcze raz za odpowiedz dzięki Tobie mogę ruszyc dalej:) pozdrawiam
wybrzeze11
 

Postprzez tadziol » 2 paź 2014, 19:59

silnik z nyski,ale który RD28T z hiszpana abo GR-y ? czy może SD33 ze starego parcha ?
winda na elektryku dobra,bo jak motor zdechnie to jakoś się z lagru wyłowisz,ale mechanikowi nic nie podskoczy....
sorry za OT,ale ziom mi dobre czasy przypomniał,jak żelazo katowałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323