tadziol napisał(a):na chwilę obecną pomóc mogę niewiele,ale mam dostać "przerywający" egzemplarz do prób
jak coś odnajdę,to zaraz dam znac
)
tadziol napisał(a):pompę mam już na stole.....jeszcze trochę cierpliwości
tadziol napisał(a):Pompa rozebrana....na pierwszy rzut oka OK,ale....
TCV zabrudzony,a wymieniany nieco ponad rok temu.Widoczne opiłki metalu.
W obudowie pompy,tam gdzie tkwi TCV też brud/opiłki
Źródło opiłków ? Proszę bardzo:
wytarta obudowa pompy tam,gdzie pierścień z rolkami wykonuje ruch obrotu i się cofa.
Te dwa pasy po obwodzie wewnątrz.
na koniec tłoczek zaworu SPV.....też do umycia....
Wnioski? Należy wszystko umyć,przedmuchać,poskładać i wierzyć,że będzie OK
Borykałem się z szarpaniem na zimnym silniku od momentu zakupu auta czyli od dwóch lat.
Z racji ciągłej potrzeby używania auta nie było kiedy wstawić mazdy do
odpowiedniego warsztatu.
Ostatnio dostałem służbowe więc mogłem auto wstawić na blok operacyjny do Tadziola celem wnikliwej diagnozy pompy oraz wykonania adekwatnych kroków by przywrócić prawidłowe jej działanie.
Szanowny kolega spisał się na medal.
Szarpanie na zimnym silniku ustąpiło, mało tego, motor inaczej zachowuje się w trakcie pracy.
Wcześniej przy dodaniu gazu w okolicach 1500rpm motor marudnie kręcił do około 1800-1900 by od 2000 rwać ochoczo do przodu. Teraz ładnie ciągnie już od 1500rpm.
Każde muśnięcie pedału gazu objawia się wyrywaniem maździny do przodu.
Koledzy, jeśli Wasza maszyna przerywa na zimnym silniku, nie bawcie się w pukanie w SPV, klejenie silikonem TCV, czyszczenie B5B4, zalewanie środków do czyszczenia wtrysków, sprawdzanie świec itp.
Rada jest jedna, trzeba wziąć pod nóż pompę i:
tadziol napisał(a):Należy wszystko umyć,przedmuchać i poskładać